Ruzie met vriend om bezoek schoonouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Bammetjebam, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Prrrrachtig! En zo unisex ook! :D

Nee, beetje vieze kleurtjes :p

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

omg!!!!!!!!!!!!!!!!! :d 8)

3. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Ik vind het een beetje overdreven allemaal. MAAR dat is mijn mening he.

1x per maand 4 uurtjes is echt verdomd weinig. Hoe kort wil je het maken? Het is allemaal positief denk ik. Die mensen komen langs voor jullie en jullie dochter. En over de pepernoten, als je het mij vraagt vind ik het aan de gierige kant. Misschien omdat ik zelf wat dat betreft heel anders ben. Mijn bezoek moet zich lekker kunnen vermaken bij mij, en eten is geen punt. Ik leg van alles op tafel. En als er dan iemand een pot opentrekt en er uit gaat snoepen vind ik dat ook best. Mensen die bij mij thuis welkom zijn en over de vloer komen, vind ik belangrijk genoeg om hier geen punt van te maken.

En vind het trouwens ondankbaar klinken, als je zeurt over een kadoo die je krijgt voor je dochter. Wat ook vast goed bedoeld is.

Veel succes.

4. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    als je nou ff lees dan staat er OOK AL KAN JE ER AAN ERGEREN vind ook heel erg voor ts hoor;)

5. tulip

tulip Niet meer actief

gwen, o wat erg. Dit zou ik zelfs te lelijk vinden voor het kdv of als verschoning.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha welcome tot he 70's!

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk toch ook dat je pas weet hoe ts zich voelt als je in haar schoenen staat. Bij ons is het heel lang geweest dat mn schoonouders belden of we thuis waren en dan vroegen, maar hoelaat is m. wakker, dan komen we dan. Een ander zou zeggen: wees blij dat ze interesse in je kindje tonen, maar bij ons kwam het echt over alsof ze alleen interesse in haar hadden en wij niet zo belangrijk waren.

Als je zelf in de situatie zit, voelt het heel anders.

8. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Ik begrijp wel dat iedereen een andere kijk heeft op dingen. Daarom heb ik alleen me mening gegeven. TS hoeft er niets mee te doen. Ik hoop ook dat alles goed komt voor TS.

MamaSaaf

9. Chai

Chai Niet meer actief

Oeeei, ik vind het wel lullig hoor het plaatsen van fotos van je schoonouders kadotjes.. om het dan lekker af te kraken. ;)

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat hebben mijn ouders ook, met name mijn moeder nog steeds. Ook al we daar op bezoek gaan is het van: hallooooooo .....!! Wat ben je weer mooi, wat gezellig dat je op bezoek komt bij opa en oma! En als ik dan haar jas heb uitgetrokken is het: hoiiii .... ! en zeggen ze ons ook gedag ;)
    Ik heb er nooit iets van gezegd, zal ik ook niet doen maar heb me heilig voorgenomen om dát later anders aan te pakken!

offtopic: een gegeven paard mag je niet in de bek kijken 8)
    ze bedoelen het vast goed en geven het niet om jou te irriteren lijkt me.

11. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Je bent me net voor, niet zo volwassen. En erg ondankbaar...:(

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je gelijk in. Het was ook meer om ts ff te laten lachen en de boel te laten relativeren.
    Mijn sm zei ook, als je het niet mooi vindt moet je het eerlijk zeggen.
    Maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen en ik heb haar vriendelijk bedankt.

13. adi

adi Niet meer actief

HAHAHAHAHAH

Maar wat ik me meteen afvraag: dit wordt toch nergens meer verkocht? :D

14. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Denk er ook nog even aan dat je hormonen nog veel kunnen meespelen.

Maar probeer het allemaal te relativeren. In ieder geval even van een afstandje te bekijken. En sommige dingen even te laten gaan.
    Het is het niet waard dat hiervoor je relatie stuk gaat.

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Jeetje als ze hun kleinkind maar eens paar maand zien, dan vindt ik die 4 uurtjes ook niet echt lang als ik eerlijk moet zeggen.
    Ik heb mijn schoonouders hier in de buurt wonen.
    En die komen hier iedere dag binnen vallen.
    Wel een beetje veel af en toe, maar ik doe er verder niet moeilijk over.
    Ze zijn er altijd voor ons als we ze nodig hebben, dus ik ga daar niet over zeuren.
    Mijn ouders komen ook regelmatig maar die moeten iets verder rijden, maar die blijven dan lekker een middagje.
    Ik vindt het wel gezellig, mijn moeder en ik gaan dan lekker wat kleertjes uitzoeken voor onze kleine meid.
    Of we gaan lekker wandelen.
    En mijn vader en mijn kijken dan wat sport.
    Ik vindt het heerlijk als mijn ouders een middagje komen.
    En mijn schoonouders zijn ook altijd welkom.

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik herken je gevoel heel sterk toen Esmee net geboren was. Ik kon vooral van mijn schoonouders heel weinig hebben en werd erg kriebelig en kattig.. ( hormonsters..:x:x)

Ik heb los gelaten.. Als ik me ergerde ging ik wat voor mezelf doen.. Soms ik ook niet mee naar visites.. Langzaam aan begreep ik dat hen ook Esmee graag zien en dat het niet alleen om haar draaid maar ze het wel erg belangrijk vinden ( gelukkig maar)

Nodig ze anders uit rond etenstijd en maak het gezellig door samen te koken, tafel te dekken.. mooi toetje maken! En naderhand samen afruimen.. Kletst vaak wat makkelijker en de tijd gaat misschien wat sneller..

Je kleine meid kan evt toch slapen in de kinderwagen en dan ga je lekker wandelen en ergens warme choco drinken oid..

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ik zou het expres aantrekken als ze langskomen, haha.. :p
    Dat je het lelijk vind oke, maar waarschijnlijk heeft ze het met liefde uitgekozen. Daarom vind ik het zo zielig dat je het zo tekakken neerzet hier.

18. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Is waar ook. Mijn schoonouders zijn van Turkse komaf.
    En ook weleens kleertjes gekregen waarvan je denk hmmmm.
    Heb ik dan maar aangedaan met specifieke Turkse feestdagen bijvoorbeeld.
    Of wanneer we naar opa en oma op bezoek gingen.
    Ze bedoelen het vaak goed.

Ook als je kijkt hoe vaak er topics gaan over schoonouders.....
    Erg vaak hoor.
    En zelf had ik er ook moeite mee bij de 1e.
    Het is net alsof er soms iets tegen je haren strijkt.
    En waarom altijd met schoonfamilie geen idee. Lijft wel een automatisch verdedigingssysteem.
    Maar ben me er wel bewust van. En probeer me ook vanwege mijn man wel aan te passen.

En nu ook soms, dan geeft ze nu al aan hoe zeer ze baby's mist.
    En ik weet dat ze dadelijk in het begin met de baby wil gaan wandelen. Weet alleen ook dat ik nu ook netjes mijn grenzen duidelijk kan maken.

19. tulip

tulip Niet meer actief

sisa, nee ik ook niet. Mocht ik ooit kleinkinderen krijgen zal ik iig mn kinderen niet negeren. We hebben er ook al eens wat van gezegd hoor, maar daar wordt eigenlijk niet echt op gereageert.

20. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de foto al weggehaald hoor. En ik ben haar dankbaar dat ze de moeite heeft genomen om iets uit te zoeken voor ons.

Ze is trouwens pas na een maand ofzo gekomen. Want ze vond het eigenlijk wat te ver reizen en vond dat ik maar bij haar moest komen toen mijn zoon amper een week oud was. Het is 2,5 uur rijden.

Deel Deze Pagina