Hallo, onze lieve dochter van 4 1/2 maand wil al een tijd niet tussen 18.00 uur en 22.00 uur slapen... Terwijl ze toch erg moe is. Onze dochter slaapt overdag echt heel goed, ze ligt nog wel ingebakerd maar dit zijn we aan het afbouwen (1 arm eruit). zoals gezegt gaat het overdag prima! Soms huilt ze even maar ze valt daarna lekker in slaap en tukt zo door tot de volgende voeding. 's Avonds doen we haar in bed (zo rond 21.00 uur) en dan valt ze in slaap aan de borst van mama.. Verder wil ze geen speen of duim. We doen elke keer het zelfde met het naarbed gaan.. Inbakeren, een liedje zingen en kort vertellen wat we straks aan doen en dan "weltrusten lieve schat'. Zoals gezegt werkt dit heel goed maar 's avonds niet. Ze is dan huiliger en jengelig. iemand tips of adviezen?? We overleven het wel maar soms zijn we allebei zo ontzettend moe dat we het geduld wel een bijna op raakt. Alvast bedankt!!
hier hetzelfde vergaal, ik denk dat het een beetje te maken heeft met het verwerken van de dag. helaas geen advies of n gouden tip, behalve lekker op schoot houden. (werkt hier dan)
Misschien een ander slaapritueel? Wij doen hier voor de laatste fles het badje en dan lekker masseren enz.. dan geven we de laatste fles op een donkere kamer met projector met licht en muziek aan en dan kunnen we hem na de fles eigenlijk zo in bed leggen...soms nog even jengelen of speentje kwijt, maar dan slaapt hij ook wel daarna tot de volgende morgen.
Hier bleek het te werken 's avonds op tijd haar om te kleden en rustig aan te gaan doen; eerst ging ze pas om 22 uur slapen, ik heb het hele bedritueel verplaatst naar 18.30 uur. Ze was dan vaak wel nog wakker tot 20 uur, sliep dan een uurtje en daarna ging ze rond 22 uur echt de nacht in. Maar geen 'huiluurtjes' meer. Nu gaat ze meestal rond 19 uur naar bed, uurtje later drinkt ze nog even wat en dan gaat ze de nacht in.
Hier ook heel lang gehad. Wij hebben er gewoon aan toe gegeven en hield haar lekker op schoot 's avonds. Soms sliep ze dan even, en anders maar niet. En zo, van de 1 op de andere avond was het over en ging ze gewoon netjes in dr bedje slapen. Ze was toen bijna 3 mnd overigens.
hier ook hetzelfde gehad, mijn zoon wou niet in bed maar op schoot ook ik heb hier aan toegegeven. wel verschoon ik zijn luier 20.00-geen een voeding ongeveer 20.00 maar hield hem bij me tot dat hij 3 maanden was sinds dien gaat hij vaak wel voor die tijd naar bed ik heb ook een vast ritme: 20.00 laatste voeding, slaapzak aan, weltrusten zeggen tegen behangstrook( ioor, vlinder, knorretje, winnie the pooh, tijgertje) en dan zijn mobiel weltrusten wensen (leeuw, paard, giraf, olifant, aap) en dan nog even zijn knuffel weltrusten wensen en dan viktor weltrusten, slaap lekker en papa en mama houden van jullie dan geef ik 3 kusjes en zonder te morren slaapt hij.