's Avonds met baby op pad of liever niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tamtam78, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik denk dat je even moet kijken hoe het gaat. Hier hebben we haar overal mee naartoe genomen en sliep ze overal in de wandelwagenbak. Maar daar sliep ze overdag ook in dus dat was ze gewend. Met een maand of zes paste dat niet meer. Vanaf vier maanden wilde ze zelf ook echt rond 19.30 naar bed en dan doorslapen (met hier en daar een nachtvoeding). Dus vanaf die tijd hebben we daar ook rekening mee gehouden en zijn we vanaf die tijd gewoon thuis. We hebben het een paar keer geprobeerd maar ze wordt er niet blijer van als ze tussendoor wordt wakker gemaakt. Dan is ze een uur of twee heel chagrijnig voordat ze uitgeput in slaap valt. Hoe ouder hoe moeilijker vaak, maar misschien dat het nu wel goed gaat.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Gewoon proberen!

Ik neem mijn mannetje regelmatig overal mee heen... gaat prima! Overigens wordt het wél steeds lastiger (aangezien meneer nu 9mnd is en niet meer in de drukte in de kinderwagen wil slapen)

Veel plezier!

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    We hebben het allebei de keren geprobeerd en het is goed gegaan.
    Hij heeft allebei de keren gewoon geslapen door alle herrie heen.
    Iedereen bedankt voor de tips

4. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Verjaardagen e.d. neem ik mijn dochtertje ook gewoon mee hoor, dan slaapt ze ergens op een rustig kamertje in d'r eigen kinderwagenbak. Volgens mij kan dat echt geen kwaad hoor.

5. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Toen mijn dochtertje een paar weken oud was nam ik haar ook overal mee naar toe. Maar nu wil ik haar het liefst gewoon om 19.30 in haar bedje leggen. Ze is nogal snel uit haar ritme en dan heb ik daar weer een paar dagen last van. In de wagen slaapt ze de laatste tijd niet meer zo, en als ze slaapt is ze na een half uur al weer wakker.
    Maar het ligt er wel aan als we naar mijn schoonouders of ouders gaan, daar lig ik haar gewoon in bed. Bij mijn ouders staat ook een campingbedje, en daar slaapt ze al regelmatig als ik s'avonds moet werken. Dus dat is wel handig.

En net als wat er al gezegd werd, je moet gewoon naar kindje kijken of die er geen last van heeft.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je kindje overal mee naartoe nemen is echt geen garantie dat het een makkelijk kind wordt.....

Ik hou er persoonlijk echt niet van om mijn kind overal mee naartoe te slepen. Ik vind de 3 R's erg belangrijk. Ik heb de kleine nog nooit meegehad naar een verjaardag s'avonds. Dan regelen we wel oppas.
    Of wij blijven er ook slapen, zodat ik hem niet uit zijn slaap moet halen.

En Nathan slaapt wel overal. KDv slaapt hij meer dan thuis, als we naar mijn familie gaan slaapt hij zonder problemen.

Ik zou het dus niet doen :)

7. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Dat merkte ik inderdaad ook, als je kindje overal mee naar toe neemt dat het niet een makkelijk kind hoeft te worden. Ik heb kennissen die hun dochtertje ook overal mee naar toe nemen, elke verjaardag, s'middags in de kroeg etc. Hun dochtertje was toen makkelijk, maar als ze groter worden krijgen ze steeds mee hun eigen willetje en die van hun is juist nu heel erg moeilijk met slapen in haar eigen bedje. En ja je kan niet overal naar toe blijven gaan. En op een verjaardag met een huilend kind is ook niet alles toch!

Ze moeten ook gaan leren om in hun eigen bedje te gaan slapen, of in een ritme te komen.
    Maar zolang het niet elke avond is, dan kan je het in het begin nog wel doen!

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier werkt het simpelweg niet. Meneer slaapt alleen in z'n eigen bed. Dan ga je niet zo snel weg.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is inderdaad een fabel dat je kind makkelijk wordt als je het overal mee naartoe neemt. Ik heb er een hekel aan als mensen mij dat keer op keer zeggen. Het is gewoon niet waar! Er zijn zat kinderen die het niet kunnen hebben. Wellicht als ze een maand oud zijn nog wel, maar al snel niet meer hoor. Hier laatst mijn zoontje meegenomen naar de verjaardag van mijn schoonmoeder (die 65 is geworden, dus voor deze ene keer...) uiteindelijk sliep hij 1,5 uur later (want er was daar geen mogelijkheid om hem te slapen te leggen) en de volgende dag had ik een huilend kind dat niet meer in slaap kon komen... En dat heb ik iedere keer als ik hem volledig uit zijn ritme haal. Hij kan niet al te grote afwijkingen prima hebben, zolang hij maar kan slapen.

