ruzie met vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik zou daar zelf echt geen probleem van maken.
    Maar ik kan mezelf ook prima vermaken. Heb daar echt m'n man niet voor nodig. Ik vind het zelfs wel lekker af en toe als hij er niet is...
    Dus ik zou denken: jouw avond, jouw keuzes.
    Heb je zelf geen hobby? Kan me voorstellen dat het nogal wanhopig overkomt voor hem, dat je zo reageert.
    En natuurlijk is het hartstikke fout dat hij je geslagen heeft. Dat mag echt niet gebeuren, maar denk dat het pure frustratie is, omdat hij je reactie niet begrijpt.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar het is toch te zot voor woorden en erg onvolwassen dat dit soort dingen bij jullie escaleert tot heftige ruzies en zelfs slaan. Heeft je relatie dan wel een goede basis?

3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben het eens met krulpetetselie..Dit zou voor mij echt niet ruzie waardig zijn. Als je nou afspreekt om dan samen naar de stad te gaan ofzo vind ik het iets anders worden. Maar om.hem nou haast te verplichten om naar een serie te kijken wat ik graag wil zien. Nee dat zou ik niet doen. Wij kijken wel eens een film en als dan 1 van de 2 er niks aan vind gaat diegene wat anders doen. Helemaal prima. Elkaar een beetje vrij laten kan geen kwaad. Mijn man speelt ook de meest domme spelletjes op zijn ps (vind ik) maar ben ook geen gamer. Zolang hij er plezier in heeft prima. Ik kijk dan wat ik graag wil

4. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Je kan mannen op 1 manier gek krijgen... en je hebt m wel gevonden... doorgaan en schreeuwen om iets wat hij niet snapt.

Slaan zijn geen excuses voor. Jullie moeten beiden leren om weg te lopen of los te laten op zo'n hoogtepunt moment.

Zonde, want de ruzie gaat uiteindelijk om no big deal.
    Jullie luisteren niet naar elkaar, haal ik uit als het tot schreeuwen overgaat of slaan.

Als jullie willen dat t werkt zou ik afspraken maken over zulke momenten.
    Spreek bv. af dat je even een dag ertussen laat... denk er beide over na en spreek af dat je beiden je standpunt mag geven zonder elkaar in de rede te vallen en stem te verheffen e.d.

Heb de fout vroeger ook wel eens gemaakt hoor meid, dat je gefrustreerd bent en gaat schreeuwen.. Maar als je dan eerlijk bent naar jezelf, moet je ook kunnen toegeven dat het niet puur is dat hij zijn eigen avond invult maar dat er misschien meerdere redenen zijn dat je je zo gefrustreerd voelt?

Lastig. Succes beiden

5. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja, in de oorspronkelijke ruzie vind ik inderdaad dat je buitenproportioneel reageert.

Nee, daar hoef je niet voor naar een psychiater. Die opmerking vind ik erg kleinerend.

Nooit, echt nooit, is slaan een te rechtvaardigen reactie.

Het beeld dat ik van jullie relatie heb, wordt alleen gevormd door je openingspost. Het klinkt echter volledig uit verhouding. Ik zou me sterk afvragen of je iets wilt redden/repareren als het na slechts anderhalf jaar al zo stuk is... Hoe dan ook, sterkte.

6. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Het is een serie die hij ook graag kijkt niet alleen ik.

ja het klopt dat ik mezelf moeilijk kan vermaken en dat ik niet veel vriendinnen meer over heb en niet echt een hobby heb.

Ik weet dat ik daar ook aan moet werken en nogmaals het is niet zo zeer dat ik hem helemaal geen game avond gunde het is gewoon meer dat hij met hun geen zin had en dan met mij wat wilde doen en dat dan laat zitten ik voel me dan gewoon 3e keus op zo moment. alsof hij blijkbaar toch niet graag met mij iets wil doen terwijl hij het wel had gedaan als zn broertje er niet was.

7. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, ik sta echt verbaasd van sommige reacties die zo ongeveer TS de schuld geven dat haar vriend haar geslagen heeft! Slaan zou in een relatie mijn inziens nooit mogen! De eerste die mij slaat mag wieberen.

Daarnaast mishandelt haar vriend haar ook nog eens emotioneel door aan te geven dat ze naar een psychiater moet en weet ik wat allemaal.

Bijzonder dat jullie dit normaal vinden?

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hmm, vind dat jij het wat overdreven heb. Want ja, het is toch zijn avond. Hoewel je zeker wel zou mogen benoemen dat je het jammer vind dat het dan anders gaat. Vind het echter echt uit proportie dat hij zulke taal uitslaat en je nog gaat slaan ook. En dat hij die woorden niet terugneemt.
    Ik zou goed nadenken over deze relatie en dat zeg ik niet door dit ene geval maar je geeft zelf aan dat je vaker ervaart niet je gevoel kwijt te kunnen. Dat vind ik geen basis. En of hij ooit gaat veranderen? Dan wordt jij niet erg gelukkig.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik had hier ook geen ruzie over gemaakt.

Mijn partner houdt ook van gamen en hij gaat liever gamen dan met mij samen een serie kijken. Andersom gezien ga ik liever forummen dan met hem een serie kijken. Kortom; we delen onze eigen tijd in en spreken af en toe af om echt iets samen te gaan doen/kijken en voor de rest doen we gewoon wat we leuk vinden in dezelfde kamer. Je hoeft niet continu synchroon te lopen als je een relatie hebt. Je hoeft ook niet altijd hetzelfde te doen, te kijken of te volgen. Je bent een aanvulling op elkaars leven, niet een exacte kopie.

