Tja.. vervelend voor jou uiteraard maar erg generaliserend. Als je niet probeert het op een nette manier op te lossen weet je ook niet of het werkt De ene man is de ander niet hé. 'Hey meisje' vind ik echt totaal iets anders dan wanneer iemand je aanraakt. Om iemand nadat hij je aanspreekt direct voor rotte vis uit te maken vind ik gewoon asociaal.
Laatst begon een wildvreemde vrouw mijn kind uit te foeteren om niks in de supermarkt om niks. Ik wil haar daar netjes op aanspreken naar ze draait zich om en gaat ervandoor, heeft me de rest van haar winkeltocht vermeden. En in het kruidvat, een moeder met een rustig meisje van ongeveer 3 jaar. Mijn oudste is een druk eb enthousiast kind en sprong daar wat rond. "zo hee die heeft al suiker gehad vandaag zeg, daar heb je hè handen vol aan!" pardon?? Heb niks gezegd maar netjes vond ik het niet!
Niet echt een discussie, want ik ben er verder maar niet op in gegaan. Ik heb een keer (stiekem) erg moeten lachen om de reactie van een andere moeder. Ik was aan het wandelen met mijn dochter en 1 van onze honden (aangelijnd wit harig hondje). Toen kwam er een meisje naar mijn hond toe lopen om haar te aaien. Ze vroeg niets en moeders zei niets. Dus ik zei tegen dat meisje dat ze niet naar mijn hond toe moest gaan, omdat ze dat niet zo leuk vind. Begint die moeder hard over straat te roepen dat het lekker gevaarlijk is om zo'n hond bij mijn kind te hebben. En dat ik er wel spijt van zou krijgen als mijn dochter gebeten zou worden Ik heb het maar genegeerd, tenslotte heb je hersens of je hebt ze niet
Nou 2 weken geleden ging ik even snel naar de Gamma en ik had mijn zoontje meegenomen dus ik schuttingen kijken komt er plots een hond op mijn zoontje gerend denk krijg nou wat loslopende honden in de Gamma moet niet gekker worden hond natuurlijk groter dan mijn kind. Mijn zoon ging keihard huilen komt er plots 50 meter verder een oude vent aanlopen op zijn dooie gemakkie dus die vent begint een grote bek tegen me op te zetten nou heb hem helemaal uitgecholden vervolgens naar de service balie geweest of dit normaal was loslopende honden in de Gamma nou die wist ook niets uit te brengen terwijl die beste man langszaam naar buiten wandelde nou vind het best als je een hond heb maar laat hem toch thuis als je naar de Gamma gaat of lijn hem tenminste aan.. Nou ja toen dacht ik laat ik dan maar een mail sturen maar de Gamma kan je dus niet online bereiken.:x
Soms zou ik het liefst iemand helemaal de huid volschelden, kan lekker opluchten. Maar houd altijd de eer maar aan mezelf. Meestal probeer ik opmerkingen te negeren of probeer op een rustige manier iets uit te leggen. Meestal staan de mensen die zo uit hun dak gaan aardig voor schut en behoud jij je respect van de omstanders. Maar ik zag hem al ergens voorbij komen, maar heel irritant is het als mensen boven op je lip gaan staan, terwijl jij nog even af wil rekenen (pinnen) bij de kassa, ze staan je dan vol ongeloof aan te kijken als je om wat ruimte vraagt zodat je kunt pinnen. Of ook als je je hond uitlaat en hij zijn behoefte zit te doen en mensen al opmerkingen gaan maken over het opruimen, voordat je hond is uitgepoept. Mijn hond poept echt niet als ik er gelijk met een zakje onder ga staan hoor. Ik geef ze wel gelijk als je doorloopt zonder het op te ruimen, maar je moet wel iemand de kans geven het op te kunnen ruimen.
met zijn manier van benaderen kun je niet netjes of respectvol handelen.. ik ben geen object of flirt voor een loverboy typje die denkt dat ik niet in nederland woon ( liep met kaart van a'dam) nee ben daar dus absoluut niet van gediend... dan maar asociaal
Maar volgens mij woon je wel ergens in the middle of nowhere in een gat volgens mij, want volgens mij word praktisch iedere vrouw weleens na ge-pssst door 1 of andere vent op een station in de randstad. Om daar nou zo'n drama van te maken? Gewoon niet op reageren.
