Noooooit je kinderen inzetten als je er samen niet uitkomt. Zeker niet aps je al weet dat een van jullie zich dan miskend voelt en zeker niet als je al weet hoe je kind ergens over denkt. Gewoon volhouden met Liv. Niet vechten maar als je niet wilt ook niet toegeven. En anders gewoon een naam zoeken waar jullie het allebei mee eens zijn. Verder zou ik niet achtraf gaan piepen over de namen van je zoons die je man bedacht heeft. Daar ben je het mee eens geweest uiteindelijk en tenzij je toen iets hebt afgesproken over dat hij de jongensnamen zou kiezen en jij de meisjesnamen heb je geen poot om op te staan.
Ik vind Liz leuker van Liv (maar wel met één z, die tweede voegt niks toe en laat me zoemen). Maar als je er samen niet uitkomt moet je doorzoeken naar een naam waar je allebei achter staat.
Ik zou op zoek gaan naar een andere naam. Natuurlijk komt vaak 1 persoon met een suggestie, maar ik vind dat je allebei volledig achter een naam moet staan. Maargoed dat is persoonlijk.
Bij ons is het zo als de een de naam al helemaal niet mooi vind dan doen we hem helemaal niet! Wij zoeken samen naar namen en wij doen niet aan als het een jongen/ meisje word dan mag ik hem kiezen.. je kiest samen een naam .. vind de ander het niks dan houd het helemaal op en zoeken we verder! Want je moet het toch echt samen mooi vinden.. en ze draagd haar hele leven haar naam dus dan is het wel fijn om om allebij de naam mooi te vinden!
Vind Liv echt een geweldige naam! Maar echt geweldig! Ik had mijn dochter ook graag die naam gegeven maar mijn man vond hem echt niet mooi dus we hebben een andere mooie gevonden.
Doet me denken aan het verhaal over de naam van mijn vader... Opa en oma na lang steggelen eindelijk eens geworden dat het 'piet' zou zijn, gaat mijn opa hem aangeven bij de burgelijke stand, komt thuis, zegtie: zo, hij heet toch 'klaas'! Ik zou een naam zoeken waar jullie beide achter staan
Als jullie het er niet over eens kunnen worden zou ik echt opzoek gaan naar een andere naam. Het kindje is van jullie samen dus hier moeten jullie samen achter staan. Daarbij klinkt het alsof jullie beide behoorlijk koppig zijn en jullie beide niet toe zullen gaan geven Ik vind Liz de leukste meisjes naam die er is, maar ik ben bevooroordeeld hihi. Wel echt met 1 z. Is een naam die er een beetje tussenin ligt niet een optie? Zoals Liva, Lize, Livy? Succes en hopelijk inden jullie snel een naam waar jullie beide achter staan.
En dan ben je bijna 37 weken en gaan jullie je nu pas druk maken over de naam? Wij waren er met 33 weken toch echt wel definitief uit (hadden tot dan toe nog 2 namen over die we allebei leuk vonden). Maar goed, zou allebei lijstjes gaan maken met namen die jullie echt leuk vinden en hopen dat er een gezamenlijke naam bij zit. Als hij Liv niet wil en jij Liz niet, dan houdt dat toch op? Ik vind het allebei niets trouwens
Vandaar dit onderwerp gestart , omdat wij het hele zwangerschap hier over hebben,nu 37 wk en nog niet uit gekomen! Snappie
Had gekund, we vinden allebei wel een oke naam, maaaaar er zijn er 3 in ons vertrouwde omgeving die de naam ook hebben, een nichtje van mijn man, me beste vriendin en de buren...dus ja nee net jammer
zou nog even doorzoeken tot je een naam hebt waar jullie samen achter staan. Misschien iets wat er op lijkt, Livia, Lisa, Lieke ofzo.
Ik vind Liz (Met 1 Z) leuker dan Liv Maar als jullie er niet uitkomen zou ik idd opzoek gaan naar een andere naam Lisa/Lieze vind ik wel mooi en past goed bij de 2 andere namen?
Het is al vaker gezegd, maar ik zou ook doorzoeken naar een heel andere naam. Denk niet dat jullie hier nog uit gaan komen...............
Ik vind zelf Liv mooier dan Lizz. Zou Liz sowieso met 1 z schrijven, 2x de z vind ik een beetje raar staan. De andere opties van je man vind ik ook erg mooi: Lara en Mia. Misschien zijn Lana, Mila, Nova of Norah nog opties? Ik zou sowieso een naam kiezen waar jullie beiden achter staan. Misschien dus nog even doorzoeken. Ben bang dat wij straks hetzelfde probleem hebben als we een jongen krijgen. Ik ben helemaal verliefd op een naam maar die wil vriendlief pertinent niet. Vind het ook moeilijk om mijn naam op te geven maar je maakt zo'n beslissing samen.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal kinderachtig om ruzie (!) te maken over een naam. Als je de naam niet allebei mooi vindt dan is het dus niet dé naam
Dan nemen jullie 2 katten (of hamsters, schildpadden, whatever) noemen jullie die Liv en Liz, en gaan jullie opzoek naar een andere naam. Klaar! Je kunt wel proberen je zin door te drijven maar je kunt ook samen komen en opzoek gaan naar een andere naam ...