Trekkend gevoel en duizelig

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Wapje, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Hallo, Ik ben nu bijna 20 weken zwanger van ons tweede kindje in het begin ben ik erg misselijk geweest en dit is nog steeds niet over. Ook ben ik erg moe en duizelig en mijn vk zegt dat dat er allemaal bij hoort, volgens haar kan ik geen ijzer tekort hebben omdat dat 2 maanden terug nog goed was!? Vanavond werd ik zo duizelig dat ik bijna van mijn stoel afviel. Ook heb ik een heel erg trekkend gevoel bovenin mijn buik. Word ik daar misschien misselijk en duizelig van of eet ik te veel? Ik eet ongeveer 3 boterhammen, 1 of 2 stuks fruit, s'avonds iets minder als anders zodat ik s'avonds nog n liga kan nemen ofzo verder drink ik veel melk en water. Het lijkt wel alsof mijn buik gaat openscheuren zo trekt het.
    Dit is echt heel anders als mijn eerste zwangerschap omdat ik mij hele dag niet goed voel kan ik er niet van genieten!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je eet zeker niet veel, 3 boterhammen is eigenlijk veel te weinig. Je zou er 5-7 moeten eten! De kans dat je je duizelig voelt door een laag ijzer is heel klein. waarschijnlijk komt het door een lage bloeddruk, die is op zijn laagst tussen 20 en 24 weken. het kan ook komen doordat je suikerspiegel gevoeliger is in de zwangerschap. Overdag wat vaker een beetje eten kan helpen. Na lang zitten/liggen rustig opstaan. Ook af en toe wat chips of bouillon kan maken dat je je wat beter voelt. Als je in de periode van misselijk zijn veel minder hebt gegeten kun je een multivitamine voor zwangeren nemen. Daar zit ook ijzer in, dus dat is mooi meegenomen. Het trekkend gevoel kan ik niet verklaren, kan bandenpijn zijn. waar zit het precies?

Mirjam

Deel Deze Pagina