2 á 3 uur tussen de voedingen!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door billie78, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Kan iemand mij misschien een goede tip of advies geven. Ik geef borstvoeding en mijn zoontje van 3 weken komt meld zich om de 2 á 3 uur! Ook s'nachts. De borstvoeding is voldoende van voeding(geen water) want hij groeit goed. Ik geef hem hooguit 1 á 2 keer per dag de fles omdat ik anders te weinig heb. Ook dan meld hij zich om de 2 á 3 uur. Hij drinkt ook niet echt veel, ik kolf af en toe en kan dan precies in de gaten houden hoeveel hij drinkt(110cc). nu is het zo dat hij overdag na de voeding makkelijk een uurtje slaapt, maar dan wordt hij wakker en zet het op een krijsen en krijg ik hem niet meer stil, als ik hem oppak dan "zoekt" hij ook meteen weer naar de borst, ook als ik hem de fles gegeven heb. Ik heb het idee dat hij constant honger heeft ookal krijg ik er niet meer in dan die 110cc, wie kan mij helpen?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik zie dat je zoontje 3 weken is, en dat is precies het moment van regeldagen (10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden, maar kan tussendoor ook nog eens voorkomen). Dat kan een goede reden zijn dat je kindje nu zo vaak komt. Lekker aan toegeven, dan ben je er het snelste doorheen. Een flesje geven zou ik dan nu even niet doen.... tenzij je trouw precies de gedronken mililiters nakolft.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je voeding is altijd goed ! Blauwsel of te waterig bestaat niet, dus daar in elk geval geen zorgen over.

Mag ik je verder nog wat vragen ? Op hoeveel voedingen per dag zit je dan ? En hoelang gaat dit al zo ? Hoeveel borsten bied je aan ? En je zegt dat je dagelijks een fles geeft zit er dan moedermelk of kunstvoeding in ?

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat het gewoon tijd nodig heeft. Mijn zoontje kwam totdat hij 8 weken oud was elk 1,5 uur (dag en nacht). Maar nu (met 12 weken) zit ie nog maar op 9 voedingen per dag, het wordt echt steeds beter hier!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

In principe zie ik er ook niet iets zorgelijks/afwijkends in. Maar ik weet ook dat het in het begin zwaar kan zijn. Mischien dat we toch nog wat trucs hebben voor billie 78 en anders bemoedigende woorden.

6. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Nemo: ik zit op 8 á 10 voedingen per dag! En dat is eigenlijk al vanaf zijn geboorte zo! Met de regeldagen die van 10 dagen zat ik er op meer. Ik geef borstvoeding ook vanuit de fles. Ik kolf totdat ik 110 cc heb, meer krijg ik er ook niet uit, hooguit 20 cc extra ofzo. Daarom geef ik ook 1 á 2 flesjes kv erbij anders heb ik net niet genoeg bv. Ik ben hem al vaker gaan aanleggen en ik heb het gevoel dat de bv weer iets meer wordt gelukkig. Ik bied ook beide borsten aan.

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Mijn dochter heeft heel lang standaard op 8-10 voedingen gezeten (soms zelfs dagen van bijna ieder uur) en heeft nu nog wel eens dagen van iedere 2-3 uur een voeding. Langer da 3,5 uur zit er overdag nooit tussen. Pas sinds een maand ongeveer komt ze 's nachts mider vaak.

Bij drie weken is zeker het 'normaal' dat je kindje zo vaak wil drinken. Ieder kindje is anders: de een doet het in zes keer (lijkt me heerlijk!) e de ander in 10. Volgens mij is in ht begin zelfs to 12x nog 'normaal'. Kijk anders eens in de borstvoedingsvraagbaak van oudersonline. Daar staan verschillende vragen over veel voedingen die zijn beantwoord door lactatiekundigen. Ik eb daar wel veel aan gehad. Ook aan mijn eien lactatiekundige, die meruststelde. Ik maakte me namelijk ook zorgen.

Om de twee uur voeden is iig binnen de 'regel' van voeden om de 2-4 uur.

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

o, bemoedigende woorden: het wordt uiteindelijk echt minder! En dan ben je heel snel vergeten hoe vermoeiend het was. En het is ook eigenlijk heel fijn dat je kindje zo vaak lekker bij je wil drinken.

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier zitten we ook nog op 8 voedingen per dag. In het begin waren het er zeker 10 en met regeldagen komt ze om het 1,5 uur.

Het wordt echt beter! En het wordt ook steeds gemakkelijker.

10. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    onze kleine komt nu nog om de 3 uur! s'nachts wel 5 uur maar dat is sinds kort.

sterkte

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hier ook een echte borstenman. Overdag om de 2 uur, heel soms 2,5 uur. In ruil daarvoor kreeg ik wel 3,5-4 uur slaap na een week of 3. En sinds een paar dagen zelfs van 23 uur tot half 7!

Maar nog steeds overdag 2-2,5 uur ertussen. Ook heb ik wel eens een flesje aangeboden en dan drinkt hij slechts 80 cc. Blijkbaar drinkt hij meerdere kleine porties. Zolang je kindje goed groeit en nog natte luiers maakt, is het geen probleem en doe je het hartstikke goed!

Groetjes van Kiki

12. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Je kindje haalt veel meer uit je borst dan je er met de beste kolf uit krijgt. Wat je kolft, zegt niet zoveel over je productie of hoeveel je kindje er dan uit zou hebben gehaald - dat verschilt uberhaupt per voeding.

Zodra je kv erbij gaat geven, ben je bezig de bv af te bouwen, weet je dat? Elke keer dat je kv geeft, krijgen je borsten niet het signaal dat er melk moet komen, en die melk wordt dus niet gemaakt. En zo heb je al gauw steeds minder melk. Probeer die kv dus zo snel mogelijk af te bouwen door je productie op te krikken mbv extra aanleggen en/of extra kolven.

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@billie78: voor je gevoel is 8 a 10 voedingen per dag idd veel. Maar ongewoon is het zeker niet.
    Het is zwaar (ik heb zelf tijden om de 2 uur gevoed) maar echt het word beter. Een flesje met kv zou ik toch proberen om achterwege te laten. Eigenlijk ben je nu bezig met afbouwen. Borsten maken n.m. zoveel melk als er word gevraagd en als je die vraag minder maakt door kv te geven word er ook echt minder melk gemaakt. En zeker de eerste weken is het belangrijk om veel te voeden. Je legt dan n.m. een goede basis voor je productie voor later (technisch verhaal over prolactinereceptoren).

Mischien kun je proberen het jezelf wat makkelijker te maken. Niet op de klok kijken, geen voedingen tellen (dat vond ik al een hele opluchting), slapen als je kindje slaapt, kindje bij je op de kamer laten slapen of je man er 's nachts uitsturen om je kindje te halen, samen met je kindje op bed overdag, wat minder doen in de huishouding, desnoods iemand vragen of die je wil helpen in de huishouding.

14. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier nog steeds 3 à 3u30 tussen de voedingen overdag en mijn dochtertje is bijna 6 maanden! Als Louiza 3 weken oud was kwam ze zeker nog elke 2u. Ik maak me daar geen zorgen over, als Louiza honger heeft dan is het zo, ze kan niet heel veel in één keer drinken dus komt ze vaker. 's Nachts zit er meestal 5 à 6 uur tussen maar ik moet er nog steeds 1 à 2 keer uit hoor.
    En ik kan je zeggen, het went wel na een tijdje.

15. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Harstikke bedankt voor jullie antwoorden en adviezen. Kijk hier kan ik wat mee, en ik ga Fedde idd wat vaker aanleggen en de kv weglaten. Ik wist dat je dan een beetje aan het afbouwen was, maar het lijkt erop dat mijn bv weer meer op gang komt :D
    Nu weet ik dat ik lang niet de enige ben!
    Bedankt!

16. Alita

Alita Niet meer actief

Ik voed gewoon op vraag en dat werkt prima, vannacht heeft ze zelfs doorgeslapen!

17. Konijn

Konijn Niet meer actief

Succes ermee Billie! En vooral genieten van de herlijke momenten samen!

Ik zie trouwens heel veel typfouten in mijn bericht :oops:... Sorry hoor! Ik heb niet genoeg geduld en bij het typen met één vinger, omdat mijn dochter aanhangt gaat het dan een beetje mis... ;)

18. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Ben vanmiddag naar het cb geweest om Fedde te wegen en hij is in 1 week 500! :confused: gr gegroeit, ik maar denken dat ik niet genoeg heb. Ik geef ook geen fles meer. Hij krijgt weer volledige bv, en dat allemaal dankzij jullie adviezen!
    Nogmaals bedankt daarvoor!

19. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Als je kindje 110 cc per voeding drinkt en hij drinkt ongeveer 10 keer dan is het niet verwonderlijk dat hij zoveel aankomt ;) Je mag wel trots zijn op je ventje :)

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

500 gram in 1 week :confused: . Jij hebt geen melk maar slagroom !

Deel Deze Pagina