zoontje ruikt naar natte hond!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door amsterdamm88, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amsterdamm88

amsterdamm88 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb een nogal rare vraag.
    Als ik mijn zoontje (net 4 jaar) in bad doe en zijn haren worden nat. dan ruikt hij heel erg sterk naar natte hond. het is zelfs zo erg dat je er af en toe naar van wordt van die lucht. hoeveel zeep ik er ook in doe, of welk merk het ook is niks helpt! als zijn haar droog is is er niks aan de hand. Herkend iemand dit, en wat kan je er evt tegen doen?

Alvast bedankt:)

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik zit te denken aan een schimmel op zijn hoofdhuidje weet niet of je er ook iets aan ziet ?
    Anders een keertje hiermee naar de ha gaan kan me voorstellen dat het niet fris ruikt!
    Suc6 ermee iig

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hier hetzelfde..kan alles proberen maar hij ruikt met nat haar dus echt niet naar shampoo. Hij zweet altijd heel snel en dacht dat t daar misschien van komt. Als t droog is, dan ruikt het normaal.

4. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hier ook hoor! Misschien eens wassen met een wat sterkere shampoo?
    In de vakantie waren we de babyshampoo vergeten en heeft hij gewone shampoo gebruikt toen stonk zijn haar niet zo...maar geen idee of dat misschien wel heel slecht is....

Groetjes Lysanne

5. Rimimi

Rimimi Actief lid

24 okt 2008
    185
    0
    0
    Hallo,

Je kan idd een normale shampoo proberen. In baby en kindershampoo is de ph waarde gelijk aan traanvocht zodat het niet prikt in de oogjes. Maar dat is eigelijk niet goed voor haar en hoofdhuid. Dus zodra je kind de ogen dicht kan doen bij het uitspoelen van shampoo is het beter een "grote mensen" shampoo te gebruiken.
    Ik ben zelf kapster en kom dit probleem vaker tegen.

Groetjes

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Sorry hoor maar ik lig hier te gieren van de lach. Je kind die naar natte hond stinkt. Ik zag je zo voor me in de badkamer. Hilarisch. Maar goed, tips heb ik niet. Vond je stukje alleen heel grappig.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle had het ook heel erg, alleen dan niet naar natte hond, maar echt zo'n vies zuur luchtje. Zelfs elke dag haren wassen (en het bijbehorende drama) hielp niet. Nu was ik zijn haren met kindershampoo en is het al minder dan toen ik nog met Zwitsal waste. Misschien idd toch ook eens volwassen shampoo gebruiken.

Jitte heeft het ook wel iets, maar minder sterk. En bij haar ruik je het niet meer als haar haren droog zijn, bij Jelle blijft die lucht om hem heen hangen. Net of ik mijn kind niet goed verzorg... ;)

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hier was dat ook zo totdat ik haar haar met gewone shampoo ging wassen!

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

hadden wij laatst ook. we gebruiken nu dat merk babyshampo niet meer (die met bert en ernie enzo) en het is weg.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.219
    35.996
    113
    Ja had mijn zoontje ook wel last van, gebruiken nu ook shampoo voor volwassen voor hem, dan ruikt het niet gelukkig niet meer vies.

11. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    haha..ik las de titel en dacht JA MIJN ZOON OOK! Maar hij is dus niet de enige gelukkig..ik was al bang dat ik hem niet goed genoeg verzorgde..

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hihi ik dacht, he mijn dochters ook!

ok, gewone shampoo dus! (dus geen neutral neem ik aan ;))

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hahahaha ik zei net met zoonlief in bad doen 'jeetje wat stinkt ie naar natte hond!' toen ie uit zn badje kwam. manlief vond t maar rare opmerking maar kzie dus nu aan dit topic dat het wel vaker voor komt!

tips? tja heb ik niet. ruik het sinds 2dagen ook bij mn zoon. misschien door het zweten van het warme weer nog. maarja dat hadden we vandaag niet en toch stinkt zn haren. normale shampoo gebruiken? daar ben ik geen voorstander van op deze leeftijd. ben zelf kapster en weet dat 'normale' shampoo best schadelijk kán zijn voor de hoofdhuid van jonge kindjes. naja dat was 'toen' zo. maybe dat ze tegenwoordig wel weer normale shampoo mogen hebben.

14. Rimimi

Rimimi Actief lid

24 okt 2008
    185
    0
    0
    Normale shampoo schadelijk voor hoofdhuid? Ja goedkope prut misschien. Maar kan geen kwaad hoor. Het is alleen zo dat als kleine kindjes de ogen niet dicht doen bij het haren wassen baby/kinder schampoo niet prikt in de oogjes. Dat komt alleen doordat de ph waarde gelijk is aan traanvocht.
    Heb je al geprobeerd met je eigen shampoo?

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nee heb nog geen andere shampoo geprobeerd. Zal ik volgende keer maar is proberen

16. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Wij hadden dat ook, nu gebruiken we princessenshampoo (met conditioner) van zwitsal voor m'n zoontje. Ik heb het idee dat het nu een stuk minder is geworden :).

Ik ben trouwens blij dat ik niet de enige ben, hihi.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

appart hé, wij hadden dit dus ineens vorige week. mijn dochter had hem gedoucht. ze komt naar beneden met hem mopper de mopper. hij stinkt naar natte hond en ik heb net zijn haren gewassen. zelfs mijn handen stinken. hoe kan dat nu??? ik zeg nog, doe normaal. nou, ruik dan zegt ze. en ja, hoor. natte hond. wij nog , huh... kan shampoo ookal over de datum raken dan. eerder was dat nooit. maar ik lees het nu bij veel meer mensen. zou het met de warmte te maken hebben dan. ik vind het erg appart.
    ik zit nu te dubben welke shampoo we moeten nemen. wij hebben zelf die van de aldi voor mijn vriend en van andrelon voor perfecte puntjes voor onszelf. lijkt niet wat voor hem die laatste. ik heb nu gister maar met wat badschuim gedaan.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik ga straks naar de winkel en ik ga even rond neuzen welke shampoo we nu gaan proberen. Moet me eerst ff orienteren welke merken en soorten er zijn. Ik gebruik al jaren dezelfde shampoo en mn man pakt wat in handbereik is in de douche :p misschien een huis-tuin-keuke merk, of een of andere milde shampoo. Vanavond gaat ie weer in bad dus: To Be Continued...

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

ok roosjuh@ ik zat inderdaad ook aan zo'n elke dag shampoo te denken. als jij nu ff rond neust dan hoor ik het graag. jij hebt er iets meer verstand van met je kappersachtergrond.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O dat is al wat jaartjes geleden hoor :p tegenwoordig hebben ze weer nieuwe trends en regeltjes :) maar ik ga wel ff kijken. Misshien dat hier op forum nog andere kapsters zijn die wel op de hoogte zijn van de nieuwe tips en trucs. Hoop dat zij dit topic lezen en hun mening willen geven. Tis voor mij alweer 6jaar geleden dat ik in het kapperswereldje zat.

Deel Deze Pagina