Hallo allemaal, Mijn dochtertje wil s avonds gewoon niet slapen. Overdag slaapt ze redelijk tussen de voedingen door, soms een uurtje soms 2 uurtjes maar vanaf 17.00 uur is het drama. Ze is wel moe maar gilt de hele boel bij elkaar als ik haar in bed leg. Ook als ik haar bij me neem blijft ze vaak wel jengelen. Heb al geprobeerd om haar vaker voeding te geven(geef volledige borstvoeding) maar voor 22.00 slaapt ze gewoon niet. s Nachts komt ze overigens ook nog iedere 3 uur voor een voeding. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en vind deze onrustige avonden wel heel zwaar worden. Ervaringen? Tips? Heeeeeeel graag!!!
Ik lees even mee, hier precies hetzelfde. Alleen slaapt hij 's nachts wel wat langer. Heb geen tips voor je dus helaas...
Mijn zoontje deed dit ook, werd er gek van! Dus ik leef met je mee Sinds een week of 3 (denk ik) slaapt hij ineens wel 's avonds. Was ineens een omschakeling, heb er niks aan gedaan. Dus mijn ervaring is, is dat het vanzelf overgaat. Veel baby's van die leeftijd zijn 's avonds onrustig. Moet zeggen dat hij nog wel avonden heeft dat het moeilijker gaat, maar hij gaat nu meestal ergens tussen 19u en 20.30u slapen, heerlijk Wel nog steeds nachtvoedingen, wat dat betreft heb ik geen tips.
Mijn jongste ligt wel slapend in bed, maar slaapt 's avonds vreselijk onrustig. We lopen zo'n 3 tot soms 10 keer in 1,5 uur heen en weer om hem de speen te geven. Daarna valt hij eindelijk in een diepe slaap. Mijn oudste had het wat heftiger: die lag ook vaak te huilen 's avonds en wilde echt niet slapen. Is na een tijdje vanzelf over gegaan. Wat ik wel bij beide kinderen doe/heb gedaan is niet direct op ieder kikje reageren. Mijn jongste heeft na een tijdje dat wanneer hij weer opnieuw begint te pruttelen, opeens toch in slaap valt en daarna niet meer wakker wordt. Ik ren namelijk altijd naar hem toe voordat hij begint te huilen, maar de ervaring leert dus dat ik net wat langer moet wachten. Mijn oudste liet ik wel eens 5 minuten huilen en die viel dan daarna ook opeens in slaap.
Wij hebben dit ook gehad. Het was s'avonds tussen 18.00 en 22.00 uur drama. Wij hadden ons er uiteindelijk maar bij neergelegd en lekker tussen ons in gelegd op het aankleedkussen in het 'grote' bed. Dvd speler naar de slaapkamer verkast en wij gingen films kijken met ondertiteling en om de beurt troosten op de arm. Met ongeveer drie maanden was het ineens van de ene op de andere dag over en ging hij vanaf 20.00 uur gewoon direct tussen ons in slapen. Wij hebben hem toen eens in zijn eigen bed gelegd en daar ging hij ook gewoon slapen. Langzaamaan ging het steeds beter en nu slaapt hij vanaf 19.00 uur in zijn eigen bed. Ik moet wel zeggen dat hij tot ongeveer zes maanden oud nog wel een huiluurtje heeft gehad tussen 18.00 en 19.00 dit werd geleidelijk aan steeds korten en dit is nu ook voorbij.
Ik denk dat bijna alle babies hier doorgaan, zo een periode van onrust en niet wilen slapen rond 7 uur savonds. Kan ook gas zijn he. Als je tevaak melk geeft en ze krijgen geen tijd om te verteren dan krijgen ze krampjes enzo, en de hele kleintjes kunnen er niet zo goed tegen. Ik zou zeggen als ze elke dag om 22u in slaap valt ja dan is het maar even zo. Langzaamaan zal het wel veranderen en steeds vroeger worden. Mijn zoontje is nog geen 5 maand en hij slaapt nu 12 uur, van 7u savonds tot 7u smorgens. Maar op 2 maand was het anders hoor. Hij ging pas tegen 23u slapen en elke 3 uur moest ie gevoed worden. Ik kan je alleen maar zeggen, vanaf 3 of 4 maand word het allemaal makkelijker. Ik wou het ook niet geloven als mensen het tegen me zeiden maar ik heb het nu met mijn eigen ogen gezien. Op een dag slaapt ze door. Sta jij daar klaar voor de voeding en ze wordt niet wakker. En die dagen worden dan steeds vaker en de periodes van slaap steeds langer. Succes en knuffel...
