hallo, ik heb even 2 vraagjes, mijn meisje smakt heel erg als ze aan de borst drinkt, heb je tips wat ik hier tegen kan doen. Nu leg ik haar steeds opnieuw aan, maar daar wordt ze best nijdig om. Ook vind ik het moeilijk om te bepalen wanneer ze genoeg heeft, ik heb namelijk erg veel melk. Ik laat haar tussendoor steeds een boertje laten. Soms komt er dan een mondje mee terug, maar daarna begint ze wel weer te zoeken. Moet ik haar dan wel weer aanleggen, of heeft ze dan toch echt genoeg gehad. alvast bedankt voor het meedenken groetjes Noa80
Hallo, Soms is smakken niet erg. Dat kan ik via de mail niet beoordelen. Als je geen last hebt en ze doet het verder goed zou ik me geen zorgen maken. Laat ze steeds los, hapt aan, weer los, klakken, schudden etc. dan kan het een teken van spruw zijn maar op basis van deze mail kan ik daar niets zinnigs over zeggen. Bij normale productie kan je 1 kant laten leegdrinken en de andere kant als toetje geven. Meestal laten ze zelf los als ze klaar zijn. Ze storten dan voldaan in slaap. Als ze niet in slaap valt kan je kijken naar het drinkgedrag. Eerst heb je het actieve drinken. Dan worden de teugen/ slikken steeds langzamer en gaan de pauzes tussen zuigen en slikken steeds langer duren. Als de pauzes langer duren dan het zuigen.slikken dan is die kant klaar. Bij veel melk kan je proberen om met de hand het TSR op te wekken en de eerste melkstroom weg te laten lopen (kan ook met een kolf). Daarna leg je aan. De voedingen zullen rustiger verlopen, er komt minder lucht mee naar binnen en ze drinkt vettere melk waardoor de spijsvertering ook rustiger verloopt (minder gassen / krampjes) Als je meer wilt lezen over veel melk kan je ook kijken op: Wat betreft veel melk, je kan een folder over dit thema downloaden op de site van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk kijk onder informatie en zoek de folder "Te veel melk" daarin staan heel veel praktische tips hoe om te gaan met veel melk. Ook kan je nog lezen op: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Te veel melk Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hyperlactatie tijdens de lactatieperiode Als je nog vragen daarover hebt dan mag je ze ook hier stellen. Ilse
bedankt voor je antwoord, het smakken word al iets minder, ze laat tijdens het drinken niet los. Verder blijf ik het lastig vinden om te bepalen of ze nu voldoende gedronken heeft, maar misschien is dat ook gewoon even oefenen ofzo......
Inderdaad, in het begin is alles onzeker. Ik zeg altijd, investeer de eerste 4 weken, dan is de BV en je kindje goed op elkaar afgestemd. Daarna wordt het genieten. Makkelijk en lijken alle dingen waarover je zorgen maakte kleinigheden. Let vooral op hoe het met je meisje gaat. Wordt ze zelf wakker voor de voeding, heeft ze voldoende plas en poepluiers en past ze af en toe haar kleertjes niet meer. Dan gaat het goed. Succes Ilse
gisteren de intake gehad met het consultatiebureau, ze is toen ook gewogen. Yara zit nu weer boven haar geboortegewicht en dat was prima volgens de verpleegkundige, daar vertrouwen we dan maar op. Zolang mijn meisje tevreden is probeer ik dat ook te zijn.... nogmaals bedankt voor je antwoorden
Hallo, dat is heel netjes. Weer terug op geboortegewicht en dan maar aankomen. Ga lekker zo door. HOu het principe vraag en aanbod in je achterhoofd en je kan zelf de meeste onzekerheden wel oplossen. Succes Ilse
Yara word alleen vaak niet zelf wakker voor een voeding, dus meestal maak ik haar na 3 of 3 1/2 uur wakker. Ze zit nu op ongeveer 6 tot 7 voedingen op een dag. Valt meestal na de voeding tevreden weer in slaap. Vaak als ik haar wakker maak of als ze zelf komt voor een voeding, vind ik natte plekjes in haar bedje. Ze geeft regelmatig een mondje terug en soms lijkt het wel meer dan dat. Krijgt ze dan teveel?
Hallo, Ik zou me niet te druk maken. Soms spuugt ze een beetje. Stel je voor , je bent 3 weken, je hebt wat lucht in je maag hebt je ligt net lekker te slapen en dat boertje ontsnapt......door de anatomie van de slokdarm is het beetje melk dat nog boven de luchtbel lach zo naar buiten. Dat lijkt vaak heel wat maar het valt meestal wel mee. Kijk zelf maar eens hoe nat je een hydrofiele luier kan maken door 1 theelepel water erop te laten vallen. Dat is dan maar een beetje wat al een hele natte plek geeft. ........als je het zo bekijkt vallen de natte plekjes in het bed wel mee. maak je niet te druk over te veel of te weinig voeding. Als jullie beide tevreden zijn is het goed. Ilse