Ruzies/discussies op straat met vreemden

Discussie in 'De lounge' gestart door Yameerah, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Netjes dat je nog hebt teruggebeld om je excuses aan te bieden. Maar idd, als je niet lekker in je vel zit, kan je wel eens anders dan anders reageren en niet altijd even positief.

2. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik heb de buurvrouw van een paar huizen verder boos toegesproken toen ze haar hond in onze tuin liet poepenond, terwijl ik gewoon voor het raam st. maar deed er niets. heb tegen haar gezegt dat ik het de volgende keer over haar raam smeer.

paar dagen geleden reed ik op een landweggetje waar je eigenlijk 60 mag reed ik 80 ( niet zo netjes van me maar het gaat prima) en toch liep de auto achter me te drukken, vervolgens krijg je een stuk waar je 50 mag daar hielt hij zich in maar bij het zien van het bord waar je 80 moch zat hij alweer bijna in mn auto. heb even hard op mn rem getrapt en mn vinger op gestoken. Zag vervolgens dat er een klein kindje naast hem zat. Dan gedraag je je als vader toch een beetje of niet?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik houd me altijd wel in, ik kan ook niet tegen voordringen in winkels etc., maar maak meestal oogcontact met die persoon en lach terwijl ik mijn plaats 'opeis'. Meestal doen ze dan een stapje terug, ik denk dat veel mensen het echt niet expres doen, dat ze staan te dromen, etc.

Moet zeggen dat ik hier in België nooit omvergelopen, opzijgeduwd of in conflict ben gekomen, mensen lijken hier wat relaxter en zoeken niet gauw de confrontatie over iets onbenulligs. In het verkeer zijn ze dan wel weer wat onvoorzichtiger en ongeduldiger.

Ben een keer uitgescholden voor hoer toen ik nog in A'dam woonde en gewoon op de fiets mijn weg over de rotonde volgde en een auto dus voor mij moest wachten...
    Was een jonge kerel in een bestelwagen die uit zijn raampje ging hangen en dat naar me riep.
    Ik was gewoon te verbouwereerd om iets terug te zeggen...

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

oh iemand was me voor:D maar ik moest er meteen aan denken toen haha

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zou je denken, maar hoe vaak zie je wel niet ouders met kindjes op de fiets door rood fietsen?

7. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    afgelopen vrijdag was ik met mn zus en dochtertje op een trouwreceptie. Die duurde tot 7 uur. Ik kon mn dochtertje niet naar een oppas brengen, dus had ik haar tussen de middag warm eten gegeven en op de receptie een boterham. Ze is te jong om te wachten, als ze honger heeft dan wil ze gelijk eten. Op de terugweg naar huis zijn we gestopt bij de gouden driepoot. Mn zus en ik hebben beide een kindermenu besteld met het doel die te eten als avondeten. Mn dochtertje had immers al gegeten en kreeg wel een paar patatjes, meer voor het meedoen. Begint er een ouwe taart uit het niks te schelden dat ik een slechte moeder ben en dat mijn dochter te dik is. Dat dit komt omdat ze te vet en te zout eet. Nog meer verwensingen verder toen ik aangaf dat ze zich niet met mij en mijn dochtertje moest bemoeien. Ze ging zo agressief te keer dat ik de bedrijfsleidster moest vragen in te grijpen. Toen ging ze helemaal uit haar plaat. Heb me ingehouden, maar het was close.

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hahahahhahaha heerlijk deze. Oef echt heerlijk gewoon.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

a - so - ciaal !! :$
    die moet een keer harde klap gehad hebben, gaar niet in orde dat mens

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Ja, soms, volgens mij ontkom je daar niet aan. Ik kan niet altijd mijn mond houden hoor als ik sommige dingen zie of hoor gebeuren.

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik probeer normaal gesproken dit soort dingen te vermijden maar soms gaat het niet...

