Heb een vriendin die regelmatig uit d'r plaat gaat op straat, vind het verschrikkelijk! Ben wel eens naar iemand toegegaan die op een invalideparkeerplaats stond zonder kaart en ik heb wel een kaart maar dan benader ik die persoon gewoon rustig
Ja, was een keer een wicht van een jaar of 16 die zo dr fiets voor de auto gooide. Wij ons doodgeschrokken dus zeiden gewoon kan je niet uitkijken ofzo, grote bek joh dus ik zei dat ze wel normaal kon doen weer een grote bek dus toen ik uit wou stappen ging ze er met een noodgang vandoor. Deze week nog met een opa die mij geen voorrang wou geven(ik kwam van rechts op fiets). Deed ie zn deur open en wou wat zeggen, toen had ik al gezegt dat IK voorrang had. Wou die weer een grote waffel optrekken maar toen was ik al bezig met mijn fiets te draaien en ging die snel weg haha. Waar ik ook zo'n schijthekel aan heb, van die mensen die achter je staan bij de kassa en dat ze dan, wanneer ik moet afrekenen, op de "betaalplek" gaan staan. Ik vraag dan altijd of ze zo graag voor me willen betalen dat ze al zover doorschuiven. Alsof de Cassiere haar werk sneller kan/gaat doen omdat meneer of mevrouw niet rustig op hun beurt kunnen wachten.
Zo 1 heb ik er ook, verschrikkelijk vind ik het, doe dan ook 9 vd 10x alsof ik niet bij haar hoor schaam me echt dood! Ik ben overigens ook 1 keer uit mijn plaatje gegaan door de schrik, ik liep al waggelend (week voor de bevalling) met mijn chihuahua in het park (aangelijnd, is verplicht daar) en ineens uit het niets komt er een hele grote hond aangerend die mijn inieminie hondje aan wilde vallen en mijn hondje in de stress, gillen als een speenvarken. Komt de eigenaar op haar dooie gemakkie aansloffen op dr pantoffels en begint op mij te mopperen dat ik daar dan maar niet moet lopen... uhhhh pardon? heb met tranen in mn ogen gegild wat er op dat moment allemaal in me op kwam..
@TS: honden moeten aangelijnd, zoals al gezegd wordt, dus daar had ik zeker wat van gezegd. Ik ben dan niet schreeuwerig ofzo, blijf wel gewoon beleefd, maar ben dan ook wel echt duidelijk op dat soort momenten. Nou gebeurt het me niet vaak, dat er echt iets gebeurt waar ik wat van moet zeggen. Maar toevallig gisteren wel. Naar de bieb met m'n dochtertje, en nadien sta ik te betalen bij de automaat van de parkeergarage, en was Thirza nog even aan het spelen op een bruggetje pal daarnaast, lekker heen en weer aan het rennen. Dat bruggetje gaat naar de ingang van een cultureel centrum, dus daar loopt vrijwel nooit iemand, dus ze was niemand tot last daar. Komen er twee vrouwen aan, (vanaf de andere kant, die hoefden dus niet op dat bruggetje te zijn), eentje van een jaar of 40, en eentje van een jaar of 60, en die van 60 zegt tegen mijn dochtertje: Ga maar gauw weg daar, want dat is heel gevaarlijk! Nou, jemig, doe even normaal zeg! Dus dat heb ik ook even laten weten: "Ze mag daar gewoon spelen, daar is niets gevaarlijks aan en al zou het wel gevaarlijk zijn: U bent haar moeder niet, dat ben ik. U hebt zich daar totaal niet mee te bemoeien." Stond ze me een beetje gepikeerd aan te kijken. Tja... hou dan ook je mond, denk ik dan
Blij dat er meer mensen last van hebben...ik zal zelf nooit zomaar iets zeggen of onaardig doen, maar maak het zelf wel vaak genoeg mee, vervelende mensen met nare opmerkingen..wordt ik niet goed van, wat een zuurpruimen zeg! Meestal maak ik een opmerking met humor, waardoor ze zelf nogal lullig overkomen. Werkt het beste, want dan maak je je zelf tenminste ook niet druk. Niet goed voor je gezondheid! Maar als ik toevallig pms heb ofzo...dan wíl ik nog wel eens uitvallen, maar nooit uit mezelf, maar als reactie op zeg maar. Laatst liep er een of andere zure muts op het fietspad...gewoon midden op het fietspad! Zwaar te dromen nog wel... Maakt mij niet uit verder, als je dan maar wel zelf oplet en niet boos op mij wordt omdat je schrikt als er iemand langs je fietst. Ik dacht dat ze toch wel alert zou zijn maar nee.. "Je hebt toch een bel!" foeterde ze. "Je hebt toch hersens!"