Mijn mannetje had dit ook, de eerste 3,5 maand wilde hij gewoon niet alleen in zn kamertje zijn tussen 20 en 23 's avonds. Als ik hem in bed legde was het jengelen, huilen, krisjen, gillen. En dat in die volgorde. Ik kreeg zo'n beetje van iedereen het advies laat maar huilen het gaat vanzelf weer over of dat is goed voor z'n longen. Nou ik zat beneden op de bank mee te janken van ellende. Dus ik zat elke avond met hem beneden op de bank heerlijk met hem te knuffelen! Op een gegeven moment viel hij bij me in slaap en ow wat heb ik ervan genoten om met mijn slapende kindje een paar uur lang te zitten!! Ik had de TV zachtjes aan en het licht wat gedimd. Als het dan tijd was voor de laatste fles, rond 23uur, dan ging ik met hem naar boven en gaf ik de fles in het donker op zijn kamertje met het ganglicht aan. Deze dronk hij slapend op en dan legde ik hem daarna in bed ging het perfect! Later toen hij ouder werd ging hij niet meer bij me slapen maar bleef hij wakker met als gevolg oververmoeidheid en toen ben ik begonnen met hem in bed te leggen. Nu slaapt hij van 19 tot 7 (met soms wat wakker worden) Dus ik zou zeggen gewoon heerlijk bij je houden en geniet van het moment met zn 3en! Voor je het weet ligt ze in haar eigen bedje! Liefs sassie
Mijn meisje is ongeveer even oud, nu net 2 maanden. Eerst vond ik de avonden ook erg zwaar, ze huilde de eerste maand elke avond een uur of 2, 3. Daarna werd ze rustiger maar ging alsnog niet vroeg slapen dus ging ze pas om 22.00 met mij mee naar boven en dan duurde het vaak nog een uur voor ze sliep. Nu de laatste 2 weken ongeveer gaat ze steeds wat vroeger slapen. Sinds ze de voeding van 24.00 niet meer wilt, drinkt ze tussen 19.00 en 20.30 voor het laatst en dan een poosje knuffelen, slaapzakje aan en naar bed. Eerst ging ik er zelf nog bij liggen, maar sinds 2 nachten slaapt ze zelf rond 21.00! De eerste avond was het even huilen en gisteren waren de oogjes al dicht voor ik de kamer uit was. Nu moet ik zeggen dat ze, sinds haar moeilijke periode vorige week weer bij ons in bed slaapt. Als ze eenmaal weer goed op ritme is dan gaan we weer proberen naar haar eigen wiegje te gaan.
Clusteren? Hier meer info: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Clusteren
Mijn meisje is pas 2,5 week maar ik herken het ook. Probleem hier is dat ze niet in bed wil liggen, maar op schoot wil ze ook niet (omdat ze denk ik 's avonds gewoon te moe is) dus ik ben 's avonds redelijk wanhopig omdat ik haar of: - moet laten huilen in bed - of bij me moet houden en dan wordt ze ook hysterisch ik ben vanavond maar met haar in het donker op bed gaan liggen maar ze ging echt niet slapen, ze houdt die oogjes constant open. Ik dacht dat een tweede makkelijker zou zijn maar dat valt tegen .
@ puppy: precies dat had onze jongste ook! Wij waren de eerste weken gerust tot 12 uur 's nachts met hem bezig voordat hij eindelijk sliep. Na een paar weken was ik het zat en ben ik hem hoe dan ook in bed gaan leggen. Dan maar van daaruit troosten... Waren we nog zo 2 a 3 uur bezig, maar dan sliep ie tenminste wel tegen 22.00 uur Dat is over gegaan toen hij medicijnen tegen reflux kreeg. Nu gaat het redelijk, al blijft hij een onrustig "uurtje" houden 's avonds. Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat jouw kleine ook reflux heeft
Nou mijn oudste had ook reflux en ik herken wel wat dingen maar het drinken van de flessen gaat bijvoorbeeld weer voorbeeldig, ze overstrekt niet, drinkt goed etc. het is met name de onrust en het niet kunnen inslapen wat ik herken. Ik ben vandaag begonnen met inbakeren. Ik ben na 2,5 week al redelijk gesloopt, ik kan gewoon onmogelijk al mijn aandacht aan die kleine besteden aangezien de oudste ook pas 1,5 jaar oud is. Eigenlijk slaapt ze nu alleen tussen 11 en 15 uur goed, dan is ze volledig knock out. Oh en Yukl, hoe doe jin dat dan met de oudste? Wordt die niet wakker van het gehuil? Ik durf de jongste dus nog niet op haar eigen kamer te leggen om die reden, ''s nachts slaapt ze dus in de woonkamer (en ik regelmatig ook ).
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al gezegd. Ik heb ook die ervaring en werd er ook moedeloos van. Toch is het(achteraf gebleken) een kwestie van accepteren. Het schijnt de eerste 12 weken ongeveer normaal te zijn. Bij mij duurde het 14 weken. Dan wordt het echt beter. Bij mijn 2e had ik me er helemaal op ingesteld dat het weer zou gebeuren en dat ik er rustig onder zou blijven. Bleek mijn 2e er helemaal geen last van te hebben .
@puppy: ik was daar ook bang voor, mijn hij blijkt er gewoon doorheen te slapen! Gewoon eens proberen dus
Ik heb eigenlijk sinds 2 weken een echt ritme voor mijn meisje. Ik doe haar meestal rond half 8 lekker in badje, daarna geef ik haar een flesje en doe haar gelijk naar bed. Niet even knuffelen of spelen, nee gelijk in bedje. Meestal is het even 5 minuutjes piepen maar daarna slaapt ze heerlijk tot half 12 door voor haar laatste flesje!
Bedankt allemaal! Het is toch wel fijn om te lezen dat er meer baby's zijn die s avonds niet slapen.......en nog fijner om te lezen dat het ook weer goed zal komen