Onze kleine man heeft sinds gisteren Losec tegen maagzuur gekregen van de KA. We vermoeden nl reflux. Nu heeft hij erg veel last altijd van zijn buikje; veel krampen. Door de krampen zet hij veel druk op zijn buikje en dat veroorzaakt volgens ons ook de reflux. Nu is hij behoorlijk winderig van de Losec. We lazen ook in de bijsluiter dat dit een bijwerking is net als buikpijn, obstipatie of diarree. Vanochtend had hij ook weer erg dunne ontlasting. Wij vinden dit erg vervelend, omdat wij denken dat die last van zijn buikje juist de reflux veroorzaakt. Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben ervaren met de Losec en of dit na verloop van tijd over ging. Hoe lang duurde het voordat jullie resultaat zagen bij de Losec? Hij krijgt 2 keer per dag een tablet van 10 mg opgelost in water. Deden jullie dit ook zo of vermengden jullie het met zijn fles melk?
hier ook wel wat buikpijn, maar je weet nooit of dat zonder die losec minder zou zijn he! irritant hier krijgt Tom 1 keer per dag 10mg.. ik stamp de pil fijn en gooi m gewoon door zijn fles. Had van de apotheek een spuit gekregen en moest het met een beetje water in zijn mond spuiten, nou dat spuugt ie dus meteen weer uit. en krijgt ie alsnog niks binnen. En hier hielp het wel vrij snel .... na een week ging het ineens echt stukkkkkkkkkken minder. We zijn ook toen begonnen met nutrilon AR.. en dat in combinatie met losec. hij spuugt nooit meer, echt een verademing. hij lacht de hele dag nu, alsof ie wat heeft in te halen (heeft weken lang hele dagen gehuild van de pijn )
vind 10 mg wel wat veel. Owen kreeg met 7 maanden en 10 kilo zelfs nog 5 mg. Dat adviseren ze ook ivm de bijwerkingen. Misschien kun je dat proberen? Wij deden de losec zo geven Een plastic spuit ( 5 ml ) ( zo te krijgen bij apotheek zonder naald uiteraard ) die uit elkaar halen, pilletje erin, spuit weer in elkaar. Water inzuigen ( wij deden water met een stukje anijsblokje erin opgelost ) En dan pilletjes oplossen en zo met een spuitje in de mond geven. Hier trouwens niet echt bijwerkingen gehad van de losec.
Je mag ze eigenlijk niet fijn stampen he. Het zijn hele kleine bolletjes en die moeten echt in de maag hun beschermlaagje verliezen. Zo zei het UMCG tenminste.
oh echt?????????????? oeps... niks over gezegd hier. arts zei hier gewoon fijnmalen.. hoe moet het dan? naja het werkt in ieder geval wel haha maar lost het vanzelf op dan als je het in water doet?
losec moet je oplossen in water als je stampt dan stamp je de capsule kapot en dan werkt die niet waar voor het werken moet. bij oplossen blijft de werkzame stof in takt en werkt het beter
Tja, dat begreep ik ook, maar in water valt hij ook uit elkaar. Duurt ook even voordat hij opgelost is en als de kleine man honger heeft, duurt dat eigenlijk te lang dus ik stamp ook een beetje. Niet meer doen dus Hier krijgt hij zelfs 20 mg, 2 van 10 mg.... ochtend en avond 1.
Dan doe je toch van te voren als je denkt dat hij bijna moet eten. Als je denkt over een half uurtje komt die dan kan je het oplossen. Doe ik ook op het werk. Als de mensen waarvoor ik op moet lossen los ik het op als we bijna gaan eten.
Tja, was het maar zo simpel... Sinds een paar dagen is zijn hele voedingsschema zoek en als hij wil eten, wil hij dat gelijk!!! naja, lukt wel hoor...
Huh? Reflux is het maagklepje wat niet goed afsluit, buikkrampjes zijn darmen die nog niet helemaal goed werken. Dat heeft niet met elkaar te maken
Ik snapte dit ook al niet, maar goed.. Ik vind 2x per dag 10mg Losec trouwens erg veel, helemaal om mee te beginnen, ik zou als ik jou was eerst eens 1x per dag 10 mg geven op een vast tijdstip.
ja, maar als je door de maagkrampjes veel druk uitoefend op de buik en je maagklepje sluit niet goed, dan komt het zuur toch omhoog? Tenminste dacht dat dat samenging
Ik vond losec echt zeer babyonvriendelijk. Mijn zoontje kreeg het toen hij heel jong was. Wij hebben gevraagd om Nexium en dit ook gekregen. Losec mag niet samen met melk. En in de bijsluiter staat dat het samen met een zure drank mag, maar daar zijn de meeste kindjes nog te jong voor (en wie geeft z'n kindje met reflux nu 'n zure drank?) veel sterkte, reflux is echt heel naar Amber
het zuur komt uit de maag omhoog, terug door het klepje, in de slokdarm. Daar etst (tast aan) het de slokdarm en dat doet erg pijn.
Ons meisje heeft ook Losec. Eerst 1x 5 mg, al snel naar 2x 5 en toen motilium erbij, daarna door de KA verder opgehoogd naar 3x 5 mg. (inmiddels weer terug naar 2x dd en ook geen motilium meer). Het kan wel eventjes duren voor je resultaat ziet juffie Roos, de aanmaak van maagzuur wordt wel direct veel minder, dus wat er omhoog komt is minder zuur. Maar als de slokdarm beschadigd is, duurt het wel even voordat dat echt genezen is. Dus kan alles wat omhoog komt, of het nou wel of niet zuur is, nog een poosje pijn doen. Verder herken ik erg wat je schrijft over de buikkrampen. Ons meisje heeft/had dat ook enorm, en dat werd ook zeker niet beter door de Losec. Maar ja, je moet wat, het is kiezen tussen twee kwaden. En in ons geval vond ik het vrij duidelijk: gillen van de pijn zodra je plat ligt is waarschijnlijk erger (en schadelijker) dan buikpijn. Al is dat laatste natuurlijk ook erg naar . (overigens bleek een paar weken geleden dat ze ook KMA heeft, sinds ze op nutramigen heeft gaat het met haar buikje ook een stuk beter. Haar ontlasting gaat nog steeds zeer moeizaam, maar de krampen zijn bijna weg) Tenslotte: er kan wel degelijk een verband zitten tussen darmproblemen en reflux. Als de darmen erg vol met lucht zitten (dat veroorzaakt vaak ook de krampen), kan dat veel meer druk op de maag geven, waardoor de reflux sterker wordt. Sterkte.
Nee want het zijn darmkrampjes waar je kindje last hebt, en dat het zuur omhoog komt is doordat het klepje tussen maag en slokdarm niet goed werkt. Staat los van elkaar. Mijn dochtertje heeft al maanden geen last meer van darmkrampjes maar wel van reflux helaas
Dat dacht ik ook hoor; hier dachten ze ook aan eventuele KMA. De KA adviseerde pepti te gaan proberen, maar daar had hij ook bij de 1e fles al vreselijk veel last van.... gelijk gestopt dus... Is Nutramigen echt koemelk-vrij? Want in pepti zit dus nog steeds koemelk....
het lijkt wel of het erger wordt door de Losec... Hij spuugt ook meer en lijkt wel meer te willen drinken (om zijn slokdarm te verzachten?) Hij drinkt al te veel dus het kan haast geen honger zijn. Klopt het dat het eerst erger wordt? We zijn pas 2 dagen bezig hoor, maar toch raar....
Losec kan buikklachten veroorzaken. Ernstige buikpijn zelfs. Bij onze dochter was dat het geval, en tegen de reflux hielp het helaas niet - ze blééf maar zuur spugen. Enfin, we hebben nog een hele reeks andere medicijnen geprobeerd, maar de meeste medicijnen die bij reflux worden voorgeschreven komen toch op hetzelfde neer - ze remmen de aanmaak van maagzuur. Wel vond ik, net als Amber70, Nexium makkelijker/prettiger om toe te dienen.