Eigenwijze baby wil niets anders drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door itakepictures, 7 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Vraag: hoe krijg ik mijn eigenwijze zoon van 10 maanden aan het drinken? Hij weigert al maanden iets anders te drinken dan melk, hiervan krijgt hij 2-3 flessen van 200ml per dag. Ik heb verschillende flesjes en soorten bekers (een 'echte beker' en zo;'n speciale babybeker, en ook rietjesbekers, tuitbekers van mepal, kruidvat, avent etc) geprobeerd, warm en koud drinken, verschillende smaken thee, water, diksap etc. Ook op de kinderopvang krijgen ze er niks in. Hij drinkt 1 slokje en gaat dan spelen/bijten. Hij heeft wat problemen met ontlasting en daarvoor zou het wel fijn zijn als hij wat meer vocht binnen krijgt. Wie heeft de tip?

2. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ons zoontje wilde eerst ook niet echt iets anders drinken. Uiteindelijk met de rietjesbeker van Avent en diksap is het gelukt en nu drinkt hij er ook gewoon water en melk uit maar of dat ‘de’ tip is?!

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Bij ons werkte geleidelijk afbouwen:
    60ml water met 1 schepje, 90ml water met 1 schepje, 120ml water met 1 schepje, 150ml water met 1 schepje.
    Daar namen we iedere keer een week of een paar dagen de tijd voor.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Lekker laten spelen en bijten op het begin.
    Wij zijn met 6 maanden begonnen met oefenen en toen was het ook alleen maar spelen en de beker op de grond gooien of rond zwaaien.
    Eke dag hebben we hem weer de beker gegeven en op den gegeven moment begon hij kleine slokjes te drinken.
    De kleine slokjes werden steeds meer en nu drinkt hij eigenlijk uit elke beker met rietjesbeker als favoriet.
    Ik denk dat het gewoon een kwestie is van laten ontdekken en oefenen

5. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Onze zoon wilde ook niets anders drinken. We hebben volgehouden met water aanbieden en rond de 10 maand waren we op vakantie met warm weer en ging het ineens wel goed. Dus ik zou zeggen, gewoon volhouden :thumup:

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou 1 beker kiezen en daarmee gewoon volhouden.
    Bij onze dochter met 5,5 maand al begonnen met de rietjesbeker, gewoon omdat ze het principe door leek te hebben en omdat ze niet zoveel melk drinkt, ze het vocht wel kon gebruiken.
    Natuurlijk dronk ze er de eerste weken bijna niks uit, af en toe per ongeluk een slokje, erop bijten en erin blazen is inderdaad erg leuk.
    Inmiddels zijn we bijna 1,5 maand verder en sinds vorige week drinkt ze ruim een halve beker per dag leeg. Gewoon water, vind d'r nog te jong voor diksap en andere dingen en ze heeft genoeg spekkies. Bij onze zoon wel gelijk met diksap en roosvicee begonnen en die begint nu pas een beetje water te drinken (hij is nu 3,5). Dus bij onze dochter nu ingesteld. Eerst gewoon water leren drinken en als ze straks ouder is kunnen we dat langzaam aan eens uitbreiden met andere dranken.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Hey tis dat er een leeftijdsverschil in zit maar dat lijkt de tweeling van mn dochter. Wij verdeelden de melkpoeder dan maar en lengde de voeding aan met extra water. Hebben geoefend met de difrax open neus beker met een beetje yoghurtdrink van melkan dat pakte ze na alle bekers waar ze geen hout van snapte (met name de antilek varianten) uiteindelijk wel goed op. Had ook een rietjes beker waar ze toen nog niks van snapte. Toen ze net een jaar was eens met een klein pakje yoghurtdrink geprobeerd, waarvan ik wist dat ze daarvoor wel moeite wilde doen. Eerst zachtjes geknepen dat ze doorhad dat er wat uitkwam en daarna deed ze t gelijk helemaal zelf. Snel overgestapt naar rietjes beker, wel met yoghurtdrink er eerst nog in en dat ging top, daarna appelsap, siroop, water. Nu drinkt ze bijna alles met een rietjesbeker.

Deel Deze Pagina