toeschietreflex duurt soms super lang

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oleander1986, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Zeker als ik zelf een beetje ziek ben moet de kleine soms wel 20(!!!!!) minuten zuigen voordat de melk toeschiet. Jullie kunnen je voorstellen dat dat voor bijde partijen zeer stressig is en ik daar met een pijnlijke tepel zit. Ventje snapt al helemaal niet waar de melk blijft dan. Maargoed, dat zal dan nog wel komen omdat ik griep heb op zo een moment. Maar ook als ik me prima voel, duurt het altijd een paar minuten voordat de melk komt. Is dat bij jullie ook? Vind het vervelend dat ik soms zo lang moet wachten, voor mij en voor hem....

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Had het nooit in de mate die jij beschrijft, maar wel bij het kolven. Misschien kun je je huisarts vragen om syntocinon neusspray. Hierin zit het hormoon wat voor de toeschietreflex zorgt.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier geen 20 minuten, maar soms wel behoorlijk lang. Ik gebruik dan idd altijd even de neusspray. Het idee dat ik die altijd achter de hand heb maakt me al rustiger waardoor de toeschietreflex sneller komt.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je borst voor het aanleggen goed warm maken?
    Misschien kan je dat ook nog proberen, naast de neusspray.

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik zal eens kijken of ze die neusspray hier hebben.
    Borsten goed warm maken kan ik ook eens proberen, een handdoek heel warm maken en die eerst een paar minuten op mijn borsten leggen voor het voedden ofzo...
    Maar zou het dus kunnen zijn dat het hormoon wat voor het toeschietreflex zorgd bij mij aan het afnemen is? :( Of dat ik dat minder heb als andere vrouwen?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    @oleander: dat laatste denk ik niet. Wel is het zo dat stress ervoor kan zorgen dat je geen toeschietreflex krijgt of veel moeilijker. Ben jij dus bang bij een voeding dat het weer lang gaat duren, krijg je juist daardoor weer laat een toeschietreflex en ga zo maar door, snap je? De neusspray is alleen verkrijgbaar op recept via de huisarts.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik maakte de boobies warm met een kersenpitzak (magnetron). Maar als je die niet hebt volstaat een handdoek uiteraard ook. Het was de eerste tip die de LK me gaf...voor de neusspray aan.
    Stress is inderdaad niet bevordelijk, probeer echt lekker te ontspannen. Liggend voeden is misschien idealer?
    Je favo serie op tv? Of juist geen tv. Flesje water bij de hand, lekkere snoepjes...ik noem maar wat.
    Maak het jezelf vooral gemakkelijk!

Deel Deze Pagina