Dag Kwebbeltje, Mijn dochtertje Jaime is nu ruim vijf weken oud. De laatste week a anderhalve week wil ze 's avonds niet slapen, maar dan ook echt helemaal niet. Het begint aan het einde van de middag en gaat door tot de laatste voeding voor de nacht (zo tussen half elf en half twaalf). Overdag en 's nachts slaapt ze goed dus we begrijpen eigenlijk niet goed wat er met haar is. Bijkomstig punt is dat ze zodra we haar oppakken eigenlijk onmiddellijk stil is en ook als ze dan beneden is 's avonds is ze stil. Wij vragen ons dus wel af is het een kwestie van aandacht omdat e stil is zodra we haar pakken of is er iets anders aan de hand? We leggen haar overigens, op advies van het cb, pas te slapen als ze wat moe begint te worden dus na de voeding is ze meestal nog even wakker, als ze gaat gapen dan gaat ze in haar bedje. Zo dus ook na de voeding tussen 18 en 19, maar dan gaat het niet op. Ik hoop dat jij een advies hebt over hoe wij hier om mee kunnen gaan. Ik vind het zelf zo lastig omdat het zo door merg en been gaat het huilen. Alvast bedankt. Groetjes Senseemillia
Hoi, Alle baby's hebben periodes dat het slaappatroon ineens anders kan worden. (sprongetjes) Mijn advies is om gewoon door te gaan zoals jullie altijd al deden. Structuur geven is voor een baby belangrijk. Als jullie de kleine steeds uit bed zouden halen dan leer je haar dat niet zo makkelijk weer af. Probeer haar te laten huilen. Stel voor jezelf vast wat de maximumtijd van huilen is om vervolgens haar te troosten op haar kamertje. Maar probeer haar niet uit bed te halen, hoe moeilijk dit ook is. Hou dit vol tot ze slaapt. Haar slaappatroon komt echt wel weer terug. Het kost even wat tijd en energie. Ilja