Syntocinon neusspray nog ergens te krijgen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nyn, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi!

Ik heb altijd het probleem gehad dat kolven moeizaam gaat, ik heb gewoon mn kind nodig om de melk te laten komen.
    Vaak gaat 1x kolven op een dag nog wel goed, maar bijv bij een tweede keer zonder live voeding tussendoor komt er al amper iets uit.

Nu is het alleen zo dat 1 vd tweeling uit de fles drinkt (die snapt echt helemaal niets van de borst). Voor haar kolf ik dus de voedingen maar het is zo'n race tegen de klok.. Vaak moet ze toch wel 1x per dag een flesje kv hebben omdat het me niet gelukt is om genoeg te kolven. En dat is frustrerend omdat ik merk dat (lang) niet alle melk uit mn borsten komt tijdens het kolven. Ik kolf trouwens nog met de medela symphony vd thuiszorg.
    Ik heb een recept liggen voor de neusspray (waarvan ik uit ervaring weet dat het me gaat helpen), maar hier in Arnhem is het nergens te krijgen. Ik heb begrepen dat er een probleem was met de productie en dat het weer begin september geleverd wordt, maar weet iemand of er ergens nog een apotheek is waar ze het nog hebben? Of heeft iemand nog een flesje staan die niet meer nodig is?

Ik zou er erg mee geholpen zijn als ik niet nog drie weken hoef te wachten..!
    Kan iemand me helpen?

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh dat is balen zeg! Ik ken de spray onder de werkzame stof: oxytoxine. Maar als er problemen met de grondstof zijn, dan zal daar ook niks onder te vinden zijn. Je kunt altijd met andere apotheken bellen om te kijken of ze ergens nog een voorraadje hebben?
    Ik heb de spray al een jaar niet meer nodig, dus kan je helaas niet helpen.

Gegoogled: "01-07-2014: beschikbaarheid van Syntocinon 5 IE/ml (Zweeds product) bij Sigma-tau gecontroleerd. Er kan voldoende aan de vraag worden voldaan.

Inmiddels is het grondstofprobleem opgelost en is de productie van Syntocinon 10 IE/ml en 5 IE/ml voor de verschillende Europese landen weer opgestart.

IGZ heeft aan Sigma-tau toestemming verleend om ter overbrugging het Zweedse product te importeren. Deze Syntocinon injectievloeistof 5 IE/ml wordt geleverd in verp van 10 amp (i.p.v. 5 amp), voorzien van Nederlandstalige bijsluiter en sticker. Bestellingen gaan rechtstreeks via Bipharma BV. Vanaf mei 2014 is de 10 stuks verpakking opgenomen in de G-Standaard. Zie de brief voor informatie over de verkrijgbaarheid.

Het Nederlandse product kan worden uitgeleverd zodra het Zweedse product is uitverkocht.
    " Zou dus weer leverbaar moeten zijn.

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi bedankt voor je reactie. Hier alle apotheken al afgebeld ook van bijv zkh en hap.
    Jouw google stukje gaat over de ampullen, die gebruikt worden bij bijv de bevalling om de placenta sneller eruit te krijgen. Dat heeft voorrang gekregen boven de neusspray, die wordt helaas pas va week 37 in etappes verwacht...

Deel Deze Pagina