Wij hebben vorig jaar ook verbouwd. Het moest bij ons echt binnen een korte tijd af zijn i.v.m. de meisjes. Anders hadden we er ook langer over gedaan. Maar wij moesten ook 's avonds boren enz. We hebben van te voren de buren ingelicht. Ze vonden het prima. We lieten ze ook altijd even binnen om de vorderingen te bekijken en dat stelde ze zeer op prijs. We gingen nooit langer dan 22.00 uur 's avonds door. Maar nu denk ik er vaak aan dat ik het ook echt niet op prijs zou stellen als mijn meisjes 's avonds op bed zouden liggen en er zou geboord worden haha. Dus ik snap je echt heel goed.
Tja hier wordt door onszelf wel eens kabaal gemaakt omdat we aan het verbouwen zijn. Onze meisjes worden er niet wakker van. Niet leuk dat je kindje geschrokken was maar als je dan pas kan gaan klussen? Dat je zegt dat ze dan maar vrij moeten nemen vindt ik wel een beetje arrogant zeg. Mensen werken en kunnen pas na hun werk klussen ja... Is niet zo heel erg gek hoor. En tot 22 uur mag je idd klussen in huis.
Echt kabaal maken, dus hameren en boren mag niet tot 22 uur maar tot 19 uur. Na 22 uur moet je gewoon helemaal stil zijn.
Wij zijn ook met klussen bezig in ons nieuwe huis maar doen dit echt alleen overdag, (weekend en vrijedagen van manlief) voel me al schuldig als ik een uur bezig ben met een schuurmachine, laat staan s' avonds nog te gaan klussen :O Kan me TS reactie echt wel voorstellen, hier in de flat heeft er ook een de nare gewoonte te gaan boren, (wanneer Damian slaapt overdag) en dat is hard hoor! echt heel hard, hoewel dit overdag gebeurd ga ik natuurlijk niet klagen, maar vervelend is dat wel, want Damian is er vaak genoeg wakker van geworden. :/ Mja wij gaan binnenkort verhuizen dus daar hebben we dan geen last meer van
Klopt ik heb een keer de politie gebeld om informatie hierover. Hameren ofzi mag idd tot 22 uur maar net als in onze situatie toen mag na 19 uur niet meer met een klopboormachine, schuur en zasg machine enz Tegen een paar spijkers erin slaan na 19 uur heb ik absoluut geen moeite, maar wel met een klopboor en nu ik dat van de politie weet ga ik de volgende keer eerst naar de buren toe om te vragen of ze stoppen en of ze weten dat het ook niet is toegestaan en als het dan niet stopt bel ik de politie. Je staat nl vol in je recht.
Ik snap dat je het vervelend vind, ik heb het ook regelmatig gehad dat de kleintjes overstuur wakker werden van de buurman die aan het boren was. Maar dit was dan vaak tijdens het middagslaapje.. ik ga daar niks van zeggen, heel vervelend maar wij klussen zelf ook regelmatig en daar laten onze buren ons ook heel vrij in. Wij klussen ook in de avonduren en weekenden, gewoonweg omdat mijn man overdag werkt en niet zomaar vrij kan nemen om te gaan klussen. Onze 4 kleine kinderen gaan om half 8 naar bed en worden er inmiddels niet meer wakker van. Ik hoorde wel laatst dat de kinderen uit de straat zeiden dat ze wakker waren geworden door mijn man z'n geklus. Sindsdien letten we erop en maakt hij het grootste lawaai tot 8 uur. Ik zou het zelf het fijnst vinden als de buren ons er op aan zouden spreken, zelf heb je niet altijd door dat je overlast veroorzaakt.... Wel hoorde ik wat geroddel en wat rare gezichten van buren verderop... dat zijn van die mensen die zich overal aan ergeren terwijl ze geen kinderen meer thuis hebben en zelf niet meer werken dus alles overdag kunnen doen. En dan denk ik dan moet je maar gewoon naar ons toe komen als je ergens last van hebt i.p.v. op afstand te roddelen.