Gaan staan in bedje en dan gaan huilen...en dat steeds weer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sweetvienna, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Pfff...het naar bed brengen is momenteel best lastig. Ons zoontje gaat nu steeds in bedje staan maar weet nog niet hoe hij weer moet gaan liggen/zitten. Gevolg: huilen. Zodra hij staat, gaat hij huilen. Ga ik naar hem toe, leg hem weer neer, geef hem een kus, zeg dat hij moet gaan slapen en ga weer weg. Een paar seconden later staat hij weer en begint het hele gedoe overnieuw. En dat wel 10 keer achter elkaar. We zijn zo een uur verder voordat hij in slaap valt als hij dat uberhaupt doet want meestal is hij er zo wakker van geworden dat hij niet meer wil slapen. Ook 's nachts gaat hij soms zomaar staan en dan is het brullen :rolleyes: Het zal wel weer een fase zijn totdat hij weet hoe hij weer moet gaan liggen maar ik hoop wel dat dit niet te lang duurt! Wie nog meer kindjes in de 'ik-kan-al-zelf-gaan-staan-maar-weet-nog-niet-hoe-ik-terug-moet-fase'?

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ja mijn zoon zit ook in deze fase haha ;) ik heb een extra lange slaapzak die sla ik om het voeteneind, dan wordt staan al een probleem. En het lakentje strakker om hem heen (advies van KDV, daar doen ze het ook) en moet zeggen dat dit goed gaat... Soms even terugleggen maar niet zo vaak als vantevoren. En ze worden vanzelf zo moe dat als je ze er dan in legt, dat ze dan meteen in slaap vallen, dus ik wacht ook wel eens met het naar bedje brengen totdat gjalt goed moe is... dan is hij meestal meteen weg. Dat scheelt ook alweer. Maar gjalt weet ook nog niet hoe hij van staan moet gaan zitten, en gaan staan is natuurlijk veel intresanter dan slapen ;) misch heb je wat aan deze tips, bij mij helpt het wel...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

haha, toen ik de titel las, dacht ik al: die weet nog niet hoe die weer moet gaan zitten/liggen.
    Sluit me qua oplossing aan bij annetske, zou ik ook doen hier!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Deze periode krijgt elk kind geloof ik ;). Eva had het met 8 maanden, we waren nou net zo blij dat ze eindelijk eens goed sliep overdag :(. Hetzelfde probleem hadden we met omrollen, dat deed ze met 4 maanden, maar echt niet dat ze op haar buik ging slapen (nu wel trouwens).

Deze periodes hebben bij ons ongeveer een weekje geduurd, toen was de lol er meestal wel vanaf. Wij legden haar telkens weer goed, soms ging ze helemaal niet slapen, soms gaf ze het op en ging toch slapen. Waren vermoeiende weekjes, maar ook wel heel erg grappig vond ik :D. Nu staat ze alleen in bed als ze weer wakker is en loopt dan een paar rondjes. Als je er dan 'te vroeg' bent om haar eruit te halen wil ze er ook nog helemaal niet uit, dan is ze nog niet klaar ;).

Slaapzak vastleggen moet je kindje maar net willen. Ik heb het bij Eva niet eens geprobeerd omdat ik wist dat ze dat niet wilde. Bij het kdv hadden ze het wel geprobeerd, maar Eva wurmde zich toch los.

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Nee vastleggen heeft denk ik geen zin. Het is best een woelwater. Maar hopen dat hij er snel achter komt hoe hij terug kan :D maar t is wel vermoeiend ja! Soms denk ik hadden we maar een camera hangen, dan kon ik tenminste zien of hij staat. Vanochtend begon hij te jengelen en toen dacht ik oh hij staat vast weer. Ik eruit...lag ie nog gewoon...en het was toen kwart voor zes...maarja, hij had me al gezien. Nou dan hoef ik niet meer te verwachten dat hij nog zoet in zijn bedje gaat spelen ofzo...

Share This Page