Ervaring met 3 autostoeltjes in een opel insignia

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anne123, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Hoi,

Op het moment rijden wij een BMW 3 serie en hebben wij een tweeling van 10 maanden. Op het moment ben ik in verwachting van de derde en zijn wij helaas op zoek naar een nieuwe auto.

Heeft er iemand ervaring met 3 autostoelen in een opel insignia station?
    Of eventueel in een Volkswagen Passat station?

2. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Hmmm mijn ouders hebben het 'gewone' model insignia en die is best ruim achterin. Met z'n 3en passen we goed (ik en de 2 kleintjes) als we op weg gaan. De station weet ik dus niet maar lijkt me ook lekker ruim! Zou eens bij een dealer gaan testen denk ik! Succes!

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Hoe onhandig het ook is... ga naar de dealer/handelaar en ga testen, iedereen heeft andere type stoeltjes, en je zult toch zelf moeten kijken of het dan wel of niet gaat passen.

4. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Het lastige is dat we nog geen stoelen hebben de tweeling zit nog in de maxi cosi anders waren we tuurlijk allang naar de dealer gereden.

Het is wat dat betreft dan weer makkelijker om met de auto naar de winkel te gaan en verschillende stoelen te passen. Maar helaas kennen we niemand met 1 van die 2 modellen.

5. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Ik weet uit ervaring hoe lastig het is. Er zijn maar weinig auto's waarbij er daadwerkelijk drie kinderstoelen op de tweede rij mogen. Vooral de combinatie 2 maal groep 1 en 1 keer groep 0 is superlastig... Anwb heeft een overzicht met daarin per merk en type de mogelijkheden. (Even googlen op opel insignia 3 kinderstoelen). Het is een fijn overzicht om in ieder geval auto's te kunnen schrappen;). Wij hadden zelf de zafira op het oog. In het overzicht staat dat er onder voorwaarden drie kinderen op de tweede rij mogen; in de documenten van opel staat dat dit geen drie kinderstoelen mogen zijn :$ Kortom, altijd even bij een dealer navraag doen. Succes!

6. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.

Dat overzicht had ik inderdaad gezien maar is al vrij oud.

In oudere auto's blijkt het vaak makkelijke te passen dan in de nieuwe, mijn zus heeft bv een oude station waar het wel in past.

Helaas wil vriendlief dat niet en liever ook niet z'n degelijke auto haha, we puzzelen dus nog even verder.

Volgend weekend ga we even 1 en het ander proberen.

Deel Deze Pagina