Spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely83, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi!

Wat doen jullie met de kids? Qua spelen enz.
    Ik ga vaak met Nana:
    * theetje drinken
    * bouwen met de blokken
    * boekje lezen
    * samen spelen met de pop
    * wandelen/ naar de speeltuin

Nana is trouwens 14,5 maand oud. Ben benieuwd wat jullie met kids van deze leeftijd doen.

Groetjes!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Wij gaan vaak samen de krant of de folders lezen. De krant/folders die ik uit heb, mag Valerie verscheuren.
    Wandelen naar de speeltuin of een keer naar de kinderboerderij.
    Balletje overgooien
    Boekje lezen
    In bad spelen met de badeendjes

Dat is het zo ongeveer, Valerie moet ook echt leren om zichzelf te vermaken.

3. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Mijn dochtertje is jonger, maar ik werk wel met kinderen in die leeftijd. Wat zij altijd erg leuk vinden zijn de volgende activiteiten:

- Spelen met muziekinstrumenten. Bijvoorbeeld met een sambabal meespelen met een cd of gezongen liedje. Ook leuk: lekker meetrommelen. Een trommel is gemakkelijk te maken met een leeg melkpoederblik en een zeem er overheen gespannen. Trommelen op een omgekeerde afwasteil kan ook.
    - Bij de kinderen uit mijn muziek op schootgroepen zijn badeendjes ook altijd erg populair om mee te spelen. Die piepen zo lekker hard!
    - Samen lopen en dan omvallen... klinkt simpel, maar dreumesen vinden dat vaak hilarisch! Zing er een stapliedje bij en dan omvallen bij boem!
    - Een bal overrollen of door de benen rollen.
    - Schootspelletjes (bijv. paardrijversjes)
    - Bellen blazen. Hou zelf het flesje en stokje vast en laat je kindje maar proberen te blazen. Goed voor de mondmotoriek. Lkt dit nog niet, dan blaas je de bellen toch gewoon zelf. Vinden alle kinderen leuk!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Mijn zoontje is 2 jaar.
    -Voetballen in de tuin
    -Naar het speeltuintje
    -Blokjes bouwen
    -Boekje lezen
    -Met de autotjes spelen
    -Kleuren
    -De eendjes brood geven

Verder speelt hij ook lekker zelf met de autotjes of met zijn diertjes.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ja muziek maken is ook leuk :D

Verder speelt Nana ook wel veel zelf gelukkig, maarja vind het ook leuk om iets met haar te doen.

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wat een leuke tips!

Hier varieert het samenspelen erg: boekje lezen, toren bouwen, bal overrollen, de tol laten draaien, met de vingerpopjes spelen, de zonnebril op en afzetten, dingen benoemen die ze aanwijst, liedjes op schoot of op de grond (schuitje varen bv.) en natuurlijk kietel-, pak- en knuffelspelletjes. Oh, en naar de speeltuin of kinderboerderij. Maar het grootste deel van de tijd speelt ze zelf en drentel ik wat rond terwijl ik 'huishoud' of relax :)

Deel Deze Pagina