Eten/drinken jullie extra nu jullie borstvoeding geven? Nemen jullie vitamines? Ik vraag het, omdat ik nu sinds een week zo weinig energie hebt, voelt echt alsof het letterlijk D) uit me is gezogen. De nachten zijn prima, we slapen van 9 tot 7, met 1, max 2 voedingen per nacht. Daar ligt het niet aan. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, letten op suikers, geen koek en snoep. Drie maaltijd per dag en tussendoor yoghurt of fruit ofzo. Graag hoor ik hoe jullie voedingspatroon eruit ziet. Wellicht eet ik toch te weinig? Moet nog vijf kilo eraf van de zwangerschap, maar ik val al drie weken niet meer af. Het is dus ook niet dat ik extreem afval ofzo...
Herkenbaar, ik slaap ook van ong 22:00-08:30 en nog ben ik moe als ik wakker word.. Een a twee keer eruit tussendoor.. Misschien meer energie gevende producten eten? Geen idee, dus ik lees met je mee.. Het is hier nu ook zo dat ik overdag niet heel veel rust heb: óf met de baby bezig, óf in het huis, tussendoor gauw eten, nog even naar buiten..
Hier overdag ook geen rust door twee grote broers die in huis rond rennen. Gelukkig wel vanaf 1 september weer naar school, zodat ik voordat ik weer begin met werken, overdag mijn rust kan pakken.
Had dat ook in het begin! Maar.... je lijf went eraan! Al vrij snel voelde ik me weer net als normaal. Nu ook nog steeds al zijn er weleens dagen dat ik minder energie heb. Maar goed, die waren er ook toen ik nog geen borstvoeding gaf.
Borstvoeding vraagt ongeveer 500 Kcal energie extra. Dus als je die extra eet, zit je qua voeding waarschijnlijk goed. Je bent nog niet zo lang geleden bevallen. Je lijf moet vaak ook bijkomen van de zwangerschap, bevalling en de bijbehorende hormonen-achtbaan. Eventueel kun je een zwangerschapsmultivitamine nemen, maar de kans is ook groot dat je energie vanzelf weer toeneemt!
Ik lijk af en toe ook wel 'vergeten' dat ik net bevallen ben. Is ook nog niet zolang geleden natuurlijk haha. Je zit alleen weer zo snel (lees dag 1 zowat) in je ritme met de andere twee kids. Ik ga gewoon maar wat meer rust (proberen) te pakken en heb nog een potje vitamines staan, ga die maar slikken. Thanks voor de adviezen!
Weinig energie kan ook wijzen op en vitamine D of ijzertekort. Bij twijfel even bloed laten prikken. Verder is het beter om vaker kleinere porties te eten, dan 3 grote maaltijden. Probeer anders 2 snackmomenten in te lassen, tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en avondeten. En met snack bedoel ik niet per se ongezond . Schaaltje yoghurt met fruit of zo. Oh en vergeet niet dat een baby in huis en gebroken nachten ook van je energie afsnoepen