Wij hebben een heel keurige zoon . Overdag slaapt hij goed, drinkt en eet hij goed. Maar sinds een paar dagen, 1 week ongeveer, begint hij 's avonds heel extreem te huilen als hij de nacht in moet. Dit duurt dan ook meteen een uur. Zijn dagschema: Wakker worden rond 8 uur. Weer slapen tot 10.30. Daarna in de box spelen tot half 12. Broodje eten en een fruitpotje. Daarna weer slapen. Als hij wakker is weer spelen. Dan als hij moe is weer slapen, zo niet, nog even spelen. Rond half 6 een potje avondeten. Daarna nog even lekker uitbuiken bij papa en mama. Dan om half 8 zijn fles. Rond 8 uur in bed en de nacht in. Tot op heden heeft hij er nooit problemen mee gehad. Hij slaapt op zijn buik. Het klinkt alsof hij ergens last van heeft... een kreunend huiltje. Ik heb al geprobeerd om hem even uit zijn bedje te halen en hem te troosten... Hij huilt echt tot snikken aan toe. Hij geeft het ook niet snel op. Gisteren hebben we anderhalf uur boven gewacht tot hij ging slapen. Help oh help! Wie heeft er nog tips? Ik weet het echt niet meer.
Is hij wel echt moe als hij naar bed gaat? Mijn zoontje zet ook altijd een kreunend huiltje op als hij in bed ligt en nog niet in slaap kan vallen. Misschien is dat het? Wat ik verder kan bedenken is dat hij last heeft van verlatingsangst en daarom niet wil/kan slapen en gaat 'klagen'. Of heb je zijn eten uitgebreid met nieuwe producten waar hij misschien allergisch voor zou kunnen zijn of dat hij last krijgt van zijn darmen?
Hij is wel altijd moe. Hij slaapt vaak tussen de laatste 2 voedingen al niet meer. En hij wrijft in zn oogjes. Het huilen gebeurt ook altijd met zijn ogen dicht. Dus niet echt wakker... Verlatingsangst kan het volgens mij ook niet zijn, overdag slaapt hij namelijk wel goed. En als ik naast zijn bedje sta, huilt hij gewoon door . In ieder geval bedankt voor je reactie!
Er schieten me nog twee dingen te binnen: misschien krijgt hij tandjes door? Daar hebben ze vaak meer last van als ze (in bed) liggen. Of last van zijn oortjes? Daarbij geldt ook dat het pijnlijker is als ze plat liggen.
Daar heb ik ook al over zitten te denken! Maar zou het dan logisch zijn dat hij daar alleen maar 's avonds als hij de nacht in moet last van heeft? Want overdag is het slapen totaal geen probleem. Ik leg hem dan op zijn buik en hij kreunt een paar keer en slaapt!
Hoi, ik zie dat mijn dochter 5 dagen ouder is dan je zoontje, en zij heeft hetzelfde! Overdags prima slapen, 's avonds ligt ze zo 1.5 uur te jammeren. Misschien dat het toch een fase is?