hahaha ik ben niet zo'n bijdehante hoor, maar meer een flapuit. maar goed, ik 'flap' geen onredelijke dingen. vooral ik met de hond loop bijv, en er staan volwassen mensen met fiets en al midden op de stoep dat er niemand meer langs kan. ja sorry, dan zeg ik rustig; misschien een andere hangplek zoeken? ook een keer was ik bij kruidvat, staat daar zo'n tuttebel van die foute lippenstift te testen.. maar dan niet de testers, degene die nog verkocht moeten worden. (ik koop sindsdien alleen maar dichtgeplakte make-up). dan zeg ik ook; gadverdamme ik hoef geen lippenstift meer. meestal krijg ik alleen een verontwaardige blik
ik moet eerlijk bekennen dat ik iemand ben die absoluut geen blad voor de mond heeft... bevalt mij iets niet dan zeg ik dat ook direct... en vaak niet op een heel vriendelijke manier hihi... voorbeeld: wij gingen 3 jaar terug 3 dagen na a'dam ( amstelbotel via vakantieveiling) VL waarschuwde mij van te voren al dat als daar iets gebeurde ik 10x moest nadenken voordat ik iets zou zeggen... het ging goed TOT mijn vriend mij 5 min. alleen liet op station... er komt een donkere man op mij af en riep steeds: pssst pssst meisje... pssst... ik draai mij op en kijk hem aan.. hee hee meisje pssst.... nouja laat ik het zo formuleren dat ik hem voor alles heb uitgemaakt dat mensen stopte om te kijken en niet veel later spoorwegpolitie kwam ihihihi.. maar die gast was wel mooi geboeid meegenomen en toen kwam vl er aan gelopen met de woorden oh god ik kan je ook geen 5 minuten alleen laten he
Dat vind ik gewoon een beetje asociaal Missiej. Je kan toch ook netjes zeggen dat hij weg moet gaan? Of het in ieder geval proberen want sommige mensen zijn spontaan Oost-Indisch doof als het om het woordje "Nee" gaat Ik zou iemand in ieder geval niet zo heftig uitschelden om zoiets.
T is al jaren terug, schoonfam woonde in een klein dorpje. Zit ik op een mooie dag met manlief, toen nog vriendlief, en jongste schoonzusje van toen negen op een muurtje op t winkelcentrum. Komt er een jongen aanlopen die vanaf de overkant van de straat begint te schelden over k*tbuitenlanders die moeten oprotten naar hun eigen land... we zijn er niet op ingegaan omdat ie duidelik wat op had en we niet wisten waartoe hij is staat zou zijn, maar wat WAS ik boos! Manlief was t wel gewend daar
Ik was trouwens een maandje geleden in een speeltuin (gewoon zo'n wijjkspeeltuin) waar een paar moeders en een oma onderling een woordenwisseling kregen. Waren mama's met kleine kinderen, ook een paar babies erbij, en maar schreeuwen... Maar op een gegeven moment gingen ze ook echt vechten, met de kinderen ertussen! Een moeder duwde toen de oma (met baby op de arm) omver en toen ging het helemaal los Dan moet je je als moeder toch echt helemaal kapotschamen? Arme kinderen, wat een voorbeeld krijg je dan.....
Inderdaad! Vind het nogal overdreven eigenlijk. Hij probeerde je aan te spreken, op een niet al te nette manier inderdaad. Maar gewoon zeggen, geen interesse of ik ben hier niet van gediend volstaat toch ofniet? Om hem nou helemaal uit te schelden, en toe te laten dat hij geboeid werd afgevoerd...?
Jammer toch, al die verhalen over hoe er wordt geschreeuwd en gereageerd wordt tegen andere mensen. Vaak zijn het gewoon fouten die mensen maken, niet met opzet om een ander dwars te zitten. En dan nog zijn we allemaal volwassen; ik denk dat het siert als iemand zich juist inhoudt in zo'n situatie. Dat is pas karakter. Er was iemand hier die een verhaal had waarbij ze aangaf zelf fout te zitten en die later de winkel had opgebeld om excuses te maken. Kijk, daar heb ik respect voor. Mensen, kijk toch eerst eens een beetje naar jezelf ipv met een vinger naar een ander te wijzen.
