Wat is het nou mag je spinazie nou wel of niet nog een keer opwarmen? En niet meer dan 2x in de week nitriete groenten eten? 😊
Ik warm het zelf altijd nog een keer op en wat ik kon vinden op internet is dat als je het snel af laat koelen het tot 2 dagen kunt bewaren en op kunt warmen.
Ik maak wel eens een ovenschotel met spinazie, daar eten we dan 2 dagen van dus dag 2 is heropgewarmd in de oven. Wij hebben er nooit last van maar heb inderdaad altijd geleerd dat je spinazie niet meer mag heropwarmen..
Het mag wel opwarmen. Maar het zit er bij mij zo ingebakken dat ik het niet doet. Aanbevolen is idd twee keer pw. Keer extra, zal ben kwaad kunnen. Mijn lieverlings kostje spinazie. Jammie.
Volwassenen kunnen ook gerust vaker nitraatrijke groente eten dan 2x pw, voor jonge kinderen geldt wel die 2x per week. Zie ook bv Voedingscentrum, die hebben vorig jaar hun adviezen mbt nitraatrijke groenten herzien. (Dus wel opwarmen, geen beperkingen meer voor volwassenen.)
Mag je gewoon 2x opwarmen hoor.. Wat dacht je van die babypotjes die zijn ook allemaal al eens opgewarmd voordat je ze zelf opwarmd