Even een snel vraagje. Bij die pakken mix voor aardbeienkwarktaart moet je daar aarbeienkwark voor kopen of gewone kwark? (Dat er iets in het pak zit wat de smaak van aardbeien geeft)?
Gewone kwark, er zit al smaakstof/aroma oid in wat het naar aardbeien laat smaken. (ik maak het trouwens altijd met yoghurt, smaakt net iets frisser en is wat magerder)
Dank jullie wel weet ik genoeg. Kon op de afbeelding op albert heijn alleen zien dat je kwark moest toevoegen niet of dat nog een smaak moest hebben.
smaakstof zit er niet bij tis echt een roze poeder mix waar dus de smaak inzit. Ik doe het ook wel eens met aardbeienkwark maar gewoon vind ik net zo lekker..
Die kant en klare mix met een smaakje, daarvoor gebruik je gewone "witte kwark". Ik heb altijd een witte basismix die ik op smaak breng met vruchtenkwark, vruchtenyoghurt of gewone kwark icm vers fruit.
Het is meer kleurstof dan smaakstof denk ik... Kan me niet herinneren dat de taart nou heel erg naar aardbeien smaakte...
Ik deed inderdaad het pak met de kleur- / smaakstof er gewoon bij. Door de aardbeienkwark smaakte het veel meer naar aardbeien.