Jouw partner gaat liever gamen dan een serie kijken. Nou prima, succes dan. Maak een bak popcorn en ga je serie kijken. Ondanks dat hij jullie afspraak wil wijzigen - want ja, it happens. Mensen veranderen wel eens van gedachte en soms wordt er dan wel eens een afspraak gewijzigd. Dan zeg je: oh, ik vind het niet leuk dat je die afspraak wil wijzigen want ik had me erop verheugd. En dan kan je partner 2 dingen zeggen; sorry schatje, maar ik ga toch liever gamen, we gaan morgen wel iets samen doen wanneer het niet mijn avond is OF nou, als het zoveel voor je betekent gaan we wel die serie kijken.

Meer keuzes zijn er wat mij betreft niet in een relatie. De ene keer geeft hij toe, de andere keer geef jij toe - met een beetje water bij de wijn kom je er vaak wel. Ik heb ook een beetje het idee dat je het te krampachtig vasthoudt. Een gesprek met een psycholoog kan nooit kwaad. Slechter kun je er vaak niet van worden.

En verder mosterd na de maaltijd: slaan in een relatie is een no-go. Ik zou de relatie gelijk beëindigen en iemand vinden die wel rekening houdt met mijn gevoelens en wensen.

10. MamavC

MamavC Niet meer actief

Dat had ik eerst dus ook. Ik was verhuisd en had helemaal niemand of niks te doen. Als hij 1x in de week even wegging begon ik al te zeuren.
    Nu laat ik hem gaan met 1 afspraak en dat is dat ie even overlegt wanneer en wat hij gaat doen (dus niet dat ik op hem reken met eten en hij niet komt opdagen).
    Eigenlijk gaat het veel beter zo, hij wil dan vaker liever thuis zijn bij mij
    Het blijft een man, gevoelens van een vrouw vinden ze veel te ingewikkeld en daar moet je ze niet teveel mee opzadelen. Mijn vriend is ook allergisch voor gezeur :p

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #31 Vlinderbloem, 20 okt 2015
    Laatst bewerkt: 20 okt 2015
    Volgens mij zegt helemaal niemand dat ze dat normaal vinden? :( Iedereen zegt juist dat dat ze dat niet vinden!

12. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bedankt jaleisha. ik weet dat ik hem er idd gek mee maak.

Het is alleen de reacties niet echt wat ik had verwacht dat ik het dus allemaal toch te groot maak zoals hij ook al aangaf. Vind het rot dat het dus toch aan mij ligt terwijl ik zo erg gevoel had dat hij iets deed wat ik niet leuk vond en daar wel wat begripvoller mee om kon gaan.

Als ik weet dat hij graag iets met mij wil doen zou ik dat ook niet snel afzeggen of anders en elk geval begripvoller reageren.

13. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dat mensen haar reactie inderdaad overdreven vinden, maar dat staat toch in geen enkele verhouding met de absurde reactie van haar vriend dmv fysiek en emotioneel mishandelen? TS denkt nu dat het toch aan haar ligt!

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

De aanleiding van de ruzie ligt misschien bij jou, maar dat hij jou geslagen heeft natuurlijk niet. Dat begrijp je wel toch?

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    De reactie op het niet willen kijken naar een serie ja.. niet de reactie op het slaan uiteraard.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben beiden een avond apart. Kan hij naar zijn saaie loungemuziek luisteren of een zombiefilm opzetten en ik lekker in bed series kijken.
    Dat hebben we beiden ook echt nodig. Hij spreekt eens in de 3 weken af met een kameraad. Ene week komt hij naar hier, week erop niks en week daarop gaat mn vriend naar daar. Dat is echt mijn avondje en baal als het niet doorgaat. Lekker house kijken op Netflix zonder gezucht of gesnurk om me heen. Vriend haat house :)

Dus ik zou wel een vaste avond afspreken, no mather what, die avond is jullie avond apart.

Slaan is helemaal niet goed te keuren. Zou ik hem ook heel duidelijk maken!

17. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    ja ik begrijp dat dat niet hoort maar snap ook wel dat hij gek word dan dat ik er over door ga . blijkbaar aangezien ik dus wel lees dat het mijn aandeel is dat ik dingen toch te groot maak.

Maar ik vind het ook rot dat ik me rot moet voelen en er dan maar niks over te zeggen en gewoon doen alsof ik het allemaal goed vind dat hij een afspraak niet na komt.

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ze gaat er ook te ver in, maar dat staat los van het slaan. Niemand hier vindt zijn reactie normaal. Ze vroeg of zij overdreef in haar reactie op zijn gewijzigde plan. Ja ze overdrijft. Moet ze zich dan schuldig voelen dat hij haar slaat? Neen, slaan was zijn keuze en niet de hare. Hij is volledig verantwoordelijk voor zijn daden, niet ts, in geen enkel geval.

19. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Ik lees heel veel mijn gevoelens, ik voel en vooral het woordje ik veel...

Dat geeft hem totaal niet het recht om je te slaan, maar misschien kan je ook zijn gevoelens denken en wat HIJ misschien wil?

Je maakt van een dingetje een heel groot iets. Het was zijn avond.
    Je komt bij namelijk nogal dominant over. Waarom moest hij persé met jou naar een serie kijken?

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik weet niet of je al kinderen hebt of probeert zwanger te worden, maar als het dat laatste is: meteen mee stoppen! Eerst de boel tussen jullie op orde en pas dan eventueel de verantwoordelijkheid voor een kind.

Deel Deze Pagina