Ruzie met vriend om zoveel jaar samen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij zijn aankomend jaar 10 jaar bij elkaar, maar wij bespreken gewoon altijd wat we gaan doen, kopen we wel wat voor elkaar, gaan we uit eten, nachtje weg ofzo, wij wachten niet beide elkaar af met verwachtingen die je van elkaar niet weet ofzo... dus wij voorkomen teleurstellingen door gewoon te overleggen hoe&wat we gaan doen/kopen :)

2. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Tja, maar daar zie je de waardering van elke maand op je bankrekening staan.;)
    Ik ben met je eens dat je het niet constant moet verwachten, maar af en toe is het best goed om elkaar te complimenteren. Ik vertel mijn man ook dat ik trots op hem ben dat hij wel elke dag zonder gemopper naar het werk gaat terwijl hij soms onmenselijke dagen maakt (soms 15,16 uur op een dag).
    Hij geeft ook aan dat hij het nooit andersom zou kunnen (dus ik werken en hij de hele dag thuis). Dus we waarderen elkaar en dat is echt fijn! Het heeft hier trouwens ook wel een tijd geduurd voordat ik mn man aan het verstand kon brengen dat het huishouden en kinderen best zwaar is.

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Vriendlief is nog noooooooit thuisgekomen met bloemen enzo,, zal hij ook nooit doen.
    Ben ik al aan gewend,, ook ik hou van je zegt hij mischien eens in de zoveel maanden,, maar als hij het dan zegt voel ik me echt speciaal want hij meent het dan echt,, ik hou van complimentjes recht uit het hart,,.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

uhhm dan zeg je toch. die en die avond ga ik naar de bios/ uit eten met een vriendin.. ik neem aan dat hij ook gewoon zegt die avond ben ik weg met de mannen.. kan jij toch ook??lijkt me nrmaal hoor dat jij ook eens alleen weggaat.

Of wil je samen met hem? dan regel je oppas en zeg je zaterdag gaan we uit eten.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heel triest, maar vriendinnen heb ik hier helaas (nog) niet, en oppas hebben we ook niet. Soms word ik inderdaad ook wel eens helemaal gestoord hier thuis maar blijkbaar begrijpt hij dat gewoon niet want het is 'toch lekker thuis, je hoeft niet te werken!'

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan ga je iets van een sport doen ofzo.. leer je ook meiden kennen.
    Zo te horen word het hoog tijd dat hij eens een dag , liever nog 2 dagen alleen is met de kids.. je hoeft niet te werken.. nee joh. die kleintjes zorgen voor zichzelf..sorry, maar ik reageer altijd een beetje allergisch op mannen die denken dat het makkelijker is om voor 3 kinderen te zorgen als te werken.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    En laat dat nou net het punt zijn waar veel mensen de fout in gaan...... Je moet nooit (!) van iemand verwachten dat hij/zij doet wat je zelf wel doet. Daar zijn al veel relaties en vriendschappen om gesneuveld.
    Als jij het wilt doen (je partner verrassen, vrienden kaartjes sturen, wat dan ook) dan moet je dat doen omdat jij het leuk vindt om te doen. Niet omdat je dan verwacht dat de ander het ook terugdoet, want dan word je alleen maar teleurgesteld.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

joh weetje je kan wel boos worden maar volgend jaar vergeten ze het toch weer.

hier is hij dit jaar mijn verjaardag vergeten en kwam ar pas achter toen de visite er 's avonds was. (omdat ik er niets over had gezegd) hij heeft zich de hele avond lullig gevoeld.

ik heb echt zoiets van hij kan er niets aan doen hij is een man ;)

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik heb de rest niet eens gelezen. Maar dit klinkt alsof ik mezelf hoor. :DHeeeeel herkenbaar. Ik weet wel dat hij van me houd etc.
    Maar zoafentoe heb je gewoon een beetje erkening van je partner nodig. Horen dat hij ziet hoe goed je je best doet. Of op zo`n dag van liefje, ik vind het fijn dat we zolang bij elkaar zijn.
    Tja, maar de aard van het beestje kun je denk ik niet veranderen.;)

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

tja, ik dacht er in het begin nog weleens aan om het zoveel jaar samen zijn te vieren, maar toen hij dat vergat heb ik er ook geen aandacht meer aan besteedt.

We zijn dit jaar op 16 juli getrouwd, als hij er niets over zegt of er niet meer over begint, dan doe ik dat ook niet.

Ik wil geen jarenlange instandhouding van een eenzijdig enthousiastme op die dagen in stand houden. Dan maar niet.

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ben ik gewoon duidelijk... als ik een kadootje wil, extra aandacht oid dan zeg ik het gewoon. Mijn man denkt er iig niet altijd aan. Soms wel hoor... krijg ik 2x bloemen in een maand omdat ie dat doordat ik zef eens bloemen koop zie hoe blij ik daar van wordt maar na een poosje is het weer vergeten en is het weer een half jaar of langer stil.

Wbt trouwdagen, zoveel jaar samen... dat vieren we niet echt hoor. Gewoon tussendoor doen we wel eens iets (2x per jaar ofzo) op de dag zelf is het niet altijd handig of heb ik niet zo'n zin door andere dingen. Ikzelf weet wel waneer eerste kus was en de verkering begon en op die dag zeggen we dat ookwel tegen elkaar, halen herrinneringen op maar we hoeven niet elke "mijlpaal" te vieren.

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Het eerste jaar dat we samen waren kreeg ik een dochter van hem
    Het 2de jaar weer
    het derde jaar niets
    Dalijk het 4de jaar een zoon.

