ik geef over 2 dagen al 5mnd borstvoeding jeeeeeeeeeeeeeej ben er helemaal blij om hihi Ik voedt Ise op verzoek ze laat er met gemakt bijna 4 uur tussen maar savonds laat maak ik haar nog wakker voor een voeding . hoe doen jullie dit ? maken jullie je kindje ook wakker of ga je gewoon slapen en zie je wel wanneer je kindje wakker wordt ? en hoelang zou er nu nog max tussen een voeding mogen zitten zonder "gevaar"?
Volgens mij is er echt geen 'gevaar' meer hoor! Ze zou van CB al zonder nachtvoedingen mogen doorslapen . Ik zou zeker gewoon lekker laten liggen, ze meldt zich wel. Bij mijn kinderen werkte het 'wakker maken' voor late avondvoeding overigens heel slecht. Kreeg ze nauwelijks wakker, dronken heel slecht en kwamen 2-3 uur later gewoon alsnog, dus ik ben er heeeeeel snel mee opgehouden. Geen slapende babies wakker maken , is mijn motto...
Als ik dl wakker maakte kwam ze 's nachts alleen maar vaker. Ze had haar langst ruk slaap in de avond en begin van de nacht, jammer dan
Wat bedoel je met 's avonds? Het hoeft niet meer maar als je merkt dat je er een nachtvoeding voor in de plaats krijgt, dan zou ik zeker gewoon 's avonds blijven geven. "Gevaar" is alleen maar aan de orde in de eerste weken na de geboorte of bij een laag gewicht (dan wat langer)
Ik heb de kinderen nooit wakker gemaakt voor een voeding, ik vond 's nachts voeden ook helemaal niet erg, juist wel fijn eigenlijk.
Ik heb haar tot 6 maanden om 10 uur wakker gemaakt voor de 5e voeding. Moet er wel bij zeggen dat we een lichtgewichtje hebben. Met 6 maanden laten slapen en ze werd netjes om de vaste tijd wakker
Ik maakte dr voorheen altijd om 23:00 wakker voor een schone luier en een voeding. Nu niet altijd. Meestal komt ze dan zelf om 23:30 - 00:00... dus ja dan lig ik net lekker haha. Ik kies nu soms voor het een soms voor het ander.
Roan komt inmiddels zelf in de late avond, maar ik maakte hem anders wakker. Sinds kort slaapt hij door tot 6:30. Heerlijk! Hij is nu helaas ziek geweest en komt weer 's nachts. Maar dat komt wel wee goed . Geen idee hoelang ik hem die late avondvoeding blijf geven. Ik denk zolang als hij erom vraagt.
Volgens mij zijn wij met de late voeding gestopt toen Simone 7 maanden was ofzo, en dat deden we omdat ze gewoon stiksjaggo werd omdat we haar wakker maakten. We hebben het toen zonder geprobeerd en dat was binnen een week gewend. Dus een week lang kwam ze dan rond 4en en dat werd steeds later. Dus je kan het gewoon proberen en kijken wat er gebeurt, je kan altijd nog terug Ik moet erbij zeggen dat Simone een lichte meid is en we haar graag wat extra's toestoppen (lees: 8820 gram op dit moment met 19 maanden). En ze heeft nu nog steeds periodes dat ze 's nachts nog wil drinken maar dat hebben alle kinderen denk ik wel. Het is inmiddels wel flesvoeding dus we moeten er dan wel uit om de fles te maken
Ik ben er zelf te lang mee doorgegaan, onder het motto van "ze slaapt nog niet door, dus ook voeding geven rond 22.30 uur". Maar als ik jou was, zou ik er nu mee stoppen, tenzij je er een nachtvoeding voor in de plaats krijgt (of tenzij 1 nachtvoeding er dan 2 worden). Achteraf denk ik: was ik er maar (veel) eerder mee gestopt, dan was ze er wel aan gewend geraakt om langere tijden achter elkaar te slapen. Mijn dochter neigde er ook naar om haar 8 uur aaneengesloten slaap op de vroege avond te pakken, maar ja... 8 uur achtereen slapen is 8 uur achtereen slapen... dan oefende ze dat in ieder geval. Nu komt ze nog steeds 2-3x tussen 18.30 en 6 uur!
Ik geef borstvoeding op verzoek en laat mijn dochter lekker slapen. Ze gaat rond 19;30 u naar bed en komt meestal pas tussen 5;00 / 6;00 u. Ze drinkt voor het slapen gaan flink haar buikje vol en dan horen we haar niet meer. Ik ben van mening dat ze dat zelf heel goed weten te regelen.
omdat onze zoon zeven week te vroeg geboren is staan wij nog onder controle bij de kinderarts. Wij maakte hem ook om elf uur wakker voor de laatste voeding maar dit werkte averechts, hij kwam daarna om de twee uur, dit een week lang geprobeerd. nu doen wij hem om 19.30 naar bed en maken hem niet meer wakker hij slaapt door tot 03.00/03.30 uur. vandaag voor controle geweest bij de arts en gevraagt of dit erg was. dit was geen probleem! dus nee wij maken hem niet meer wakker
Mijn zoontje is nu 8 weken en 2 keer hebben wij hem 's avonds wakker gemaakt voor een voeding. Nou, dat doen we nooit meer!! Mijn mannetje dronk slecht, kwam niet goed meer in slaap en wilde om de anderhalf uur drinken! Normaal laat hij soms 5 1/2 uur tussen een voeding s' avonds en 's nachts. Nu laten we hem lekker slapen als hij rond 7 uur heeft gedronken en dan komt hij 's nachts maar 1 a 2 keer.
Ik laat 'm zelf komen. In onze ervaring werkt het wakker maken averechts. Slecht drinken en dus nog steeds op standaard tijd wakken. Nu hoef ik onze jongste ook niet wakker te maken. Die komt 's nachts om de 2 uur en is nog steeds aan het clusteren tussen 19 en 23.
Ik heb onze dochter alleen de eerste week wakker gemaakt, daarna op verzoek. Komt neer op 5 voedinge tussen 6-7 en 18-19. Ze laten het echt wdl merken als ze honger hebben. Als ze niet lekker is wordt ze sporadisch snachts wakker voor een extra voeding.