Kattenluikje vriest steeds vast, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shenanigans, 26 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shenanigans

Shenanigans Actief lid

10 jan 2017
    132
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hoi piepeloi,

Wij hebben nu al ruim een jaar een kattenluikje. Het duurde best even voordat de katten erdoorheen durfden. Nu het zo koud is, vriest het luikje regelmatig vast. Super onhandig! De katten gaan het luikje dan wantrouwen en zitten weer bij de deur en het raam te mauwen (en gaan tegen het raam op staan met hun baggerpootjes). ;)

Wie heeft de gouden tip?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik heb geen verstand van kattenluikjes. Maar bij de auto gebruik je vet voor de rubbers?

3. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

als het komt omdat het rubber oud en uitgedroogd is, helpt glycerine of vaseline. Maar dat lijkt me niet als het maar 1 jaar oud is. Als het rubber nog ok is, durft talkpoeder wel eens te helpen. Maar daar wordt je rubber wel grijs van.
    In de bouwmarkt en automaterialenzaak is ook een speciaal middel te koop om het vastvriezen van autoportieren te voorkomen. Misschien helpt dit ook voor kattenluiken?

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    ff WD spray erop!

5. Shenanigans

Shenanigans Actief lid

10 jan 2017
    132
    7
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.

@ Lies1611 & Emilie69
    Ja, ik dacht zelf ook aan vaseline, maar ben een beetje bang dat het ook aan de katten komt en dus aan mijn meubels....

@Caithy
    Ja, WD-40 ook aan gedacht, zelfde probleem als met het vet.

Ik ga het risico toch maar nemen denk ik, dit is ook niks. Ik laat weten hoe het gegaan is. ;)

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Heb je het weerbericht al gezien? Morgen vriest het niet meer, dus zou er nu niet meer iets opsmeren waar de katten misschien vies van worden....;)

7. appelschil

26 jan 2017
    73
    0
    0
    NULL
    NULL

kokos vet misschien wat beter voor je kat dan vaseline of wd 40?

8. Shenanigans

Shenanigans Actief lid

10 jan 2017
    132
    7
    18
    NULL
    NULL
    Goeie! Vlekt ook minder en ik heb het staan.

@MamavanLieverd de winter is nog lang...

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Misschien een paar van die vilten rondjes er tussen plakken zodat er minder contactpunten zijn om aan te vriezen?

Deel Deze Pagina