Ruziende oppas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door OliveTree, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Edit: even verder gelezen en wellicht toch nog erg handig gezien ik in de toekomst natuurlijk wel weer ga werken (of mogelijk een traject náár werk start).
    Dank nogmaals! :)

Ballon vindt dit leuk.
  2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Had een contract van 7 maanden.
    De laatste maand hiervan ging mn zwangerschapsverlof in.
    Dus na mn verlof zat ik zonder werk.
    En na mn bevalling dus 10 maanden in de ziektewet gezeten..
    Dat ging daarna over in ww.

Maar tijdens de ziektewet was er nog geen k.o. nodig. Nu ik in de ww zit wél.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dan had je geen recht erop indd, anders zou het wel heel zuur zijn!

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nogal ja ;)

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Bedenk maar even wat er kan gebeuren bij een arbeidsongeval of schade door jouw handelen. UWV heeft proefplaatsingsmethodiek, dat schermt bedrijf en werknemer wel af en zijn aparte contracten zonder dat je t risico van je uitkering kwijtraakt. Maar 1 woord over t feit dat je er nu al loopt en ze kunnen je alsnog korten. Werkgever kunnen ze ook pakken ivm zwart werk (betaald of niet betaald). Gevaarlijk spelletje.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ho ho, aan zwart werk doe ik niet hoor!
    Wordt nu gezien als vrijwilligerswerk met medeweten van het UWV.
    Wat ik ergens wel gek vind, want als ik jouw eerste zin lees, dan denk ik gelijk: klinkt logisch; moet dit niet veranderd worden door het UWV dan?

Ik meen dat ik het al eerder had gezegd, maar anders bij dezen: ik ga binnenkort toch eens opnieuw polsen bij het UWV/de BD over uitzonderingen en die proefplaatsingsmethodiek waar jij het over hebt.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Nee dan zit je veilig, zolang t uwv t maar weet. Dr zijn genoeg mensen die onbetaald een periode komen proefwerken en dan wordt er beloofd dat bij goed functioneren ze een baan aangeboden krijgen. Als de inspectiedienst toevallig langskomt met zo'n constructie en t uwv weet van niks zijn wel de rapen gaar. Zeker als je al langer thuis zit en de moed ver te zoeken is, is zo'n aanbod erg verleidelijk kan ik me dan voorstellen (vooral als je zelf ook de regels niet kent en wat naief bent, dr zijn dr genoeg), ik werd al gek van mn verlof :)

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Vero0504: ik snap je.
    Beter (een keer extra) gewaarschuwd dan dat je straks met de gebakken peren zit :)

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina