hoe kun je je kindje leren zitten als hij staat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ons zoontje gaat sinds een week echt stevig staan (door zich op te trekken en loopt ook langs de bank of tafel. hij snapt alleen nog niet hoe hij weer terug naar de grond moet. hij valt dan en met een tegelvloer is dat niet zo fijn voor zijn hoofdje. ik probeer hem steeds maar op te vangen en ben er de hele dag druk mee. hoe kan ik hem leren om te gaan zitten als hij staat?

het is een hele nieuwe drukke fase. erg leuk en erg veel trotse momenten steeds maar ook moeilijk omdat ik hem erg in de gaten moet houden en hij erg boos wordt als het niet lukt. zie ineens een heel ander kindje die echt geen baby meer is.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eigenlijk denk ik dat je hem dit niet echt kan leren. Hij zal zefl meoten ontdekken hoe dit te doen.
    Ruben leerde dit eigenlijk spelend in de box, zitten, staan, zitten staan. Box is altijd zacht.
    Kan je de kleine niet gewoon in de box zetten om te oefenen?
    Elmo

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh dat is vervelend dat jullie een tegelvloer hebben. Dan kun je niet gerust zijn idd.
    Mijn zoontje liet zich gelijk of naar beneden glijden of hij liet zich heel rustig vallen zodat hij op zijn bips belandde. Dus achterover vallen en zich bezeren heeft hij nooit gehad.
    Als hij wil gaan zitten laat hij alles dan ineens los? Misschien kun je hem leren om zich naar beneden te laten glijden door zich nog vast te houden aan wat hij op dat moment vasthoudt. Dus hem door zijn knietjes laten zakken terwijl zijn handjes nog het voorwerp waar hij tegen aan staat vasthoudt. En dat een paar dagen lang constant oefenen totdat hij doorkrijgt dat hij ook naar beneden kan zonder alles los te hoeven te laten.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Mijn dochter had dit eigenlijk na 1 of hooguit 2 weken ineens zelf door en laat zich nu heel geleidelijk zakken

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, wij hadden hetzelfde probleem, alleen hebben wij laminaat vloer maar jamie heeft ook een paar flinke smakken op zijn achterhoofd gemaakt. hij ging dan staan en liet zich stokstijf achterover vallen. meestal was ik op tijd om hem op te vangen, maar paar x kei hard gevallen! jamie leerde het eigenlijk toevallig. ook in de box, hij viel weer, maar recht op zijn kont. hij schrok er zelf van dat hij viel zonder zich zeer te doen. ik denk dat dit na 1 of 2 weken gebeurde. in de box was het voor jamie eigenlijk ook niet veilig, als hij stokstijf achterover viel raakte zijn bolleke de spijlen!! ik legde gewoon constant mijn dekbed achter hem :D wel rommelig maar voor jamie veeeeel minder pijnlijk!

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ilan was een weekje geleden in de box aan het dansen (klein beetje door de knietjes buigen) op baby tv muziekje. Dit ben ik toen op de bank ook gaan oefenen, met haar handjes in de mijnen. Ik probeerde haar steeds wat verder door te laten biugen (ook ietsje kracht naar beneden zetten) en op een gegeven moment viel ze op haar bips (gelukkig op de bank). Ze ging daarna meteen weer staan. Nog even wat door geoefend ermee.
    Deze week gaat ze al zelf zitten.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je kunt een paar kussentjes achter hem leggen maar goed als ie aan het lopen gaat dan voorkom je toch niet dat ie is gaat vallen. bij een tegelvloer is het niet zo prettig natuurlijk en kunnen zich dan flink bezeren. een helm misschien haha nee geintje.

denk dat bruut gezegt vallen het enige is dat ze leren om te gaan zitten ipv gewoon los te laten. alicia liet een week lang gewoon los en zag wel waar ze terecht kwam. al snel wist ze dat als ze der kontje richte naar de grond en ze der knietjes buigde ze een stuk beter neer kwam. vallen leerde het haar dus vanzelf omdat het niet leuk is om je pijn te doen.

8. music4life

music4life Niet meer actief

donna kan eigenlijk zelf goed gaan zitten als ze in de box staat,of ze trekt zich aan iets op.. ze weet inmiddels dat laten vallen pijn doet! ze laat der handjes omlaag glijden en dan zit ze op haar billen,,ik denk dat die kleintjes dat zelf wel aan kunnen leren

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij hebben een houten vloer, dus gelukkig niet zo hard, maar mijn zoontje had het na een dag eigenlijk door hoe hij kon gaan zitten. Bovendien, als hij wel valt, houdt hij altijd (slim!) zijn hoofd tegen zijn borst, dus hij valt nooit hard op zijn hoofd.
    Ik denk dus eigenlijk dat je het niet aan kan leren, maar dat hij het zelf moet leren. Misschien is in de box oefenen wel een goed idee, inderdaad.

Deel Deze Pagina