Mijn zoon is nog steeds bang

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sterre82, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Op oudjaarsdag ging mijn vriend met onze oudste zoon ( 2 jaar ) oliebollen halen. Het kraampje stond op een plein en toen ze daarover heen liepen stonden daar jongens vuurwerk af te steken. Daar zat een hele harde knal bij ( mij vriend schrok er ook van ) en onze zoon werd helemaal panisch. Hij moest ook flink huilen.
    's Avonds werd er natuurlijk ook vuurwerk afgestoken in de straat en hij werd weer helemaal bang. We hebben toen ook best veel moeite moeten doen om hem weer rustig te krijgen. Ik heb hem naar beneden gehaald en het vuurwerk laten zien zodat hij zag waar het geluid vandaan kwam. Daar werd hij ook wel rustiger van. Hij wilde op een gegeven moment zelfs naar buiten.

We zijn nu 1,5 maand verder maar hij schrikt nog steeds van ieder geluid wat enigzins lijkt op een knal(letje). Laatst kwam mijn vriend thuis 's avonds en deed de deur van de auto alleen maar dicht. Daar werd onze zoon wakker van en moest weer huilen. 'De boem boem' noemt hij het.

Hij doet nu ook iedere keer zijn lamp aan als hij in bed ligt 's avonds/'s nachts, maar ook overdag. We hebben al een klein nachtlampje bij hem neergezet maar nog steeds doet hij zijn grote lamp er ook bij aan.
    Wat kunnen we hier nou aan doen? Een groter nachtlampje erbij zetten? En hoe krijgen we het nou uit zijn hoofdje dat niet iedere knap/bommel eng is?
    Ik heb bijvoorbeeld al eens voorgedaan hoe ik ook gerommel kan maken maar dat hielp niet.

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

hmm, misschien een trommel kopen? Dan mag hij zelf 'boem boem' doen en kan hij zien dat het ook leuk kan zijn?

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    blaas ballonnen met hem op en laat hem ze kapot maken, als hij dan een knal hoort zeg je dat het een ballon is.
    heb ik jaren geleden ook gedaan met mijn zoontje, je kan nu nog niet duidelijk uitleggen wat alles is.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ken het wel een beetje en dit kan nog heeeeeel lang duren..elke keer als hij schrikt leg hem dan uit wat het was en dat hij niet bang hoeft te zijn. het neemt echt even wat tijd hoor voordat hij er een beetje vrede mee zal sluiten

Deel Deze Pagina