Beste lactatiekundige, Ik heb een vraagje betreft de borstvoeding die ik geef aan mijn dochter van 2 1/2 maand. Tijdens het drinken aan de borst valt ze continue aan slaap en krijg haar dan ook niet wakker. Zodra ik haar weer in haar bedje leg jengelt ze weer dat ze wilt eten en is ze ontroostbaar tot ze weer de borst krijgt. Hebben jullie misschien tips hiervoor? Want het is heel erg vermoeiend om telkens haar aan de borst te moeten leggen en haar wakker proberen te houden. Dankjewel alvast
hoi hoe gaat het verder met je dochter? Plast en poept ze goed en groeit ze goed? Je kunt proberen haar bij de les te houden tijdens het drinken, door haar niet te warm te kleden, door tijdens het voeden van borst te wisselen, door haar in een andere houding te gaan voeden en haar zachtjes onder haar voetjes te kietelen. Je kunt ook voor je gaat voeden je borst wat masseren of warm maken, de melk komt dan sneller als ze gaat zuigen en dat houdt haar ook actief. Ook tijdens het drinken kun je borstcompressie toepassen of je borst masseren met je vrije hand. Succes! Mirjam
Gelukkig gaat het wel goed met mijn dochtertje. Ze groeit voldoende en is een gelukkige baby. Ik ga je tips uitproberen dankjewel!