hallo, ik ben 21 maart bevallen. en heb 1 week borstvoeding gegeven. helaas ben ik ermee gestopt omdat ik hele kapoote tepels had en de kleine te vaak kwam. en ik er te gespannen van werd. ik heb toen nog een paar daagjes gekolfd maar ook dat deed op den duur te zeer. vanaf donderdag ben ik aan het afbouwen met bv. ik had het advies gekregen om elke dag elke 3 uur 2 minuten iedere borst de druk eraf te kolven en dan voor de nacht helemaal leefgkolven.en dan vanaf zondag om de 4 uur de druk eraf kolven en ook voor de nacht helemaal leeg. maar nu sinds vandaag voel ik helemaal geen druk meer op mijn borsten. is het dan wel verstandig om nog overdag te kolven om de 3a4 uur? want maak ik dan juist niet weer opnieuw aan?ik ik voel namelijk geen druk. wel lek ik nog een beetje. maar mijn borsten voelen soepel. is het een idee om vanaf nu gewoon elke dag voor de nacht helemaal leeg te kolven zolang ik nog een beetje lek? en verder gewoon niet. ik hoop dat u mij hiermee kan helpen. alvast bedankt
hoi je hoeft dan zeker niet meer iedere 3 uur te kolven, misschien nog 1 keer in de ochtend kort en 1 keer in de avond. Kolf in de avond tot het soepel is, niet totdat er geen druppel meer komt, dat is dan weer te lang eigenlijk. Als je merkt dat je de ochtendkolfsessie weinig tot niets meer kolft laat je die ook vervallen, een paar dagen later laat je de avondkolfbeurt vervallen. Kijk dan wat er gebeurt. Misschien dat je nog 1 keer moet kolven na 48uur ofzo. Houd in de gaten dat je geen harde rode plekken krijgt. Succes! Mirjam