dosering losec bij niet bewezen verborgen reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi,
    sinds vorige week maandag geven wij ons zoontje 1d 0,5 tablet Losec 10mg (=5mg, 1x per dag).
    eerste dagen merkte we wat meer misselijkheid bij hem maar nu niet meer. eerst had onze zoon nog dagelijks wel natte plekken in zijn bed, sinds de Losec ook niet meer.
    het slapen gaat nog steeds niet altijd lekker, wordt redelijk snel wakker. Ene keer kan hij wel de slaap vatten opnieuw, andere keer niet. Dus ja...of de Losec helpt?? we hebben eigenlijk geen idee...

nu lees ik veel hier op het forum dat jullie 2x per dag Losec geven....

en nu is het zo dat mijn zoontje de laatste 2 nachten klokslag 4 u na de laatste voeding wakker wordt, en hij huilt heel schel, drinkt erg onrustig de fles. Bij het terug leggen op bed begint hij te huilen. Gisternacht sliep hij na 15min zo ongeveer, afgelopen nacht heeft hij wel een uur gehuild (met tussenstops gelukkig van 10 minuten, en dan weer 2 min huilen)....

nu denk ik misschien: is de Losec uitgewerkt?

hij krijgt het altijd bij de ochtendvoeding, zo rond 07:30...

dus ben benieuwd naar jullie doseringen Losec.
    ik wordt vandaag ook teruggebeld door de huisarts, ik ga natuurlijk niets op eigen initiatief wijzigen...

2. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hai
    wij zijn begonnen met 2 keer 5 mg. smorgens en savonds. toen zijn we naar 1 keer 10 mg gegaan omdat ik het zon gedoe vond die medicijnen. nu zitten we inmiddels op 2 keer 10 mg per dag. ik denk dat 1x 5 wat weinig is. zo te horen heeft je kindje er ook niet genoeg aan. denkj dat de huisarts jullie op 2 keer 5 gaat zetten.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Heeft denk ik niks met de losec te maken, maar alles met het 8 weken sprongetje!!!!

Deel Deze Pagina