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zelfde hier alhoewel ze nu wel iiiieeetsje makkelijker wordt sinds ze naar een KDV gaat.

11. mymiracle

fijn dat het goed is gegaan! :)

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk ook dat je kind juist makkelijker wordt als je het in het begin de regelmaat blijft aanbieden. Van daaruit kun je ze beter losser laten worden dan dat je na een chaotisch leven je kind opeens in een keurslijf wil hebben (want makkelijker).

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Af en toe ga wij 's avonds weg. Wij nemen dan wel altijd een campingbedje mee. Thijs slaapt overal en is daar (nu) nog makkelijk in. We maken Thijs wakker tegen de tijd dat hij zijn laatste fles krijgt. Deze krijgt hij ALTIJD thuis met hetzelfde ritueel. Het gebeurt niet vaak dat wij 's avonds weggaan, want het liefst wil ik dat hij in zijn eigen bedje slaapt. Ik vind de 6 R 'en veel te belangrijk!

14. mymiracle

daar ben ik het wel mee eens, er wordt tegen mij ook altijd gezegd dat ik haar gewoon mee moet nemen en dat ze toch moet wennen dus zoveel mogelijk doen anders went ze nooit, daar wordt ik zo moe van! ;)

15. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Bij ons was (en is) meteen duidelijk dat onze dochter niet goed tegen verandering kan of slapen op een andere plek dan thuis. Overdag in de wandelwagen ofzo (of auto) kan nog prima, maar 's avonds wil ze rond 19.3 gewoon naar haar eigen plekje. En moeilijk dat mensen daarover kunnen doen.... Nee lekker, wij zitten anders twee uur lang met een krijsend kind, geen zin in. Dus verjaardagen doen we zoveel mogelijk overdag bijwonen. Als ze wat ouder is wil ik misschien wel eens een oppas bij haar laten blijven zodat we zelf weg kunnen. Maar tot die tijd pas ik me gewoon aan haar aan. Als iedereen in onze omgeving dat nu in zijn oren wilde knopen!

16. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra slaapt hier 's avonds eigenlijk nooit. Ze ligt pas om 22.30 - 23.00 uur in bed. Dus wij gaan nog wel eens 's avonds weg met Kyra. Wij zijn wel altijd thuis voordat ze haar laatste fles krijgt, omdat ze gewend is daarna gelijk naar bed te gaan. Dat ritme wil ik niet verstoren (op uitzonderingen na).

Zodra Kyra vroeger naar bed gaat, dan zullen we 's avonds dus ook niet meer met haar de deur uitgaan. Ik wil gewoon dat ze toch die vastigheid heeft en niet teveel sjoemelen met haar bedtijd

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij gaan gewoon 'savonds weg, zeker nu het warm is slaapt sterre toch niet, ligt maar een beetje in dr bedje te spelen. Dus nu zit ze vaak tot laat gewoon bij ons, en als we wat hebben 'savonds gaat ze gewoon mee. Ik probeer altijd zo flexibel mogelijk te blijven, en ze is altijd gezellig, en ze slaapt ook nog steeds in de kinderwagenbak (mura, past nog steeds ;) ). Geen probleem vind ik!

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij proberen het zoveel mogelijk te voorkomen, maar een enkele keer gaan we met hem op pad s'avonds. Meestal is dat het geval als het niet anders kan want gezelliger wordt hij er niet op ook niet toen hij nog maar 5 weken was.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb 1 keer met Nathan laat over straat gelopen ( uurtje of 11 ) Toen sliep hij in de kinderwagen. God wat heb ik me bekeken gevoeld :D Verschrikkelijk vond ik het, het klopte echt niet.

Zo vind ik het ook altijd zo zielig als je zo'n kindje in een fietszitje ziet slapen, helemaal hangen enzo. Maar goed, wie ben ik ;)

Deel Deze Pagina