Ik wel vaak genoeg. Laatst nog in het verkeer. Oudste van Kdv gehaald samen met jongste en toevallig mijn vader. Ik moest naar rechterhand stoplicht op groen ik kijk ik heb ruimte want die vrouw trok langzaam op en ik ga naar rechts. Begint ze te toeteren als een malle gebaren maken in haar auto middelvinger opsteken. Volgende stoplicht ging op rood dus ik handrem erop en uitgestapt want ze maakte gebaren dat ik moest komen en ik was het zat....naar haar toe gelopen en gevraagd wat het probleem was nou ze ging helemaal uit haar dak dat ik haar afsneed en uitschelden etc...heb wat terug gezegd ben weer in auto gaan zitten en met 20 km laatste stuk gereden zodat ze lekker achter mij zat. Gek wijf
ik woon in zwolle en geloof me zoals die vent op station a'dam heb ik nog nooit gezien.. dat was een viezerd die al meerdere meisjes vanuit een hoekje bekeek en be-psst... toen mijn vriend bij mij weg liep kwam hij op mij aflopen maar ik had zijn eerdere actie's al gezien.. weet niet meer wie het zei of ik hem "zomaar geboeid kon laten meegaan" ja dat kon ik idd nadat de spoorwegpolitie mij vertelde dat er al meerdere aangiftes tegen hem liepen met de zelfde manier van benaderen en meer... dus ja ik ben blij dat door mijn uitbrander hij geboeid mee kon worden genomen!
Laatst in de auto, ik reed gewoon rechtdoor met de weg mee. Voor mij rijd een oudere man op de fiets, ik wil hem inhalen, slaat die man ineens af naar links. Zonder hand uit te steken of achterom te kijken. Gelukkig reed ik niet hard en kon hem ontwijken. Maar niet normaal wat die man allemaal naar mijn hoofd slingerde. Het liefst was ik ook even uit mijn dak gegaan, maar de kleine zat achterin en je moet toch het goede voorbeeld geven
Ik had aan jaar geleden ofzo dat ik overstak met de kinderwagen op een verhoogde! oversteekplaats en dat de auto in eerste instantie door wilde rijden, leek te remmen, maar toen een hele maffe uitwijk manouvre deed om alsnog voor mij langs te rijden... Kreeg ik ook nog een middelvinger!!!! Het was vlak bij het winkelcentrum en daar moest zij zijn en heb letterlijk een sprintje ingezet om haar eenmaal uit de auto daarop aan te spreken. Natuurlijk kreeg ik meteen een grote slaaibek terug en heb me echt op het nippertje in kunnen houden om er geen genante schreeuw en scheldpartij van te maken. Vond dat mijn kindjes zoiets niet mee moesten maken. Maar ben nog die hele dag boos geweest en vond het oneerlijk dat zij er schijnbaar geen enkel probleem mee had dat haar zoontje zijn moeder scheldend op straat ziet...
