misschien een vreemde vraag maar wanneer at jullie baby losse stukjes? Hij eet stukjes in de geprakte groente en fruit hapjes maar als ik een lis stukje in zn mond stop spuugt hij het weer uit. Hij lijkt niet te begrijpen wat hij er me moet ofzo. Nu las ik in een aander topic dat iemand de baby roerei gaf maar vrees dat hij dit gewoon weer uit spuugt. Waarschijnlijk omdat hij gewend is dat alle stukjes in de vorm van een papje (lees: samengeklonterde stukjes) naar binnen komen. Maar hij eet wel gewoon brood en dat zijn ook stukjes Iemand herkenning?
Oudste gelijk met 6 maanden. Jongste had er wat meer moeite mee. Toen gaan prakken en vanaf 7 maanden losse stukjes naast haar geprakte eten. Inmiddels eet ze grotendeels zelf in stukken.
Hier eet ze, gek genoeg, geen stukjes als er aardappel bij zit, maar wel gewoon losse stukken groenten (dus wortel, courgette, etc. in stukjes gesneden) met pasta of couscous.
Hmmm t is dus maar net hoe jij t aan bied wat ze eten. (rapley kindjes eten stukken beter en niet rapley kindjes eten prakjes beter?) Ben inmiddels ook bezig met af en toe stukken geven. Al komt er nog niet veel binnen, oefening baart kunst denk ik dan maar... Hapjes met stukken gaat wel prima dus daarom vind ik het zo vreemd. Hij rommelt sowieso wat met zn eten de laatste tijd (eet brood soms ineens heel slecht en dan weer een dag wel goed) dus misschien nu ook niet het juiste moment. Ik ga het gewoon afwachten, komt vast vanzelf....
Laat je het hem zelf pakken en naar zijn mond brengen? Of stop je een stuk in zijn mond? Want eengroot stuk aanbieden en zelf laten afhappen is wellicht prettiger voor hem?
Hier begon ze idd ook met stukken afhappen wat ik vasthield. Banaan houd ik meestal nog vast maar kleine roosjes broccoli, stukjes aardappel etc pakt ze zelf.