Ruzies/discussies op straat met vreemden

Discussie in 'De lounge' gestart door Yameerah, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Vriendlief ging ff de winkel binnen om snel een pot ketchup te gaan halen en ik bleef aan het stuur zitten wachten.'. Stopt daar een auto langs me en zitten daar een stuk of 3 kinderen in en ipv uit te kijken gooiden ze gewoon een paar x de autodeur tegen mijn auto op!!
    1x oké ma na 3x ben ik uit men auto gevlogen en die ouders eens goed men gedacht gezegd. Kijk toch uit godverdomme!!.

Ik heb er de verzekeringpapieren bijgepakt en gelukkig is mijn auto bijgewerkt op dat stuk van de auto. Ik was zooooo razend! Wat denken ze wel!!!

2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    En hier moet je mee uitkijken. Want hoe kun jij beoordelen of iemand gezond is? Die plekken zijn niet persé gereserveerd voor mensen in een rolstoel en/of een zichtbare beperking. Kan best wel zijn dat iemand bijvoorbeeld niet ver kan lopen...
    Dat is altijd zo jammer van mensen die denken zoals jij in dit geval: wat je niet kunt zien, is er ook niet.
    Het zal best gebeuren dat er mensen zijn die ten onrechte gebruik maken van zo'n plek, maar wees je bewust van je eigen vooroordelende houding.

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Een tijd terug alweer... Ik kwam aanfietsen op het fietspad en een man stond zijn hond uit te laten. Midden op het fietspad en hij was een keutel aan het leggen. Normaal hou ik me gedeisd maar nu kon ik mijn mond niet houden. Ik vroeg of hij misschien wat richting de bosjes wilde gaan staan... Kreeg ik me daar toch een grote lelijke mond van die man.! Echt uitschelden! Ik stond te trillen als een rietje maar heb wel mijn zegje gedaan... Aso!!

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Die ken ik niet! Dus mocht je een link hebben GRAAG!

5. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    gisteren. In de speeltuin.
    Ik vermijd discussies tezij ik niet anders kan maar nu werd ik écht pissig.
    Laat ik voorop stellen dat ik het oprecht totaal niet erg vind als iemand anders (al dan niet een wildvreemde) mijn zoontje corrigeerd als hij iets doet wat niet mag.
    Maar in de speeltuin had hij een voetbal te pakken gekregen. Hartstikke leuk maar hij is niet van hem en die jongetjes konden nu niet verder met hun WK-spelletje. Ik was al onderweg om de bal weer te pakken en hem terug te geven aan die jongetjes toen er een moeder naar Tygo toe liep.
    (tot zo ver, no problem en geen vuiltje aan de lucht)
    Ze pakt de bal maar dat vind Tygo dus weer niet leuk en de bal valt weer op de grond. Wat doet hij dan? Hij raapt m weer op, duh. Geeft ze mijn zoon gewoon een pets op zijn vingers!
    Ik was me toch een partij kwaad! Dat is nog een understatement, mijn bloed kóókte! Tygo geschrokken en huilen, ik heb hem opgepakt en getroost, NIETS tegen die vrouw gezegd en draaide me om zodat hij ergens anders mee kon gaan spelen. Zegt die vrouw ineens "ja, dan had je je kind maar moeten leren met zijn tengels van een ander zijn speelgoed af te blijven!"

Weleens een lont in een kruitvat aangestoken? Ik ontplofte!
    Godzijdank was het druk in de speeltuin en kreeg ik enorme bijval van andere moeders (en vaders ;) ) die er zaten maar MAN ik had haar wel wat kunnen aandoen.. BAH!
    Tygo heeft zich de rest van de tijd overigens prima vermaakt, hoor. Alleen niet met een voetbal, nee...

(toevoeging; nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of er dus mensen van ZP waren :p of zou die vrouw zich hier ook bevinden? In dat geval, waag het niet mijn zoon nog met een vinger aan te raken.. )

6. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik liep ooit ook op straat komt er een kleine kefjoekel op me af gerend. (Een hond dus) Ik aaide het beest,bij ie in mijn vinger dus zeg ik: au hij bijt me! Zegt mevrouw: nee hoor,dat doet ie nooit!! Ik begon keihard sarcastisch te lachen en zei hij beet me anders behoorlijk hard en ik ben maar snel doorgelopen.