Ik voel me altijd goed in me vel , maar als iemand bijdehand gaat doen of fout zit wanneer ik met mijn kids ben, dan zeg ik zeker wel wat ik te zeggen heb en dan kunnen mensen me aso vinden, maar als mijn kids gevaar lopen door een ander of mensen bemoeien zich met dingen die hun geen ruk aangaan, ja dan maar aso.... zebrapad; je moet stoppen voor voetgangers. ik liep laatst over het pad en er komt een auto aan (terwijl ik al loop he) en gaat gewoon voor me langs Ik loop daar al met mijn kind!!! tja dan kan je een klap tegen je auto verwachten (door mijn vriend) man stapt uit en geeft nog een grote bek ook, tja dan ben je bij mij aan t verkeerde adres. Daarna nogmaals (toen was ik alleen met mijn kind) ik loop en die auto stopt wel, maar roept daarna keihard: Je moet wachten tot ik langs gereden ben...Pardon??? dus ik roep keihard dat ie maar uit zijn auto moet stappen en ik wacht...hij stopt even en rijd dan door....watje! Verder kan ik er niet tegen wanneer mensen zich zomaar met iets bemoeien. Mijn dochter ging zitten op een bankje en er zat al een oude man (plaats voor 4 man op die bank) er komt een oude vrouw aan en mijn dochter schuift helemaal op naar de hoek (nu is er nog meer ruimte) en ik zeg nog tegen haar goed zo doossie...zegt die oude man tegen die vrouw: ja die kinderen van tegenwoordig he, hebben geen manieren, staan niet meer op etc etc wauw en dat terwijl mijn dochter helemaal opschoof....oude man of niet, heb hem toch wel even gezegd hoe t zat, zonder gescheld, maar toch wel op een boze toon. Respect krijg je als je die ook geeft! enne missiej: ik weet hoe t in adam kan zijn, ben daar opgegroeid en ik weet dat mannen daar behoorlijk vervelend kunnen zijn. ik was vroeger nog erger en ga nu alleen maar in discussie wanneer het om mijn kids gaat, maar doe t zo min mogelijk, omdat je nu meer randdebielen heb lopen die je wat aan doen als je een grote bek geeft....
je hebt gelijk hoor en ik vind ook, als je zelf fout zit en je geeft t toe....helemaal super, maar wat als jou kind gevaar loopt door wat een ander doet...blijf je dan ook rustig? is maar een vraag he, geen aanval
Nee nee, ik heb het alleen over de verhalen waarbij het echt gaat om eerlijke fouten van mensen, niet die gevaarlijke situaties die ontstaan voor je kinderen. Ook daar is verschil in natuurlijk, soms doet iemand dat ook niet met opzet en vind ik nog steeds dat je je iemand op een waardige manier kan aanspreken. Als iemand opzettelijk mijn kinderen in gevaar brengt wordt ik ook boos hoor, al is dat misschien niet de meest constructieve reactie op het moment.
De enige discussies die ik voer (tot nu toe) zijn als anderen onrecht wordt aangedaan. Oudere mensen, gehandicapte mensen of gewoon onzekere pubers die altijd het mikpunt zijn van pesterijen. Ik ben heel erg in mezelf gekeerd maar dan trek ik mijn bek echt wel open. De reden is denk ik omdat ik zelf tot op de dag van vandaag word gepest en ik weet hoe het voelt als er niemand voor je opkomt. Dan voel je je echt zoooo klein. Ik vind sommige acties die ik hier lees wel kinderachtig, eerlijk gezegd.
1 keer. Ik stond in de trein en had de kinderwagen uit de weg gezet en was zelf achter de kinderwagen gaan staan zodat ik niet in de doorloop stond, maar wel voor een gang waar bijna niemand in wilde. Ik stuurde ff een sms'je dat we de trein hadden gehaald maar ben verder niet van het type OV-sms-moeder dat niets meer van haar omgeving meekrijgt, maak juist veel contact met mijn kindje. Ik zie uit mijn ooghoek dat er iemand aankomt, dus maak mezelf klein en denk dat de ander er wel door kan. Word ik opeens keihard omver gedouwd en kan nog net de kinderwagen rechtop houden. Zegt dat wijf: "Je kunt ook gewoon voor mensen opzij gaan hoor." Dus ik zeg: "Je kunt het ook gewoon vragen hoor." Gaat ze beweren dat ze dat al gedaan zou hebben. Nou echt, er mankeert niks aan mijn gehoor hoor, mensen zijn gewoon fucking asociaal als het om kinderwagens gaat en denken altijd maar dat jij overal voor opzij moet gaan, terwijl ik me rot ren met de kinderwagen om iedereen door te laten en zelf ook ergens te kunnen staan. Mensen vergeten ook altijd in hun gebrek aan respect dat er dus wel een kind in die wagen zit en het niet alleen maar een soort van obstakel is. Er is gewoon een keer een vrouw boos de winkel uitgelopen omdat zij er niet direct door kon omdat ik er met de kinderwagen liep. Had ze het 1 keer netjes gevraagd, dan had ik genoeg ruimte voor haar gemaakt hoor, kleine moeite.
Ik niet. Ik heb in een heel slechte buurt gewoond waar je letterlijk niet de straat op kon zonder te worden lastig gevallen door zulke mannen. Op een respectvolle manier begrijpen ze het niet, op een niet respectvolle manier begrijpen ze het niet, of ze randen je gewoon aan. Sorry, maar ze verdienen niet beter. Omdat zij zich aan zichzelf verplicht voelen om te zorgen dat ze seks hebben, maken ze vrouwen gewoon het leven onmogelijk en kun je niet eens veilig boodschappen doen want je wordt toch wel aangerand, bijna aangerand, achterna gereden/gelopen of anderszins lastig gevallen. Net goed dat zulke gastjes eens op hun nummer worden gezet. (misschien niet de meest rationele reactie van mij, maar mannen moesten eens weten wat ze vrouwen aandoen om de behoeftes die ze zich allemaal inbeelden te hebben)