Oh ja dat clusteren, heerlijk, als je tenminste weet wat er aan de hand is. Ik kijk er al weer naar uit Lekker de hele avond met een klein babietje op mijn borst.
Is uiteindelijk genieten hé? Was mijn verplichte moment van rust eigenlijk. Oké, soms werd ik er gek van, maar die periode komt niet meer terug en dan mis je het, dat kleintje op je borst!
Klopt! Gek he... ik werd op sommige momenten ook gek maar kijk er nu weer naar uit! @TS, hier komt straks ook co-sleeper. Als het in slaap komen weer moeite kost, zou ik m gewoon lekker laten slapen en zelf er ook in kruipen en zien wanneer hij komt. Fijn dat het zo goed ging! Er gewoon vertrouwen in blijven houden he!
Oh, ik heb destijds ook wel heel erg genoten van dat clusteren, zo samen met z'n drietjes in love op de bank. Tot een uur of 10 en daarna met z'n drieën naar bed! Tegen die ruwe tepels smeerde ik met purelan, dat hielp echt goed!
Ik wist niet wat clusteren was dus ik heb me flink druk gemaakt. Ook door commentaar van de familie, "die kleine hoort in bed", "hij heeft weer gewonnen hoor, hij mag bij mama liggen". Maar ik ben nogal een droge die gewoon doet wat ze wil dus tussen het gezeur door heb ik enorm genoten van dat kleine mannetje lekker dichtbij. En manlief heeft prachtige foto's kunnen schieten . Onbetaalbaar.
Ik zal sowieso nooit begrijpen dat mensen hun baby die ze 9 maanden gedragen hebben om 19.00 uur in bed willen hebben, waarom? Omdat het zo hoort, omdat anderen dat zeggen?? Ik kon wel de hele dag aan m'n baby ruiken, naar hem kijken, aan hem zitten!
Ja ik vond het ook heeel bijzonder. We hebben nog steeds zo'n knuffelkind trouwens, heerlijk! (maar nooit meer zoals toen, dat minielijfje, genieten)
Ik heb ook zo'n knuffelkontje! Net uit bed gehaald, heeft koorts, is snipverkouden en eet nu crackertjes bij me op schoot, terwijl ik door zijn haar streel !
Omdat vanuit alle kanten gepushed word dat ze in bed horen? Enigste wat ik van het CB hoor is : slapen hoort hij in bed te doen en huilen hoort erbij. Nou ahamoela het lukt niet en ik hou hem nu lekker bij. Zeuren oke maar hysterisch gillen gaat mij echt te ver! Luister ondertussen zowiezo al niet meer naar het CB.
Heel goed initiatief! Jij als mama weet het het beste! Echt, die kleintjes hebben het zo nodig om dicht tegen je aan te liggen of je nu voedt of niet! Je verpest ze daar niet mee hoor! Voor je het weet zijn ze groot!
Inderdaad, ik ben er ook weleens ingetrapt hoor. Je wordt er toch onzeker van. Zeuren laat ik nu ook weleens gebeuren hoor. Maar goed hij is nu 14 maanden en dan is het wel anders dan met zo'n heel kleintje. En dat is echt waar. Als ze zo klein zijn denk je "dit gaat nooit over" en amper een half jaar later denk je met weemoed terug .
Zeuren ben ik nu ook zo klaar mee. Er is heel duidelijk te horen aan mijn mannetje wanneer hij gewoon moe is en niet goed in slaap komt en wanneer hij echt niet alleen wil zijn. In het eerste geval laat ik hem even 5 minuutjes zeuren en dan ga ik naar hem toe en met een aai over zijn bol en een pink (hij pakt geen speen) valt hij dan heel snel in slaap. Laat ik hem niet die 5 min zeuren krijg ik hem niet in slaap. Wil hij echt niet alleen zijn dan huilt hij gewoon hartverscheurend en komt hij ook absoluut niet in slaap. Antwoord van het CB: kwestie van volhouden Van mijn leven niet dus! Huil zelf eens zo hard..... voel je je ook knap beroerd. Als hij zich alleen voelt wil ik er voor hem zijn! Dus nu zeg ik gewoon op het CB ja en amen en thuis doe ik lekker wat ik zelf wil Vannacht weer een nacht zoals ik gewent ben van hem!! Om 21.00 zijn voeding en om 4.30 werd hij wakker. Daarna heel gemakkelijk weer in slaap en om 8.15 is hij ergens van geschokken. Normaal word hij rond 9.00 wakker. Mijn grote vent
Vind nu al dat hij ontzettend snel groot word! Mijn kleine baby is weg! Oke hij is nog wel klein.... maar hij ontwikkeld nu zo snel dat ik echt af en toe met mijn ogen sta te knipperen.