Ik heb vooral een hekel aan andere mensen die me afsnijden als ik door de stad fiets,vaak kan ik dan m'n mond niet houden. Of mensen die voordringen. Al menig discussie over gehad.

oh ja en niet te vergeten de mensen 2 deuren verder;) Zit ik in de tuin met mijn katten te spelen zegt die ouwe: tis wat met die kutkatten! Ikke erachteraan en heb hem helemaal verrot gescholden met klootzak,eikel en weet ik al niet. Ik had toen heel erg paniekaanvallen omdat ik me echt bedreigd voelde. Heb ook nooit meer tegen die mensen gesproken. De hele buurt heeft last van ze omdat ze 2 van die kefhonden hebben waar je knettergek van word.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
  8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Dit dus ook...

Laatst had ik toevallig iets soortgelijks. Loslopende hond die mij wat al te enthousiast op mijn zoon afkwam. Ik was flink geschrokken en zei dus ook tegen de bij de hond horende meneer dat hij zijn hond bij zich diende te houden. Zijn reactie: "Oh, maar hij doet niets, hoor! Is een hele lieve hond".
    Toen heb ik heel vriendelijk uitgelegd dat ik dat meteen geloofde, maar dat ik dat nu eenmaal niet aan de buitenkant kon zien ;) Dat kon hij bij nader inzien ook wel begrijpen en een week of wat later, toen ik hem weer tegenkwam, liep zijn hond aangelijnd en kreeg ik een dikke knipoog... Toch fijn!

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
  10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat goed dat je dit zegt! Ik ben nl al vaak verrot gescholden op straat vanwege mijn auto die op de invalidenparkeerplaats stond. Nu zie je niets aan mij, maar dat houdt niet in dat t er niet is. Het leven met een beperking is al moeilijk genoeg, dan is het niet fijn dat andere mensen je dan even moeten uitschelden. Het is zo kwetsend als je zo te kijk wordt gezet. Je krijgt zo'n kaart niet voor niets!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier is manlief dan dus al geïrriteerd bij de eerste keer.
    Het is niet alsof je niet ziet dat er nog een auto staat tenslotte.

1x gehad dat hij zei: "zeg, pas even op. Dat is mijn auto"
    Ok, niet enorm vriendelijk.. Maar goed..
    Die vrouw ging helemaal uit dr dak tegen hem.... (gewoon "sorry" was ook een optie denk ik dan...iedereen blij en het kost geen moeite of geld)
    Dus manlief was niet zo heel amused en zei "dat deed je dus wel. Even uitkijken is een kleine moeite"
    Stapte dr vent uit... Heel dreigend ook... Geheven vuist enzo en hij was nogal breed enzo (en stonk verschrikkelijk)
    (in de parkeergarage, konden geen kant op want in de rij voor een poortje dat niet open ging)
    Wij autodeuren op slot en toen ging gelukkig net het poortje open.

Zoef weg!

Je zou toch een paar klappen krijgen omdat je vindt dat mensen best even kunnen kijken met hun deur......

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gisteren wilde ik ergens oversteken bij een zebrapad, nu is het zo dat auto's daar regelmatig doorrijden dus pas altijd goed op. Gisteren kwam er dus weer 1 aangeraced maar ik liep gewoon door en mijn dochter schrok dus bleef staan voor het zebrapad. Begonnen die mensen in die auto agressief te wijzen te gebaren met zo'n schiet op-beweging dat mijn dochter moest doorlopen, mijn dochter schrok daar weer van dus stond even aan de grond genageld en begonnen ze ook nog te toeteren! Heb mijn dochter bij haar hand gepakt en ben rustig over gestoken en heb nog even mijn wijsvinger naar mijn voorhoofd gebracht. Kwam een mevrouw op een fiets van de andere kant die het had zien gebeuren, lachtte naar mijn dochter en stak haar duim op ;) .

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@umm: dan zou ik ook spontaan geen haast meer hebben :)

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Pas geleden heb ik kokend van woede bij de Hema gestaan.

Wij stonden als vierde in de rij. Nummer 1 was aan de beurt. Toen kwam er een kassiere bij waar nummer 2 in de rij naartoe ging. Nummer 3 in de rij, zo'n oude kaksnol met veel te veel zoete zware parfum op, een knot in haar haar en een lange jurk aan, bleef staan bij de kassa waar ze stond, dus wij gingen achter die andere mevrouw staan, die dus net aan de beurt was.
    Nee zeg, begint ze toch te tieren dat we op onze beurt moeten wachten en dat zij eerst was. Terwijl ze zelf in die ene rij bleef staan. Ging ze gauw naar die andere kassa waar wij dus al stonden, want zij was per slot van rekening eerst aan de beurt.
    Ik was zo pissig. Ik zei: U kunt ook gewoon een rij kiezen, zo gebeurt dat in de supermarkt toch ook?
    Je kan toch maar moeilijk voor 5 kassa's tegelijk gaan staan en kijken waar je als eerste aan de beurt ben en daar dan snel gaan staan? Nou, volgens haar werkte het bij de Hema niet, zoals het in de supermarkt werkt.
    Ik zei: Nou gaat u maar gauw hoor, wij hebben tijd zat.
    Heel sarcastisch natuurlijk, want als er iemand tijd over moet hebben, is zij het wel. Ze was zeker al 70.
    Ik stond 5 minuten later nog te koken van woede en als ik het nu weer schrijf, word ik weer kwaad, haha.

