Denk dat het opkroppen van frustraties je gehele zwangerschap slechter is dan af en toe even lekker al je frustraties eruit te gooien en ruzie te maken.
Je hoeft geen scheldwoorden te gebruiken om te flippen hoor. Maar goed, aan de andere kant. Als je ''flipt'' lijkt het me stug dat je daar op let. Kan me dan namelijk vooral mijn reet roesten of ik mijn partner zijn tere zieltje kwets door hem eikel toe noemen
Wij hebben ook wel eens woorden als Julia erbij is. We kunnen het niet altijd eens zijn Maar we praten het dan ook weer uit als ze erbij is, want san leert ze dat het helemaal niet erg is om het niet met elkaar eens te zijn, als je het maar weer uitpraat. Alleen schelden wij niet in het bijzijn van de kinderen, maar eigenlijk doen we dat ook niet als ze er niet bij zijn. Meestal praten we er al over voordat het escalleert in een ruzie of 1 van ons loopt even weg om af te koelen en daarna praten we er normaal over. Ik heb mijn man nog nooit uitgescholden en hij mij ook niet
haha precies, er zijn wat borden gesneuveld in mijn eerste zwangerschap LOL mijn man en ik konden er regelmatig om lachen (want ging natuurlijk nergens over) we hebben zelfs samen eens een bord kapot gegooid, gewoon omdat het zo lekker was, bij de tweede hadden we ook veel stress (kindje kon ongezond zijn volgens testen en daarna nog een eng virus waaraan ze kon overlijden) nou stress ten top dus en ze was een 8 ponder met 38 weken (onze oudste was een bijna 9 ponder met 38 weken, ben bij allebei ingeleid) ik zelf was niet aangekomen maar zij heeft nergens last van gehad.. Ruzie maken hoort er soms gewoon bij, is zelfs heel erg gezond, dat betekend dat je je veilig genoeg voelt om jezelf te kunnen zijn en je eigen te kunnen uiten, ja de ene is wat ontvlambaarder dan de ander maar dat maakt het niet verkeerd, ieder zo zijn manier. LIever niet waar de kids bij zijn maar als we wel eens aan het kibbelen waren (kan het niet echt ruzie maken noemen) dan leg je ook gewoon uit aan je kind dat papa en mama het even niet eens zijn met elkaar maar dat we erover praten om zo het op te lossen (wat je kinderen ook moeten leren dus) Ik zie daar niets verkeerds in (even heftig schreeuwen, lichamelijk contact erbuiten gelaten uiteraard) en ga ook niet met borden gooien met de kids erbij Zeker onder invloed van hormonen kan je soms versteld staan van jezelf en hoe je ineens kan reageren... iets wat je normaal misschien heel anders zou doen.. maakt het niet allemaal okay natuurlijk als je te ver gaat moet je dit nog steeds goedmaken maar het kan wel aardig wat verklaren, als je dit zelfs tijdens doorhebt kan je nog om jezelf lachen ook (om vervolgens jankend weer verder te gaan, haha lang leve zwanger zijn LOL)
De eerste weken van je zwangerschap is je kindje niet beinvloedbaar door stress of iets anders. Zie google. Dus lekker ruzie maken als je dat wil.
O jee, nou hier dan ook zo'n zoetsappig stel.. Tijdens de zwangerschap was ik heus wel eens boos (meneer wou niet elke avond pizza/gebakken banaan/frikandellen halen), maar flippen is, zover ik terug kan denken, nooit gebeurd. TS, een keer flippen is niet erg. Als het dagelijkse kost wordt, is het een ander verhaal
Hier ook een zoetsappige hoor haha. Ik was ook wel eens boos en last van mijn hormonen maar flippen niet hoor.Nu is iedereen anders,ik ben sowiezo niet zo flipperig! Maar het kindje zal het niet als prettig ervaren,maar zal er zeker niks aan over houden hoor,dus flip met mate
Hier liepen de emoties tijdens beide zwangerschappen behoorlijk hoog op.. Bij de laatste keer zelf zó erg, dat ik midden in de nacht (na een bruiloft) naar mijn moeder ben gegaan om daar te gaan slapen. Ik was toen 34wkn zwanger.. Ik heb twee super gezonde kinderen en stress zat gehad.. Alles is overigens hartstikke ok hoor, tussen mij en mijn partner.. Beide nogal het explosieve type, dus ja, soms knalt dat..
Nou ja knap....ben waarschijnlijk niet het type ervoor? Ben zeker wel eens boos en soms behoorlijk gefrustreerd. Maar hoef dan niet te flippen tegen mijn man
Een ruzie tijdens de zwangerschap is heus niet direct schadelijk voor je kindje. Overigens vind ik flippen, onvolwassen. Maar daar is volgens mij ooit al een hele discussie over geweest in een topic. Ik vind dat je als volwassenen moet leren bepaalde gevoelens onder controle te houden. Zeker in de buurt van je kinderen. Tuurlijk mogen ze weten dat een meningsverschil menselijk is, maar ik vindbhey niet horen dat kinderen tussen ruziënde ouders staan. Maar goed ik hou dan totaal niet van ruzie of boos zijn. Dat betend niet dat we nooit een meningsverschil hebben. We gaan gewoon de discussie op dat moment niet aan.
Nou als mijn man het bloed onder mijn nagels vandaan haalt en alles 100x moet zeggen tja dan flip ik wel eens.