Ruzie met vriend om zoveel jaar samen!

Discussion in 'De lounge' started by Minny, Nov 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou als ik voor de zoveelste keer weer uren ben bezig geweest met et huishouden en alles heb gedaan waaronder dweilen, deuren schoon etc, en ik zeg dit, en meneer stormt gewoon met gore schoenen de woonkamer in en bonkt de trap op waardoor alles weer onder de modder zit en vervolgens zegt: "Ja doe ik morgen wel schoonmaken, ga nu zitten, heb de hele dag gewerkt hoor" en vervolgens zeg dat het hem kennelijk niets kan schelen dat ik me best hier in huis doe naast mn baan en Luc, en dat ik dat best ontof vind

dan vind ik niet dat ik loop te zeiken.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,268
    6,177
    113
    Vind ik ook. Enne mijn vriend krijgt regelmatig een veer in zn kont gestoken van zn baas dat ie iets goed heeft aangepakt, dus ik vind ook dat ik dat weleens mag horen als ik weer een weekje kids+huishouden heb gerund..
    Dus ik vind niet dat ik zeur, ik vind het ook niet vanzelfsprekend wat ik allemaal doe en ik vind het zeker normaal dat je af en toe een complimentje nodig hebt en ook krijgt.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

helemaal mee eens

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ja als ik het zo lees op het forum komen mannen er makkelijk af.
    Ze hoeven niet te helpen in het huishouden ook met de kinderen hoeven ze niks te doen en belangrijke data onthouden is al helemaal not done.
    Ik geloof dat ik dan beter af ben zonder man.........

5. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

May 19, 2010
    1,215
    0
    0
    mannen vergeten dit idd maar dat maakt niet uit ik doe ook elk jaar de moeite als we zoveel jaar getrouwd zijn ;) vind het niet erg

6. mroos

mroos Niet meer actief

Waar woon je in Zuid-holland, kom ik wel een keertje oppassen;).

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Vindt het echt totale onzin dat je man nooit eens hoeft te zeggen dat hij je waardeert om wat je doet, omdat je thuis zit. Belachelijk gewoon!!
    Dat is dingen voor lief nemen....

Bij mijn vriend en mij zijn de rollen omgedraaid, ik werk hij is (helaas door omstandigheden thuis). Hij heeft me nu al zo vaak complimentjes gegeven dat hij het knap vond dat ik en werkte en voor onze zoon zorgde en het huis aan kant hield. Hij merkt nu hoe zwaar het is dat het niet alleen maar lang leven de lol is!

Nee hoor TS snap je best dat je het niet leuk vindt! Maar communicatie is de sleutel he! Praat er over met je man en vertel hem dat je het niet zo leuk vindt dat hij er niet aan gedacht heeft.
    Wat het met je doet, misschien dat hij dan wat meer begrijpt hoe jij deze dag had willen zien.

8. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ook mijn mening! Maar goed, ik ben Gruwela, van mij krijgt hij ook geen cadeautjes of complimentjes ;)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Dit had ik willen zeggen :D Ben het helemaal met je eens!
    Wijze les voor veel stellen. (en niet te vergeten ook binnen vriendschappen)

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

#50 Eefke84, Nov 6, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 6, 2010
    niiks aan toe te voegen;) al neemt ie van mij zon 3x per jaar nog wel een bloemetje mee:D al is het nu weer lang gelden. zal es gaan zeuren:D

wat denk je:D:D komt net thuis met een bosje rozen:D

heeft ie vast gehoord;)

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja idd dan hoor je het wel;) maar als ie s'avonds in een opgeruimd huis thuis komt en het eten voor hem klaar staat hoor je hem niet!

