We willen graag verhuizen om dichterbij het werk van mijn man te wonen. Nu zitten we te kijken naar Maarssen. Binnenkort gaan we er uiteraard zelf een keer uitgebreidt kijken. Maar voor nu, wie woont er of kent het goed en wil mij er meer over vertellen? Hoe is de sfeer? Welke wijken zijn aan te raden of juist af te raden? Zijn er leuke/goede basisscholen en peuterspeelzalen? Hoe zijn de voorzieningen (winkels, sportverenigingen, speeltuinen etc)? Kortom ik wil graag alles weten (mag ook via pb) Bedankt alvast!
Mijn stiefvader heeft jaren in Vleuten gewoond. Ik vond het erg prettig daar Peuterspeelzalen e.d. was ik destijds nog niet mee bezig dus geen idee. Veel kinderen wonen er wel
Ik woon in Maarssen. Ik kom zelf uit een heel klein dorpje en vond het helemaal niets dat we naar maarssen gingen in het begin. Ik hoorde over hele hoge criminaliteitcijfers e.d. en in de wijk waar we gingen wonen was net een inbraakgolf geweest e.d. Maar ik wil er nu echt nooit meer weg hoor!! Superfijne buurt, zie totaal geen criminaliteit om me heen eigenlijk. Heb hele lieve buren en alhoewel ik het bos wel heel erg mis, is het park prima en is er voldoende groen voor de kinderen e.d. Je mag me altijd een PB sturen voor meer info. Ik woon overigens in MAarssenbroek niet in Maarssendorp (2 verschillende buurten) overigens zijn er voldoende basisscholen om keuze uit te maken en qua peuterspeelzaal ken ik alleen die van kind&co maar dat zijn er ook meerdere en er zitten een paar hele grote en een paar hele kleinschalige. genoeg keuze en alles is op de fiets te doen. Wat echt een heel heel heel groot pluspunt is; de fietspaden zijn niet langs de grote weg. De grote weg en fietspaden zijn gesplitst. de fietspaden zijn door de hele wijk heen gelegd en daar rijden geen auto's in de buurt. die worden omgeleid naar wegen waar dus geen fietsers of voetgangers mogen komen. Heel veilig dus!
Bedankt voor jullie reactie! Kun je me misschien vertellen wat hetverschil is tussen Maarssenbroek en Maarssendorp? En dat het een veilig dorp is klinkt ook goed! Woon nu in een grote stad en dat is voor mij niet de plek waar ik mn kinderen wil laten opgroeien. Qua plaatsen hebben we ook gekeken naar kleinere dorpen (Abcoude, Ouderkerk ad Amstel e.d) maar ik vind het toch ook wel fijn als een plaats een middelbare school heeft voor als de kinderen groter zijn. Misschien nog meer mensen die hun ervaring willen delen ?
Ik werk in Maarssen. Maar daar heb je dus niets aan, want ik woon 35 km verderop. Ik ervaar de omgeving wel als prettig, mooi (veel natuur) en handig (dichtbij A2/A27 en vlakbij Utrecht). Ik zou er wel gaan wonen als het zou 'moeten'.
Ik heb jaaaren gewoond in maarssenbroek.. helemaal geweldig bisonspoor is een leuk winkelcentrum overdekt en veeel winkels. Maarssen dorp is ook erg leuk leuke terasjes en ze hebben daar een heerlijke ijsalon. Misschien dat ik ooit terug ga. De wijk antilopespoor raad ik je niet aan.
Ik kom uit Breukelen (dorpje vlakbij Maarssen) vind het jammer dat ik verhuisd ben en wil heeeel graag ooit weer terug. Woonde op loopafstand van drie scholen twee psz en een middelbareschool. Zwembad was vijf minuten lopen en de supermarkt drie x rollen hihi.
Mijn man komt uit maarssenbroek. Hij heeft er altijd met veel plezier gewoond. Om te winkelen ga ik vaak nog naar maarssenbroek, daar is een redelijk groot overdekt winkelcentrum
Heel veel positieve reactie over Maarssenbroek! Leuk om te horen Toevallig ook nog mensen die in Maarssendorp wonen. Ben heel benieuwd hoe die wijk wordt ervaren, want ook daar heb ik wat leuke huisjes gezien haha.
Maarssen-dorp is de oude kern. Aan de goede kant van de brug zeiden wij weleens , maar dat is een beetje flauw. In het dorp zijn verschillende wijken: het centrum (Kaatsbaan met winkels, cafeetjes en restautantjes) maar je hebt ook o.a. de wijken Friesche Buurt, Vechtenstein, Peerlenburgh en Oostwaard. Maarssenbroek bestaat uit kampen (Spechtenkamp, Valkenkamp etc.) sporen (Zebraspoor, Kamelenspoor etc.) en stedes (Bloemstede, Boomstede etc.). Er zijn genoeg voorzieningen.
Echt, ook Vleuten/Vleuterweide is leuk. En daar zit ook een middelbare school, als dat je overweging is.
Hier ook Maarssenbroek, in de wijk die slecht aangeschreven stond. (A'spoor) Hebben nergens last van, echte arbeidersbuurt en 'ons kent ons'. Wil hier niet meer weg!
Nogmaals bedankt voor al jullie berichten! En ben eens gaan kijken naar Vleuten, dat ziet er idd ook erg leuk uit! Zijn daar nog stukken die "beter/slechter" zijn?
Ik woon in vleuterweide en het bevalt ons heel goed hoop voorzieningen winkelcentrum,scholen enz... Hou er alleen rekening mee dat je bij de basisscholen een wachtlijst hebt het is een groeiende wijk met heel veel kleine kinderen!
Goed punt van de wachtlijsten. Hebben alle basisscholen dat voor zover je weet? En voor de mensen uit/of kennis van Maarssen, hebben basisscholen hier dat ook?
De katholieke en christelijke school hebben een wachtlijst, hoelang die nu precies is weet ik niet maar 2 jaar geleden stond mijn dochter op plek 144!! De openbare school heeft geen wachtlijst maar daar wordt het wel steeds drukker gemiddeld zijn de kleuterklassen met 25-30 kindjes, maar dit is ook bij de andere scholen.
Dat klinkt als hele lange wachtlijsten. Heb een dochter van 4 dus die moet wel naar school kunnen daar. En 1 van mijn "eisen" aan ons nieuwe huis/locatie is dat het op loopafstand van school is zodat ik vriendjes en vriendinnetjes ook spontaan mee kan nemen (moet nu 15 min fietsen naar school en als er kinderen komen spelen moet ik met de auto, vandaar). Goed nakijken welke school er in de buurt is
Volgens mij kunnen ze direct op de openbare school terecht, mijn dochter gaat hier naartoe en het is een leuke gezellige school! Waar ik woon is het 5 minuten fietsen en 10 minuten lopen, anders zou je eens kunnen kijken op funda de school zit op de teunisbloemlaan!
Ik woon ook in Maarssenbroek, alweer 22 jaar en ben hier dus opgegroeid. (ben nu 27) Het fijne aan Maarssenbroek is dat je heel centraal woont maar toch net buiten de stad. Bus of trein brengen je snel naar Utrecht Centraal. Overal in Maarssen zijn peuterspeelzalen, basis en middelbare scholen en supermarkten op korte afstanden. Tevens het winkelcentrum Bisonspoor is van alle markten thuis.