Hoi Ik heb een zoontje van 6.5 maand en weigert op dit moment zijn fles. Hij krijgt al 2 x per dag zantac 1,53ml. Maar met vechten heb ik er gisteren bijvoorbeeld 560ml ingekregen. Ik wordt hier zelf zo onzeker van en wil eigenlijk niet vechten om er drinken/ eten in te krijgen, maar dinkt hij dus helemaal niks. Iemand nog tips wat ik kan doen? Heb al van alles geprobeerd zoals liedjes zingen, tv aan/uit. met allerlei spelletjes, papje er van maken, uit een tuitbeker laten drinken, gewone beker en zo nog wat dingen. Ik weet niet meer hoe ik het er nu nog in moet krijgen, dus hoop dat julle mij kunnen helpen
Hoi, ben je al met hem bij een osteopaat geweest? Thirza spuugde hier niks meer op na 1 behandeling... (nou was het bij haar niet heel extreem, maar een osteopaat kan het probleejm verhelpen als de reflux veroorzaakt wordt door klemzittende zenuwbanen!) Je kunt een goeie vinden op www.osteopathie.nl
We lopen al bij ene kinderarts en logopedie, als dit allemaal niet werk wil ik wel naar zo iemand gaan, maar wil niet alles te gelijk doen. Bij de kindesarts voor de reflux en bij de logopedie moeten volgende week voor het eerst heen om te kijken of hij zijn flesje wel goed pakt. Wil niet alles tegelijk doen, want dat schijnt averechts te werken. Maar ik ga het zeker proberen als dit niet helpt
Weet niet of het averechts werkt, maar als je alles tegelijk doet, weet je in ieder geval niet welke behandeling nou geholpen heeft... Maar hou het in je achterhoofd, osteopaten bieden veel betere resultaten dan er met medicatie wordt bereikt!
hmm ik vind het wat cru om maar te zeggen dat osteopaten betere resultaten bereiken dan normale geneeskunde dat is wat toch al een aantal mensen heeft doen overlijden.. omdat het alternatief zoveel beter was! wil niet zeggen dat osteopaten niet goed zijn overigens.. dat helemaal niet maar ik zou de traditionele geneeskunde en de alternatieve NAAST elkaar gebruiken.. niet 1 van beiden. overigens.. als hij echt last heeft van reflux kan het goed zijn dat slikken gewoon heel erg pijn doet en als het pijn doet.. tja dan eet hij liever niet wellicht word het dus gewoon beter als je de zantac nog even volhoud of anders even overleggen met de kinderarts waar je het van gekregen hebt.. dat het wellicht toch niet zo goed werkt als je zou hopen. (anne ging ook meer eten nadat ze een tijdje losec kreeg... denk dat het ong. een week duurde voor we een volledig ander kind hadden.. alsof we dr hadden ingeruild en niet enkel op gebied van eten )
Osteopaat is helemaal niks alternatiefs volgens mij hoor. Bij de zorgverzekeraar valt het onder beweegzorg en niet onder alternatief. Wij liepen met Luuk bij een osteopaat en een kinderarts en hebben met beiden veel resultaat gehad. Hij kreeg eerst Motilium en Zantac en dat hielp niet voldoende. Toen zijn we over gegaan op Losec en dat hielp wel. Ook een tijdje de melk ingedikt met Nutriton en dus een osteopaat. Rond de 9 maanden was hij er helemaal vanaf trouwens. Bij de osteopaat merkten we na een behandeling of 3 dat het werkte. Hij ging ook voor zijn voorkeurshouding en al met al hoefde hij na een behandeling of 8 niet meer terug.
Hier ook naar een osteopaat geweest voor reflux. De osteopaat merkte idd een spanning rond zijn maaggebied en heeft dit behandeld. Het is echt beter geworden, merk heel goed verschil! Daarnaast krijgt hij ook nog 2x daags zantac, dat moeten we blijven geven.
Maar heeft iemand nog tips, wat ik nog meer kan proberen? Met de zantac ga ik nog wel even door, maar als het avn de week nog zo'n drama is bel ik de ka wel even
Wij zijn ook bij de osteopaat geweest en die heeft echt enorm geholpen. Na 3 behandelingen was hij van zijn voorkeurshouding af, herkauwen en verstopping! En wij hebben zijn bedje iets schuin omhoog en geven comfort voeding.
Wat wij deden: 1. Bedje schuin zetten 2. Fruitpap en groentenpap niet te fijn maken, Ian at met 5maanden al gewone brokken. Die kwamen er ook minder snel uit. 3. Vanaf 6 maanden wit brood gegeven als ontbijt. 4. Ian weigerde ook vaak de melk/pap. Precies alsof hij wist dat hij hiervan ziek werd... Wij gaven NAN AR 1, nadien NAN AR 2, en steeds extra indikken met nutriton. 5. Geen yoghurt-dingen geven. Die verzuren vrij snel in de maag, en komen nog steeds makkelijk naar boven... 6. Na het eten steeds een uurtje wachten voor we hem met de maxi-cosi vervoerden. Anders begon hij gegarandeerd in de wagen te braken. Met de autostoel gaat het trouwens stukken beter nu! 7. Zantac + Motilium + Gaviscon 8. Wij hebben 5 beurten osteopaat gedaan, toen hij tussen de 6 weken en 3 maanden oud was. Het ging niet over, maar hielp wel...
