Welke fles voor pap?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Shaana, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames,
    Ik heb nu de dr.Brown smalle fles met fase 3 speen voor pap.
    De fles lijkt me niet zo handig omdat al het pap aan het filtertje blijft vast zitten. Waardoor er best wel wat over blijft.
    Vroeg mij af welke fles aan te raden is?
    Voor gewoon melk gebruik ik de dr.Brown fles met Difrax speen S/M.
    Kan ik bijvoorbeeld een Difrax fles gebruiken voor pap, zo ja welke? Want daar passen sowieso de Difrax spenen op natuurlijk, maar toch ook de dr.Brown speentjes? Het is even puzzelen hoeveel pap met welke speen, dat snap ik. Als ik maar weet welke fles ik het beste kan gebruiken.
    Of een hele andere fles? Van een ander merk kan natuurlijk ook...

Dank alvast!

2. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Niemand die mij kan helpen?

3. lablover

lablover Lid

14 jun 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel gezien dat difrax een speciale papfles heeft. Ik hen een etos fles en papspeen geprobeerd ipv de dr browns maar vond het beide zo'n ramp dat ik het van een bordje ben gaan geven

4. Rianne1988

Rianne1988 Actief lid

21 okt 2015
    150
    18
    18
    Ik heb ook dr Brown met speendop 4 (voor 9+ maanden)voor de pap, ik haal daarbij wel dat ontluchtingssysteem uit de fles omdat de pap er anders inderdaad in blijft hangen.
    Speendop 3 gebruik ik voor de gewone flesvoeding.

Gaat prima zo!
    (Dochter is 6 maanden)

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor de reacties.
    Met een bordje is hier weer een ramp :D
    Ik zal het filtertje eruit halen en morgenochtend proberen.

Maar meer reacties zijn welkom!

6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Bij de nieuwe flessen van dr Brown kun je het filtersysteem eruit halen. Bij de fles met een blauw systeem kan dit niet en bij de groene wel. Op deze fles staat ook veel duidelijker de hoeveelheden aangegeven! Man man moest god knijpen met de ogen om het juiste streepje te vinden 😒

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik gebruikte de difrax l speen voor pap ging prima

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wow bestaat dat al lang? Ik heb bijna een jaar geleden namelijk ontzettend zitten klunzen met de dr. brown fles en pap. Nu hebben we een Avent met 1-2-3 speen en dat werkt eigenlijk ook perfect als je toch geen rekening meer hoeft te houden met krampjes.

Haha en ook dat zoeken naar de streepjes is zo herkenbaar. Midden in de nacht eerst alle lampen aan en diep staren... ;)

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Herkenbaar met die streepjes van dr.Brown haha!
    Wist niet dat er een nieuwe en een oude was. Ik heb de blauwe en heb vanmorgen dat filtertje eruit gehaald maar helft van de inhoud druppelde er zo uit. Geen optie dus. De groene is die ik dus moet hebben?
    Heb ook difrax spenen, dus dan kan ik daar ff mee puzzelen. Maar voor nu gaat speen fase 3 prima, dit past toch ook op de groene fles neem ik aan eveneens als de difrax spenen?

10. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hier ging de speen vacuüm met de groene filter eruit. Dus toch ook geen succes.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik lees ook even mee. Weet wel nr 4 voor pap is maar dat werkt dus niet wat ik lees.

12. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Begrijp het nu ook niet helemaal.
    Ik gebruik speen 3 (niet voor pap, want dat is de 4) maar speen 3 werkt hier nou eenmaal wel goed. Want ze doet er keurig 15 tot 20 min over.
    Ik heb zojuist de dr.Brown groen gekocht, maar lees nu dat na het filtertje eruit gehaald te hebben het toch niet goed gaat? Want?
    Kan hem namelijk nog wel terug brengen...

Dus voor de dames die het wel zo doen, werkt het nou wel of niet? :D

13. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken Dr Brown (de oude versie met wit rubber/blauwe pijp) met fase 4. Het groene rubber van de nieuwe versie raakt idd verstopt ;)
    Soms blijft er wel wat 'drap' achter, dat geven we dan met een lepeltje.

Ps: je kunt ook voeden zonder rubber/pijpje, maar dan is het Brown effect weg en kan de fles lekken. Hier wel eens vergeten erin te zetten, toen was onze zoon heel snel klaar met de fles haha

14. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Heb de groene dr.Brown fles gekocht en gebruikt zonder filtertje met de speen fase 3 en dat ging voor een weekje prima.
    Fles issue is dus opgelost :)

Maar sinds gisteren lijkt ze de speen helemaal plat te zuigen tijdens het drinken, daar gaat dus geen pap mee doorheen! Alsof ze het ontdekt heeft, want ze doet het telkens. Ben je 15 min verder heeft ze maar 30 ml ofzo gedronken.

Ben toen hals over kop uit een bordje gaan geven, na 4 hapjes had ze het wel weer gezien (had de eerste paar keren vanuit een bordje geprobeerd, maar dat was een drama en toen dus uit de fles gaan geven)
    Maar ze had dus al met al heel weinig binnen gekregen en vanmorgen precies hetzelfde.
    Dr.Brown fase 3 speen is hier toch niet zo een succes...

Ervaringen met de papspeen van dr.Brown? Heb het idee dat die super snel gaat.
    Kan ik een difrax (pap) speen proberen? Welke dan? Aangezien die spenen ook gewoon op de dr.Brown passen.
    Ben nu dus onverwachts weer op spenen jacht, maar dit keer voor pap :D

Deel Deze Pagina