Ik ben wel netjes gebleven, maar dit was voor mij al heel wat, want ik zeg normaal echt nooit iets.

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Asociaal als mensen niet stoppen voor een zebrapad.
    Ik heb in een grote stad op de BSO gewerkt. Wij moesten een heel eind lopen naar de BSO en ook 1 hele drukke weg oversteken.
    Dan sta je daar dus met je 2 andere collega's en zo'n 30 kinderen bij een zebrapad en dan rijden mensen toch nog door he.
    1 keer reed er ook een auto door en toen deed ik net of ik doorliep en aangereden werd, maar ze reden gewoon door. Mensen zij zo aso soms.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja zo aso, en dan nog zo panisch te doen tegen een klein kind. Geef mensen gewoon de tijd om over te steken. En heb ook echt een rothekel aan doorrijders bij het zebrapad, ik sta daar dus altijd met een duowagen en kleuter en dat boeit ze blijkbaar dus ook voor geen meter. Of al achter je langsscheuren terwijl je net over de helft bent, ben soms bang dat mijn dochter net iets treuzelt en ze dan onder die auto ligt.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Echt ruzie niet, maar ik heb een aantal keer iemand ergens op aangesproken, op een boze toon.

- Liep door een winkelstraat. Een stelletje van rond de 30 stond een broodje of zo te eten buiten voor zo'n broodjeszaak. Die man laat zijn servetje vallen, keek er naar en nam niet de moeite het op te rapen, terwijl er ACHTER hem, dus binnen 2 meter, een afvalbak stond. Toen heb ik wel gezegd: Zou je dat niet eens oprapen? Zegt ie iets van dat hij het niet op de grond gooide, maar liet vallen. Ik zei toen dat dat geen reden was om het te laten liggen en dat er achter hem een prullenbak stond. Helaas geen effect. Nou ja, hij stond wel voor lul, want er waren wel meer mensen die hem toen stom aankeken. :D

- Heb een keer iemand erop aangesproken, die haar hond midden op de parkeerplaats van het winkelcentrum liet poepen. Maar ze vond dat niemand er last van had en liep door.

- Heb een keer iemand aangesproken, die parkeerde op een speciale parkeerplaats voor auto's met kinderstoeltjes, maar die vond dat ze dat wel mocht, want ze was maar 10 minuten binnen geweest ;)

- En laatst bij het ziekenhuis wilden mijn ouders en ik bij een zebrapad oversteken, toen er bijna een auto over onze tenen reed. Haar raampje stond open en ik riep, uit schrik, denk ik: Dit is een zebrapad, hoor, muts!

Maar ja, helaas in alle vier de gevallen geen zichtbaar effect, maar hopelijk zijn ze er toch over na gaan denken en letten ze de volgende keer beter op.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    h ja heb ook een vanaf onze gallerij staan roepen naar een vrouw die haar hond liet poepen op het enige speelveldje zo'n beetje voor onze kinderen in deze buurt. Ze keek me dus aan en ik steeds vragen of ze het kon opruimen maar ze reageerde gewoon helemaal niet haha. Ben op een gegeven moment overgegaan op ' Hallo!, hoort u mij?'.. Buurvrouw lag in een scheur. Dacht dat ze misschien doof was maar volgens de buurvrouw is ze dat niet. Ze reageerde dus echt gewoon NIET, en liep gewoon weg met die drol achter latende.O

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, nu herinner ik me weer wat. Wij hebben hier een recreatieplas. Op een avond, vroeg in de avond, zaten mijn man en ik daar. We hadden eten van de Mac gehaald en waren dat daar op aan het eten. Komen er mensen aangewandeld, met een hondje. Hondje poept daar op het gras. Ik spreek de vrouw aan, dat dat niet zo fris is, omdat er overdag veel zwemmers komen, die hier op het veldje liggen. Ja, maar ze had geen zakjes bij zich, normaal had ze altijd ;) zakjes bij zich, maar nu niet....

Nou, geen probleem. Mocht ze van ons een Mac-zakje hebben. :D
    *gna gna*
    Mevrouw heeft het wel netjes opgeruimd toen.

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    :D:D:D

Jou nemen ze niet zo gauw tuk :D

Deel Deze Pagina