Aangezien ik volgende week jarig ben, zal ik dingen voor de baby krijgen. Nu willen mijn schoonouders een badje geven, aangezien we niet erg veel ruimte hebben in huis zat ik te denken aan een tummytub voor de eerste weken. Wie heeft ervaring met de tummytub? Vind het een eng idee om je baby daar in te stoppen, leer je van de kraamverzorgster hoe die greep is? Zou graag jullie verhaal willen horen over de voor- en nadelen van het badje of tummytub. alvast bedankt!
Ik heb beide klaarstaan. Volgens mij leert de kraamverzorgster je idd bij beide soorten badjes hoe je je kindje het beste vast kunt houden. Het nadeel van een tummytub (van vriendinnen met ukkies gehoord) is dat ze er relatief maar kort in passen. Maar het schijnt voor de beeb wel een hele ontspannen houding te zijn. Daarom heb ik de tub geleend van een vriendin, en zelf een badje gekocht. Wij hebben zelf geen groot bad. Anders zou ik dat denk ik ook nog mee laten wegen...
Wij hebben alleen een badje en dat bevalt prima. In het begin kun je ze ook gewoon in een gewone emmer doen, dat heeft onze kraamhulp ons ook geleerd. Kun je gelijk kijken of je kindje het überhaupt wel leuk vindt. We hebben het daarna nog wel eens afgewisseld, emmer of badje, maar gebruiken eigenlijk de laatste 2 maanden alleen nog maar het badje.
Inderdaad, gewoon badje kopen en beeb in emmer. Gaat net zo goed, ze groeien er net zo hard uit en na een paar weken staat die tummytub in de weg. met weinig ruimte gewoon kiezen voor badje dus!
Wij hebben alleen een badje aangeschaft. Idd ook een keer een emmer gebruikt, maar Jesper is zo groot dat dat eigenlijk niet ging. Ben dan ook erg blij dat ik geen tummytub heb aangeschaft, hij had er nu al niet meer ingepast.
Wij hebben alleen een badje aangeschaft. Idd ook een keer een emmer gebruikt, maar Jesper is zo groot dat dat eigenlijk niet ging. Ben dan ook erg blij dat ik geen tummytub heb aangeschaft, hij had er nu al niet meer ingepast.
ik ben erg blij dat ik een tummy tub heb. Julian gaat veel liever in de tummy tub dan in het badje. in het badje is het wel makkelijker om je kindje te wassen dan in de tub.
Geweldig, bedankt voor jullie reacties Val mij op dat veel baby's dus snel uit de tummytub groeien, en het lijk mij ook moeilijker om het goed te kunnen wassen. Vraag gewoon een badje en probeer het tegen die tijd wel in een emmer (goede optie) Bedankt allemaal!
Ze groeien echt niet snel uit de tummy! Juist na een paar maanden kunnen ze er lekker zelf in zitten. Ik vind het ideaal, niet zoveel met water slepen en de kleine vind het heerlijk. Wassen doe ik even op het aankleedkussen, zo vies worden ze niet, alleen toetje en billen en daarna lekker afspoelen in de tummy. En ons kindje is niet de kleinste, weegt al 5 kilo met zijn 3 weekjes. Marsja
Ze kunnen best lang in de tummy hoor... hier heeft hij er de eerste 4 maand ingezeten en ging toen al richting de 7,5 kilo. Je doet er gewoon steeds minder water in, ze hebben niet veel ruimte maar dat vinden ze juist fijn en beschermend. Wassen deed ik gewoon eerst op het aankleedkussen en vervolgens ff in het water spoelen en spetteren en hij was weer schoon en fris.
Ik lees hier met enige verbazing dat een kindje al snel uit de tummytub zou groeien. Als ik mijn vriendinnen mag geloven (ik heb er zelf nog geen ervaring mee), is dit niet waar. Ik heb bij verschillende vriendinnen gezien dat hun kindjes er zelfs tot na hun 2e verjaardag in konden zitten. (Natuurlijk hangt het er wel vanaf welke maat tummy tub je hebt.) En ze schijnen het heerlijk te vinden! In het begin nemen ze automatisch de houding aan waarin ze ook in de baarmoeder hebben gezeten (de tummytub geeft hen een beschermend gevoel) en later kunnen ze er zelfstandig in zitten. In verband met ruimtegebrek (en vanwege de positieve verhalen van vriendinnen) hebben wij ook voor een tummytub gekozen. Van een vriendin kregen we er een die zij tot voor kort gebruikte voor haar dochtertje (die nu ruim 2 jaar is). Deze heeft wel een groter formaat dan de standaard tummytub, maar neemt veel minder plek in beslag dan een badje. Succes met je keuze!
Allereerst wil ik je alvast heel veel succes met je bevalling wensen, zie dat je vandaag ben uitgerekend...dus zal niet lang meer op zich wachten Dus er zijn ook verschillende maten in Tummytubs..? Vind het moeilijk omdat ik niet echt ruimte heb voor een badje, en ik vind de tummytub zo kneus en lief uitzien ...denk dat ik een cadeaubon vraag, kan ik er nog even over nadenken! Ja berichten zijn tegenstrijdig, ene zeg dat het kindje er snel niet meer inpaste en nu lees ik dat er nog kinderen van 2 jaar in de (grote) Tummytub zit..
Allereerst wil ik je alvast heel veel succes met je bevalling wensen, zie dat je vandaag ben uitgerekend...dus zal niet lang meer op zich wachten Dus er zijn ook verschillende maten in Tummytubs..? Vind het moeilijk omdat ik niet echt ruimte heb voor een badje, en ik vind de tummytub zo kneus en lief uitzien ...denk dat ik een cadeaubon vraag, kan ik er nog even over nadenken! Ja berichten zijn tegenstrijdig, ene zeg dat het kindje er snel niet meer inpaste en nu lees ik dat er nog kinderen van 2 jaar in de (grote) Tummytub zit..
Ik heb een tummytub en een badje, maar heb de tummy maar een paar keer gebruikt. Ik vind het erg lastig met wassen als je alleen bent en Nadine zet zich af op de bodem en probeert er dus steeds uit te springen Dus voor mij alleen het badje en de douche.
wij hebben een tummy en een badje, en gebruiken de tummy tub echt het vaakst hoor. Sam is nu 3 maanden en een flinke jongen, zal rond de 7 kilo zitten nu en 68 cm maar dat past echt perfect. Nog ruimte genoeg ook. Ik heb er een van bebe jou. Vind het fijner dan het badje, omdat hij er nu zelf in kan zitten en ik hem makkelijk kan wassen. badje (1x gebruikt)
ik had alleen een badje...tummy tub leek mij gewoon niet wat badje was met 3 maanden ook al verkocht want de jongste gaat altijd in het grote bad met de oudste
Wij hebben een tummytub. Straks als ze er niet meer in past gaan we over op een badje, deze staat al bij mijn moeder. Vond die tummytub met een ijzeren standaard er zo leuk uit zien. Had geen eens aan het praktische gedeelte gedacht
Hier heeft hij tot zeker 10 maanden in de tummytub gezeten. Toen hij er te groot voor werd had een badje ook geen zin meer want hij kroop er gewoon uit. Hij gaat nu onder de douche. Het badje hebben we verkocht, want die hadden we dus maar 1x gebruikt.
Moeilijk moeilijk Ja ik heb ooit een gietijzeren standaard voor de Tummytub gezien, weet iemand misschien waar je die zou kunnen kopen?