's avonds heel weinig melk meer, Tips gevraagd!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door elisabett, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabett

elisabett Actief lid

23 mei 2011
    185
    1
    0
    Hoi Dames,

Een vraagje, ik geef bijna 10 weken borstvoeding,
    dit gaat prima, maar ik merk al een paar weekjes dat ik 'savonds
    heel weinig meer heb, ze drinkt overdag echt om de 2,5 uur omdat ze savonds nog steeds onrustig is door krampjes, en ze wil dan zo graag aan de borst!
    maar als we dan rond half 11 gaan slapen heb ik nix meer, met als resultaat dat ze rond 2 uur weer komt:(
    Ik heb sterk het gevoel dat ze niet met een voldaan gevoel gaat slapen, dus zit eraan te denken om voor het slapen gaan een fles te geven, maar twijfel hier ook weer over, niet doen? wel doen? en wat moet ik dan geven?

Alvast bedankt!

2. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Als je langer bv wil geven, niet doen! Vraag en aanbod kun je alleen afstemmen als je bij "vraag" aanlegt. Dan gaan borsten op gegeven moment meer produceren. Eventueel overdag vaker aanleggen of 's avonds powerkolven/clusterkolven? Kun je over lezen op borstvoeding.com

Ik merk ook dat mijn borsten 'leger' zijn 's avonds dan overdag. Maar dat klopt, want prolactine is hoogste in de avond/nacht.

En, 's nachts drinken gaat niet persé over met een volle buik van kv....

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Eens met mijn voorganger. Wil je graag lang BV geven?
    Als het antwoord ja is, dan moet je geen flesvoeding gaan geven.
    Dit is een fase waar je echt doorheen komt hoor. Baby's clusteren vooral de eerste maanden.

4. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Dit is inderdaad clustergedrag. Is heel intensief maar gaat over. Het beste is om je er aan over te geven en je baby gewoon aan de borst te leggen wanneer het onrustig is. Dat vinden ze toch het prettigst.
    Nummer 1 en 3 clusterden bij mij ook. Ging met 4 maanden over.
    Bij mijn eerste vond ik het vreselijk. Bij nummer 3 gaf ik me er aan over en voelde ik me er veel minder door geïrriteerd dat ze de hele tijd wilde drinken dan bij de oudste.
    Maar...het vraagt wel wat van je.
    Sterkte en succes er mee

Deel Deze Pagina