haai haai is er toevallig iemand die op de afdeling cardiologie werkt? ik ga daar van februari tot en met juni mijn eindstage van het HBO-V doen en ben bezig met een voorbereidingsopdracht. Heb daarvoor een paar vraagjes
Ik ben praktijkondersteuner en doe ook cardiovasculair. Misschien kan ik je helpen, maar weet dat natuurlijk niet zeker. Stuur me maar een pb als je wil.
Ik heb stage gelopen op cardio, wel al een tijdje geleden. Ik begeleid nog stagiaires werk in de vgz nu. Hoor wel als ik je kan helpen.
nou ik moet een voorbereidend verslag maken met de meest voorkomende verpleegkundige diagnoses en interventies en de meest voorkomende ziektebeelden . Aangezien de afdeling helemaal nieuw is voor me heb ik hier geen idee van .. Dus als jullie kunnen helpen graag haha
Het meest voorkomende ziektebeeld is denk ik nog steeds hartfalen. Maar ook decompensatio cordis, asthma cardiale, hartritme stoornissen (AF, AFL etc) infarct en pob (pijn op de borst) zijn veel voorkomende ziektebeelden. Succes
VERPLEEGKUNDIGE diagnoses is heel iets anders dan de medische natuurlijk. Maagdarmfunctie: respiratoire functie. Voeding: hydratie (kaliumtekort i.c.m. hartklachten) Activiteit/rust: Energieniveau/energiebalans/cardiopulmonale response Sesksueel functioneren: misschien ivm erectiele problemen. Familie: sociale rollen vervullen. Gezondheidsbevordering: besef verbeteren. Omgaan met oedemen, kortademigheid, verandering levenswijze? Zoiets misschien? In de stroming van de NANDA classificatie? Verder zou ik het niet weten?
Nee maar daar staan wel de ziektebeelden in met de verschijnselen..en als je de nic en de noc ernaast legt dan kan je goede verpleegkundige diagnoses en interventies maken ..of heb je de nic en de noc niet?
De meest voorkomende diagnose vind ik toch al gauw; gebrek aan ziekte inzicht ( Bijvoorbeeld in het geval van decompensatio cordis gelden gewoon leefregels, een vochtbeperking, wegen etc. Dit is van belang, anders ben je binnen no time terug op afdeling, weer overvuld )