Hoi mama's! Onze zoon wordt rond april volgend jaar grote broer van een brusje. Hij vindt baby's geweldig (gelukkig) en wordt wild als ie ze ziet. Ik zit erover te denken om voor hem een pop te kopen als voorbereiding op de baby en zodat hij ook een 'baby' heeft die hij bijv. in bed kan stoppen, eten kan geven (of nou ja... de borst zal lastig zijn ), mee kan knuffelen. Natuurlijk mag hij ook met de echte baby knuffelen, maar omdat hij een beetje lomperig van aard is.... Heb liever dat ie de pop aan het hoofdje optilt, dan zijn brusje! Op het cb loopt ie ook altijd met de poppen rond. Wat denken jullie? Is dat niet raar? Heeft het zin om hem zo ook iets te geven 'om voor te zorgen'? Zeg maar, zodat ie mama na kan doen enzo? Ben benieuwd of meer mama's dit hebben gedaan! Liefs!
wist je dat 'brusje' de 'officiele' term is voor broertje/zusje van een kind met een verstandelijke of lichamelijke beperking? www.brusjes.nl
ow, nee dat wist ik niet! Voor zover we weten is dat bij ons niet het geval, maar mocht ik er iemand mee voor het hoofd stoten, dan mijn excuses! Ik zal het voortaan hebben over broertje/zusje!
nou ja het hele forum staat vol met brusje dus denk dat ze het allemaal niet zo bedoelen on topic: mijn schoonzusje had dit ook gedaan maar daar werkte het niet echt zoals jij zelf al zegt heb je liever dat ie de pop aan het hoofdje oppakt dan de baby maar bij mijn schoonzusje was daar dus wat verwarring op sommige momenten.. tsja, die pop WAS dus leuk... en nu heeft hij een levende pop en dat gaat soms toch niet helemaal goed.. mijn vriendin daarentegen heeft het ook gedaan en dat ging super, de pop draaide volledig mee in het ritme van de baby maar de kleine was wel alleen met haar "eigen" pop bezig tot de kleine wat ouder werd en begon te brabbelen, teigeren toen pas ging de pop aan de kant en werd het babytje pas leuk... 2 verschillende dingen dus maar je zou het toch op zijn minst kunnen proberen????
ik heb sem ook een pop gegeven ter voorbereiding, maar meneer moest er echt helemaal niets van hebben. Hij vond t maar een eng ding. Toen demi geboren was, heeft ie de pop weleens gepakt en bekeken zo van; hmm dit is toch anders dan wat daar in de wieg ligt. maar verder deed ie er nix mee. Bewaar de pop nu wel voor demi als ze wat ouder is hihi. Sem is nu heel lief en behulpzaam naar demi toe, ik betrek hem ook altijd bij alle activiteiten die ik met demi doe.. badje enzo. Dat vind sem helemaal leuk. Als ze huilt, dan brengt hij al het speentje. Top om te zien.
Hier hebben we dat ook geprobeerd, maar de pop was maar 1 dag intressant en daarna moest hij er niks meer van hebben. Nu in het echt trouwens ook niet... hij vind zijn kleine broertje maar stom. Misschien was het wel een teken...
Onze zoon wil ook graag een 'baby' (pop) en zegt dat al weken. Zelfs voordat hij wist dat hij echt een broer/zus zal krijgen volgend jaar! Hij heeft al hele plannen over wat hij met ZIJN baby zal doen: in bad doen, in bed doen enz. Hij is dol op babies, dus ik denk dat de Sint hem wel een pop zal geven. Kunnen we meteen inderdaad een beetje oefenen met het zorgen ervoor.
heel veel mensen weten het niet. Maar kon het dit keer niet laten om er iets over te zeggen veel geluk met jullie 2e kindje!
Ik vind brusje een prachtige samentrekking van twee woorden en dat het ook wat anders betekent ook mooi. On topic... ik denk niet dat er iets mis mee is om je kindje (ookj een jongen!) een pop te geven maar persoonlijk zou ik oppassen met de associaties. Een pop maakt geen herrie, kan je makkelijk wegleggen, laten vallen etc etc... Een baby is toch wel andere koek. Mijn zoontje was ongeveer dezelfde leeftijd toen hij een zusje kreeg en dat ging ook zonder pop prima. Ik zou de pop geven omdat hij het leuk vindt maar niet zozeer ter voorbereiding!
Wij gaan Justin ook een baby born boy pop geven hoor. Kan ie lekker zelf medderen. Het is echt een verzorgend typetje en weet dat ie de baby's zelf niet mag optillen etc dus denk dat de pop wel een schot in de roos is straks! Heb luiertjes/kleertjes/flesje/potje etc.
Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen en eens kijken hoe hij erop reageert. Ik zal hem idd wel duidelijk uitleggen dat de pop niet hetzelfde is als de baby, daar heb je wel gelijk in Cygnet! Ben ook zeker van plan om hem te betrekken bij de verzorging van de baby, al is hij nu meer van het 'speentje afpakken' hihi Leuk dat er meer mama's zijn die een zoon hebben met een pop! Mijn man keek erg bedenkelijk namelijk....