Wij zijn ook met goed resultaat bij de osteopaat geweest. ik kan het iedereen aanraden! Voordeel van osteopatie is dat daadwerkelijke probleem wordt aangepakt. Het is overigens niets alternatiefs. Een osteopaat heeft na zijn basisopleiding als fysiotherapeut of arts een vijf á zesjarige opleiding aan een osteopathieopleiding gevolgd. Maagzuurremmers zijn puur symptoombestrijders en blijkbaar (volgens de osteopaat) belastend voor de darmen omdat wordt ingegrepen in normale proces van spijsvertering. Als de osteopaat geen uitkomst geboden had, was ik zeker ook op de maagzuurremmers overgegaan.
@Saskia: osteopaat is idd niets alternatiefs en die pakken tenminste de oorzaak aan... dat doet medicatie vaak niet. Vandaar dat ik daar niet zo'n fan van ben: zijn de processen in het lichaam al verstoord, ga je er ook nog eens allerlei zooi ingooien... Hier heeft de osteopaat na een keer de reflux verholpen. 't Was hier niet heel enorm heftig, maar Thirza spuugde wel na elke voeding een tot meerdere malen melk terug (en geen mondje zoals je normaal mag noemen). De osteopaat heeft bij haar een beknelde zenuw vrijgemaakt in de nek en heeft ook het maagje en de darmen zelf behandeld. Helemaal super dus!
Moet je meer rekenen met het gewicht, leeftijd is minder belangrijk. Om uit te rekenen hoeveel ze ongeveer binnen moeten krijgen, doe je het gewicht in kilo's maal 150. De uitkomst deel je door het aantal voedingem per dag. Bijvoorbeeld: Thirza weegt nu 6,5 kilo. 6,5 keer 150 is 975 ml wat ze per dag binnen zou moeten krijgen. Dat deel je door het aantal voedingen, in ons geval 8. Dan krijg je iets meer dan 120 ml. Dat klopt wel aardig met wat ik kolf, Overigens: dat is geen wet van Meden en Perzen hoor, in ieder geval niet bij BV, want je voeding kan gewoon kwalitatief heel goed zijn, waardoor je kind minder nodig heeft. Een kindje hoort bij mijn weten ongeveer 150-200 gram per week te groeien om gezond te groeien. Dat is ook weer een gemiddelde: als je kind de ene week 100 gram groeit en de 2 weken daarna 200 gram, zit je gemiddeld alweer op 165 gram per week en dus prima! Houd dus gewoon de wegingen bij het CB aan om te kijken of ie daar een beetje aan komt. Ook hierbij niet te rigide rekenen: een maandje wat minder is helemaal niet erg, 't is pas een probleem als je kind standaard te weinig groeit EN niet lekker vitaal oogt. Er zijn namelijk zat kindjes die weinig groeien, maar supergezond zijn, Overigens, bij FV hebben ze geloof ik een max van 1 liter voeding per dag, weet niet of dit voor BV ook geldt, maar op een gegeven moment zit er wel een max aan de hoeveelheid en wordt je voeding gewoon per ml meer waard, En je gaat op een gegeven moment natuurlijk bijvoeden, vanaf 6 maanden wordt geadviseerd sowieso bij te voeden...
Hij krijgt ook bijvoeding op dit moment maar de fles van 12.00 en 16.00 wil hij helemaal niet meer. Ik zit dus te denken om die van 16.00 te laten valen, maar dan zit hij op 3 voedingen van 200. Weet niet of dat te weinig is. Hij krijgt smorgens ook fruit en diksap en s'avonds groenten en een toetje als hij slecht drinkt om toch zijn melkproducten binnen te krijgen
Klinkt niet als heel veel, maar als hij goed groeit, zou ik me er niet al te druk over maken... Als hij er geen snoep voor in de plaats krijgt, kun je weinig doen dan accepteren dat dit is wat ie wil eten. Je kunt het hem moeilijk door de strot douwen,
maar als hij 2 flessen weigert krijgt hij in totaal maar 400 ml melk binnen op een dag is dat niet veel te weinig. Voordat hij aan kwam was hij ook al afgevallen en het is 2 weken goed gegaan en nu is het weer drama. Papjes eet hij wel goed. Granenpapje van bambix. Maar dat kan ik toch niet iedere voeding geven?
In dat geval, als afvallen al een probleem was, zou ik even overleggen met het CB... want dan krijgt hij ws. te weinig binnen idd. Wat doet hij als je de flessen die hij wel pakt, wat groter maakt?
Hij weigert nu alle flessen als ik het met een lepel geef gaat het redelijk. Dacht wacht vandaag tot hij zelf komt en om 13.00 kwam hij eigenlijk. Gaf hem de fles en dronk maar 10 ml, Dus maar met een lepel gegeven en toen at hij wel, was wel gillen van de pijn, maar honger had hij wel. Is zo zielig. HIj wil, maar het doet gewoon pijn. Heb de KA gebeld en kan woensdag langs komen. Kijken wat we kunnen doen om de pijn t verzachten