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als ik eens een keer heb gekookt dan krijg ik wel een compliment en verder niet ik ben vandaag 5 uur bezig geweest om de bovenverdieping schoon te maken baby spulletjes klaar te leggen enzo het enige wat hij zei was ja er ligt wel een hoop kleding die nog gewassen moet worden.
    heb laatst 2 boeda poppetjes gekregen van 5cm was het eerste wat ik van hem kreeg wat ik leuk vond. Normaal krijg ik dingen als thirts die voor mij te groot zijn dus dan trekt hij ze zelf aan of een zonnebril maar die van hem is dan kapot en dan pakt hij die van mij weer enzo

13. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik maak mij nooit zo druk om dagen als zoveel jaar samen, trouwdag, valentijnsdag etc...:) Ik verwacht helemaal niks van zo'n dag en mijn man ook niet. Ik vind dat je beter spontaan een leuke dag kunt maken met elkaar en spontaan een etentje inplannen dan is het 100 x leuker.

Ik snap ook niet waarom er ''moeilijk'' gedaan wordt over zulke dingen. Er zijn wel ergere dingen denk ik dan...

En over complimentjes; vrouwen zijn altijd verontwaardigd als ze zelf geen complimenten krijgen dat ze het allemaal zo goed doen maar hoe vaak geef jij jouw man een compliment?????

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    It's a man...

15. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik vind de reacties over "complimentjes krijg je ook niet van je baas"een beetje kort door de bocht. Ze vvraagt ook niet om complimenten.
    Ik denk dat de meesten hier het met me over eens zijn dat je het fijn vind om gewardeerd te worden of aan gedacht. Ik doe veel voor mijn man. Welk eten vind hij lekker? welke films? welke snack? en dan maak of haal ik dat voor hem omdat ik aan hem denk. Ben geen huissloof ofzo maar verwen hem graag. Daar in tegen zou hij niet zo gauw iets spontaans voor mij doen. En ja ik weet hoe die is maar dan kun je je soms er nog wel aan ergeren of dat het je tegen valt dat hij daar niet aan denkt. Dat heeft niks met complimenten of liefde te maken maar soms ben je een beetje teleurgesteld.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Eigenlijk net zo vaak als hij mij!! Ik ben nu ook blij als ik gewerkt heb en hij de was heeft gedaan en de stofzuiger door het huis gehaald heeft en gedweild heeft.

17. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat had je toch kunnen vragen? (zelf?) Of je verrast hem? :)
    Ik begrijp best dat je baalt van het feit dat hij niets heeft geregeld, maar zeg dan ook gewoon wat je wil :)
    Dat scheelt een hoop gezeik, geef hem de telefoon in de hand, en zeg dat hij dat moet regelen? Stuur een mailbom: regel oppas? haha.
    En ik neem aan dat je anders zelf ook wel naar je Schoonouders/andere oppas kan bellen? :)
    Ik hoop dat je ondanks dit een leuke dag/avond hebt!

18. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    een man is nou eenmaal minder in compimenten geven of dingen zelf zien....
    af en toe moet je m een hint geven haha.

mijn mannetje werkt zn eigen helemaal kapot en ik werk iets minder maar ook full time ik doe meer in t huishouden maar als hij een dag vrij heeft doet hij sinds kort ook dingentjes en ziet ook steeds meer dat orde en netheid fijner is...

we geven elkaar altijd complimentjes minstens wel 1 per dag..
    en wij doen liever ook iets spontaans dan alles zo plannen voor mn verjaardag had hij ook als verrassing geregeld dat we naar een show gingen met eten en alles erop en dr aan echt superrrrr.

hij komt af en toe met een mooie bos bloemen thuis.

en ik vind het ook wel heerlijk als hij zoveel werkt want daardoor kunnen we wel lekker sparen ik wou dat ik kon overwerken en er aan verdienen maar ik krijg er vrije tijd voor terug dus ik kan t niet doen maar dat waardeer ik weer heel veel van hem.

ik en hij zijn blijer als je elkaar na t werk thuis ziet met een glimlach op je gezicht dan chago en daar genieten wij van

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ach, mijn man was onze 3e huwelijksdag vergeten.
    Hij heeft het heel druk op zijn werk en het is er bij ingeschoten.
    Was helemaal lullig toen zijn ouders belden om ons te feliciteren en mijn ouders met een bos bloemen aan kwam zetten.
    Hij heeft het het weekend erop wel goedgemaakt. ;)

Waarom maak je je zo druk over het niet uiten, als je wéét dat het goed zit? Dit is toch typisch iets voor mannen?

Share This Page