het lijkt wel of ik na 19 uur de melk op heb. als ik mijn zoontje dan aanleg drinkt hij eerst nog wel, maar hij wil de hele avond aan de borst ( clusteren ) en zo rond een uur of 8 wordt hij steeds boos als hij aan het zuigen is. kot het dan doordat het op is? ik leg hem altijd de hele avond aan en dan moet ik uiteindelijk weer meer melk krijgen in de avond? als laatste voeding krijgt hij een fles, voorheen kolfde ik dan nog om 10 uur maar als hij de hele avond zuigt komt er met kolven niks uit , dus nu doe k dat niet meer , of moet ik dit nu juist wel doen> k weet t ff niet meer
Echt op kan het niet zijn, zodra je kind aan de borst is gaan je klieren weer melk maken. Maar het kan inderdaad wel dat je in de avond minder melk hebt of dat het moeilijker toeschiet. En dan kan je kind inderdaad boos of ongeduldig worden. Blijf aanleggen en pas borstcompressie toe. Soms helpt het als je overdag wat meer aanbiedt. Succes.
Hier clusterde ze de eerste 3 maanden. Vanaf 4 maanden sliep ze wel vanaf 19u alleen na een paar weken had ze ook niet genoeg aan mijn melk op dat moment. Ik heb toen ook 's avonds laat gekolfd en haar dit er achteraan gegeven. Dit werkte prima. Vanaf 6/7 maand was het niet meer nodig (maar komt ze helaas wel vaker 's avonds laat/s nachts).