* in de van haren schoenen kopen met mijn zoontje van toen 1,5 jaar oud. Schoentjes aan en even lopen, natuurlijk niet terug in de buggy te krijgen. Dus erin gezet, vastgehouden met 1 hand en met de andere de gordel dicht. Hij dus huilen, komt een oudere vrouw op me af.
    -valt vies tegen he?
    ~wat?
    -kinderen opvoeden
    ~sorry?
    -ja jullie jonge lui denken maar dat het makkelijk is maar dat is het niet he???? Is toch wel moeilijk he, opvoeden?(ik was 28 toen ik zoon kreeg)
    ~heeft u zelf kinderen?
    - nee
    ~dan ga aub weg anders voed ik u eens op...

Ander moment tijdens de zwangerschap.
    Rijd op een kruising af en van links kwam een golfje aan met een rot snelheid. Rechts heeft voorrang dus we moeten uiteindelijk allebei vol in de remmen.
    Ik dus raam open en roepen: idioot de autosnelweg is een paar kilometer verder op.
    Hij terug: sorry hoor ik heb haast
    Ik dus nog een beetje gvd-en en hij nog een paar keer sorry...
    Ben maar door gereden daarna....

En het allertoppunt was eigenljk iets verderop in de zwangerschap (leve de hormonen).
    Groot kruispunt en 2 banen voor linksaf.
    De meeste echter die op de linkerbaan voor linksaf staan, gaan in de bocht naar de rechterbaan (snappen jullie het nog).
    Ik sta dus op de rechterbaan en naast mij staat een griet van ongeveer 20 jaar oud (ik dus nog steeds 28) met haar ouders achterin de auto (in elk geval oudere mensen).
    dus zij komt in de bocht naar rechts en ik moest echt vol in de rem en uitwijken.
    We komen beiden tot stilstand en mevrouw begint te schelden dat ik uit mijn ogen moet kijken en zeker mijn rijbewijs net heb.
    Ik dus heel kalm en rustig gezegd dat zij beter op de belijning moet letten, die staat er niet voor niks.
    Zij weer terug dat ze al jarenlang haar rijbewijs heeft, langer dan mij en dus echt wel weet hoe ze moet rijden...
    Ik heb mijn auto dus uit gezet en haar mijn bril aangereikt en aangeboden even naar de belijning met haar te kijken.... achterlijke koe...
    Ze is toen maar snel ingestap en doorgereden...

helaas ben ik buiten mijn zwangerschap niet assertief genoeg en gebaar ik alleen flink en scheld met de ramen dicht haha, anders had ik vast en zeker nog meer van dit soort acties kunnen uitvoeren.

Manlief echter is 1x best wel grof geworden haha.
    Stond bij de aldi (na werktijd) en had 2 of 3 dingen in de handen.
    Staat een oud vrouwke met winkelwagentje in de rug te duwen en te vragen of ze voor mocht... ZIj had wagen echter halfvol liggen dus manlief zegt: nee ik heb maar 2-3 dingen.
    Begint ze te schelden...
    manlief zei toen: mens ben je bang dat je te laat komt op je eigen begrafenis ofzo... ga dan eerder van huis weg?!!!!
    Mensen in de rij incl cassiere hebben het echt uitgeproest van het lachen.....

12. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Stond laatst bij de VenD in de rij. Toen ik aan de beurt was wordt ik openns opzij geduwd door een oud vrouwtje dat in een andere rij stond te wachten, met de woorden 'ik sta al langer te wachten, dus ik mag eerst even' . Was echt stomverbaasd en de cassiere deed niks en keek mij vragend aan. Heb toen maar gezegd dat ze kennelijk zo'n haast had dat fatsoenlijk gedrag niet meer mogelijk was, maar dat ze vooral voor moest gaan....

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Omg:$ ik vind het echt niet erg als mensen mijn dochter ergens op aanspreken of als ze iets ergs doet haar bij dr schouder pakken (is nog nooit gebeurd) maar dit! Volgens mij had ik haar een tik in dr gezicht gegeven! Niemand slaat mijn kind! Ik niet en andere al helemaal niet.... Met het typen van dit berichtje word ik zelfs boos hihi

Deel Deze Pagina