Maar ik moet zeggen dat aan materiele dingen nooit wat heb gekregen en als ik dan watkreeg dan was het iets wat hij leuk vond.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ook een man wat nooit bloemen koopt en wel eens die dagen vergeet.
    Maar ik moet wel zeggen dat hij heel vaak complimentjes geeft.
    Dat ik iets goed gedaan heb, ik hou van je, of even in de pauze naar me bellen hoe het met ons ;) gaat.
    En gaat nooit alleen uit ergens naartoe.
    We zijn altijd samen na het werk.
    Daarin tegen wil mijn man ook nooit iets krijgen, hij vind dit maar onzin en nergens voor nodig.
    Ook niet voor zijn verjaardag.

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik ben het hier zo NIET mee eens!!
    Van mijn baas verwacht ik ook een complimentje als ik iets goed doe, dus waarom niet voor degene die al het thuiswerk doet?
    Je hoeft niet iedere dag de hemel ingeprezen te worden, maar zo af en toe een blijk van waardering is toch echt wel prettig!!

Mijn vriend weet gelukkig precies wanneer ik jarig ben, maar daar houdt het verder ook wel mee op :D
    Nee, hij zegt wel vaak dat het huis zo lekker schoon is terwijl ik zelf toch ook 40 uur werk en hij zegt ook altijd dat het eten lekker is enzo. Maar iets leuks bedenken? Iets romantisch plannen? Keertje lekker uit eten? Onverwacht bloemetje? Neuj, dan kan ik wachten tot ik een ons weeg :D

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik weet dat mannen niet zo goed zijn in belangrijke data. Denk dat je het beter een week van te voren kan zeggen. Dan kan hij eventueel ook wat bedenken om te doen voor bijzonders toch!

waarom zou je je zelf een schop onder de kont moeten geven of vinden dat je zeurt als je vriend/man je geen complimenten geeft? ik vind het normaal dat je man/vriend je af en toe laat blijken dat je belangijk voor hem/haar bent.
    Ben fulltime moeder en vind het af en toe best fijn om te horen dat ik het goed doe allemaal

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mee eens.
    Verder hier ook een man die al dat soort dingen niet doet, geen bloemen, complimenten, geen onverwachte dineetjes of romantische uitjes.
    Heeft ie ook geen tijd voor, hij werkt 80/u per week ongeveer. Ik vind het wel prima, koop mijn eigen bloemen en plan zelf onze vakantie, avonden weg en weet ik wat allemaal meer. Je kunt niet overal goed in zijn zeg ik maar, mijn man is nou eenmaal geen romanticus. Maar omdat hij zo hard werkt, hebben we het financieel erg goed en ik merk uit andere dingen echt wel dat hij me waardeert, werkt hier prima.

En tja, mannen zijn nou eenmaal mannen en die komen van Mars ;)

17. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ik dacht mijn man alleen zo was lol...ik verwacht ook weleens compliment ... vraag weleens of het eten leker is wanneer ik iets nieuws heb uitgeprobeerd .. hij zegt dan wel is lekker.. wanneer ik 2 weken later ofzo weer maak dan komt hij vertellen hoe het ECHT was vorige keer.. dan denk ik ; waarom zei je vorige keer niet toen ik wou weten hoe het was? terwijl ik hem ook keus gaf van je mag ook zeggen het is afschuwelijk?(als het zo erg zou zijn) ...

maarja ik geef mezelf wel compliment als ik weet als ik iets goed gedaan hebt; heb echt geen tijd om te gaan zeuren tegen mezelf van waarom geeft hij mij geen compliment !?
    maar kan wel begrijpen dat af en toe compliment is ook wel gezond
    en waardering ..weten wij ook dat hij het ook ziet/merkt

18. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    vrouwen zeuren klopt.. maar vind niet dat ze zeuren omdat ze ook complimenten willen... vrouwen geven oook complimenten aan hun mannen
    dat maakt de relatie gezond..
    vind ik dan hmmm/........

19. Within

Within Niet meer actief

Ook mijn man is zo romantisch als een zak aardappelen. We zijn de 22e 5 jaar samen, maar hij heeft er geen behoefte aan wat te gaan doen. Kan ook niet, ik heb juist die dag een verplichte bijscholing op mn werk >.< Maar ik verwacht ook geen bos bloemen of iets anders leuks, dat heeft hij nooit gedaan.

Vind wel dat je aan beide kanten waardering uit moet spreken. Moet je dan ook gewoon tegen de man zeggen, want zijn reactie is standaard "Maar ik hou toch van je?"

Ook erg lief ^^ Maar soms heb je er als vrouw gewoon even behoefte aan om te horen dat je er leuk uitziet, dat het huis schoon is of dat de kids zo vrolijk aan het spelen zijn met je.

20. mroos

mroos Niet meer actief

Voor mijn man heb ik gekozen en voor mijn baas niet, ik vind dus niet dat je die vergelijking kunt maken.

Ik vind het eerlijk gezegd de normaalste zaak van de wereld dat je elkaars verjaardag onthoudt, de trouwdag onthoudt en elkaar waardeert en daarom ook complimentjes geeft.

Dat de 1 sneller verassingen plant of kadootjes koopt, dat snap ik, maar dat sommige vrouwen het maar normaal vinden dat hun man niks onthoudt en nooit complimentjes geeft, vind ik echt erg.

Ik vind dit dus een punt waar vrouwen zich veeeel te snel bij neer leggen;).

Deel Deze Pagina