Hoi piepeloi, Wij hebben nu al ruim een jaar een kattenluikje. Het duurde best even voordat de katten erdoorheen durfden. Nu het zo koud is, vriest het luikje regelmatig vast. Super onhandig! De katten gaan het luikje dan wantrouwen en zitten weer bij de deur en het raam te mauwen (en gaan tegen het raam op staan met hun baggerpootjes). Wie heeft de gouden tip?
als het komt omdat het rubber oud en uitgedroogd is, helpt glycerine of vaseline. Maar dat lijkt me niet als het maar 1 jaar oud is. Als het rubber nog ok is, durft talkpoeder wel eens te helpen. Maar daar wordt je rubber wel grijs van. In de bouwmarkt en automaterialenzaak is ook een speciaal middel te koop om het vastvriezen van autoportieren te voorkomen. Misschien helpt dit ook voor kattenluiken?
Bedankt voor de reacties. @ Lies1611 & Emilie69 Ja, ik dacht zelf ook aan vaseline, maar ben een beetje bang dat het ook aan de katten komt en dus aan mijn meubels.... @Caithy Ja, WD-40 ook aan gedacht, zelfde probleem als met het vet. Ik ga het risico toch maar nemen denk ik, dit is ook niks. Ik laat weten hoe het gegaan is.
Heb je het weerbericht al gezien? Morgen vriest het niet meer, dus zou er nu niet meer iets opsmeren waar de katten misschien vies van worden....
Misschien een paar van die vilten rondjes er tussen plakken zodat er minder contactpunten zijn om aan te vriezen?