'S avonds niet aanhappen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chica82, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ohhhhh jee dan echt heel snel een lactatiekundige laten komen!
    Als ze inderdaad een (te) kort tongriempje of lipbandje heeft, gaat dat niet zomaar weg.
    Daar moet ze aan geholpen worden, niet alleen voor nu maar ook voor de toekomst.
    Ook bij drinken uit de fles (want ik gok dat je op punt staat van overstappen) kan dit problemen opleveren.
    Wat je beschrijft is echt de klassieke problematiek.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    E3FCC075-1700-4178-B15A-7124533C6130.png
     
  3. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik wil absoluut niet over op fles... ik heb de lactatiekundige gebeld en zij zegt dat het tongriempje duidelijk geen last veroorzaakt omdat aanleggen dan elke voeding moeizaam zou zijn en ze goed aankomt. Ze is afgelopen week 415 gram aangekomen.

    Is het normaal dat je nog wel moet helpen met 4 weken bij het aanhappen? Het valt me op als ze echt honger heeft (snachts) dat ik borst niet eens hoef aan te geven als hamburger maar dat ze zelf gewoon HAPPP meteen die borst pakt, hoort dat nu niet al bij elke voeding zo te zijn?

    Nou morgen bij het wegen vraag ik het nog even op het consultatiebureau.
     
  4. Sunkiss

    Sunkiss Actief lid

    26 apr 2015
    217
    79
    28
    Jouw verhaal had ik opgeschreven kunnen hebben. Ik heb hetzelfde met mijn dochter van nu 8 weken oud. Werd er helemaal wanhopig van toen ze het vier weken geleden bijna elke voeding deed, drie dagen achter elkaar. Sindsdien doet ze het nog 1 of 2 voedingen per dag. Ik ben er nog steeds niet achter wat er mis is op die momenten, aangezien ze het (gelukkig) niet elke voeding doet. Ik heb geprobeerd een beetje af te kolven omdat ik dacht dat de melk te snel stroomde: geen succes. Speen geprobeerd: daar zuigt ze op alsof haar leven er van af hangt en vervolgens wordt ze ontzettend boos en spuugt hem uit. Geprobeerd te wisselen van borst op zo'n moment: hetzelfde drama. Gekeken of ze moest boeren: ook niet. En zo kan ik nog wel even door gaan.

    Wat ik op die momenten nu probeer te doen is een of twee minuten proberen en blijft ze zo'n drama maken, dan haar rechtop tegen mijn bovenbenen aan zetten. Ze huilt dan meestal nog even door-blijft nog even boos en ineens wordt ze heel rustig. Dan probeer ik het na een minuut of twintig nog eens. Als het dan weer niet is, dan geef ik haar afgekolfde melk uit een flesje. Dat pakt ze dan meestal wel. Neemt ze dat ook niet, dan is mijn conclusie vooralsnog dat ze dan gewoon nog niet echt honger heeft (ook al lijkt het er wel op en is het ook rond het tijdstip dat ik haar verwacht voor een voeding) en dan troost ik haar gewoon door haar bij mij te leggen of met haar rond te lopen. Uiteindelijk als ze daarna dan weer opnieuw hongersignalen laat zien, drinkt ze meestal weer gewoon als normaal.

    Ik heb ook echt jankend met haar gezeten en geroepen dat ik er mee ging stoppen, omdat het mij compleet frustreerde en ik haar ook zielig vond. Maar door er niet te lang mee te blijven proberen op dergelijke momenten, is de frustratie bij mij een stuk minder en kan ik het weer wat rooskleuriger inzien. Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt!
     
    Chica82 vindt dit leuk.
  5. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Wat gek he, hier had ze het een aantal dagen niet en nu weer wel sinds gister. Ik merkte wel als ik probeer rustig te blijven en niet in paniek te raken en nog even door proberen dat het opeens wel lukte haar aan te leggen
     

Deel Deze Pagina