Paar weken geleden kwam ik terug van boodschappen doen, we staken een fietspad over en dan moeten we een heuveltje af om weer op de straat te komen. Ik loop met zoon in wandelwagen het heuveltje af, dochter liep een paar metr achter ons. Op dat moment stapt er een man met 2 honden het fietspad op en gaat precies zo staan dat mijn dochter er niet makkelijks langs kan om het heuveltje af te lopen. Twee bullteriers, waarvan eentje een MUILKORF had..... Dochter is al geen held met honden, dus die was meteen in paniek en overstuur (kan ik me wel voorstellen, die beesten zagen er niet al te vriendelijk uit). Zegt die man "nou, nou meisje stel je niet zo aan!" Dus ik zeg, als u nu even 2 meter opzij gaat dan kan ze er langs. Zegt hij "ze kan er toch langs, als je je kinderen zo gaat opvoeden zijn ze straks overal bang voor, teef". Ik stond daar halverwege die heuvel met een tas boodschappen en zoon in wandelwagen, die kon ik niet loslaten want dan zou de wagen naar beneden rollen. Dochter helemaal overstuur op de heuvel. Ik heb die vent niet zo aardig duidelijk gemaakt dat hij toch echt heel snel moest opzouten. Hij had mijn reactie denk ik niet verwacht, want hij schrok ervan en liep met zijn honden een paar meter door zodat mijn dochter er langs kon. Hij liep te schelden en ik heb ook iets in die trant terug gedaan Ik was echt laaiend! (dochter was zo overstuur dat ze het gelukkig niet door had). Nu ik dit zit te typen, word ik gewoon weer boos Wat een eikel!
Kan het niet laten om ook mijn 'mooiste' ruzie in het verkeer te vertellen! Ik (woonachtig in Frankrijk dus auto met franse nummerplaat) ging op visite bij mijn schoonouders op de camping hier vlakbij. Ik stond buiten de camping geparkeerd en op het moment dat ik wilde vertrekken en de auto uit het parkeervak draaide kwam ik er achter dat er een enorme rij met vakantie gangers de uitrit aan het blokkeren waren. Dus ik maak een gebaar aan de nl'er die zeg maar dwars alles vast had gezet of hij misschien een beetje naar links kon gaan staan. Hij had nog plaats dus ... Nou die man ging toch uit zijn plaat. Ik begon al te lachen want ik wist natuurlijk wat hij allemaal zei. Maar de franse vrouw die inmiddels ook weg wilde die had iets minder geduld en die ging helemaal door het lint in haar taal (wat ik dus ook kon verstaan). Maar volgens meneer waren 'wij' (die fransen dus) dus een k*t volk en zus en zo en ik was maar een h*er en wat nog niet meer. Ik stond met open mond de man aan te kijken. Vervolgens na een (20 minuten later toen zijn vrouw terug kwam van het inchecken) kon ik dus wegrijden en kwam dus naast die auto van die man die helemaal over de fles ging te staan ... Dus hij helemaal door het lint en hij bleef maar schelden. Dus ik draai mijn raampje open en ik zeg 'zo meneer u bent wel toe aan vakantie! Succes met het opzetten van de voortent!! Zegt die vrouw die naast hem zit. Die k*t spreekt nederlands! Heb hem recht in zijn gezicht uitgelachen. Jammer dat ik ze de dagen er na niet meer heb gezien. Had nog graag even gechecked of ze al wat meer relaxed waren! Jezus wat een volk! Mocht iemand hier zich in dit verhaal herkennen (wat ik zoooo graag zou willen). Dank voor dit prachtige 'kerst'verhaal mijn familie en vrienden hebben er afgelopen jaar van genoten!
whahaha it wasn't me Ik heb wel vaker van die dingen gehad, ik deins er niet voor terug. Gelukkig (nog) niet in het bijzijn van mijn zoontje, laatste x was ik hoogzwanger. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren mocht ik met me kleine zijn. Zou me off course wel moeten inhouden..
ahhhh nog een aantal te gaan. Mevrouw zal hier vast wel te vinden zijn ... er zaten twee van die lieve koters achterin!
@Nic1976, sowee haha! Heb het met opengevallen mond zitten lezen! Die waren idd goed gestresst haha! Leuke tegenreactie trouwens! Vin'k een goeie! Wij waren het trouwens ook niet hoor!
Hahahahahaha!! Doet me een beetje denken aan die reclame, in Italië ofzo, in dat restaurant. Ik zie dat helemaal voor me
Oh ja geweldig is dat haha! Ik versta ook prima Frans en spreek het redelijk en heb ook al meerdere malen zoiets meegemaakt