Hallo! Misschien kun je me helpen? Mijn zoontje is nu krap aan 8 weken oud (ongeveer 5 kilo) en krijgt alle borstvoedingen via de fles. Ik kolf dubbelzijdig elektrisch. Momenteel krijgt hij 6 voedingen van 125 ml om de drie uur en in de nacht met een pauze van 6 uren. Nu krijg ik de 125 ml per fles net niet meer rond. Na de pauze van 6 uur kolf ik ongeveer 160 ml en gebruik het restje daarvan om de rest van de dag aan te vullen. Als ik om de drie uur kolf zit ik zo rond de 100 ml. Ik wil de productie graag verhogen en ben daarom al ruim een week om de 1 a 2 uur aan het kolven. Het is erg intensief maar ik heb het er wel voor over als dan de productie maar omhoog gaat. Want anders is het niet zo lang vol te houden! Ik kolfde in het verleden (toen ik net deze kolf had) wel veel meer ( zo rond de 200 ml na de nacht). Echter na deze week intensief kolven is de productie niet omhoog gegaan. Het zou prachtig zijn als hij weer aan de borst wil en ik leg hem ook zo nu en dan nog wel eens aan maar hij zuigt niet krachtig genoeg en sabbelt maar wat. Ook doet hij zijn mond niet ver genoeg open om de tepel en het tepelhof te pakken ( ook niet nadat je hem op het lipje tikt etc). De voormelk krijgt ie dan wel maar haalt er zeker niet genoeg uit. Is dan ook niet tevreden met de voeding en huilt daarna. Dus dan kolf ik de restjes maar weer af en die krijgt hij met de fles. Mijn vraag is dus hoe kan ik nog meer mijn productie verhogen? En hoe kan ik hem eventueel weer leren om krachtig te zuigen aan de borst? Ik word nu zo langzamerhand een beetje kriegelig van het feit dat ik zoveel moet kolven en dat hij zo onrustig is omdat hij net te weinig krijgt. Alvast bedankt voor je hulp! Groetjes Ieteke
Hallo Ieteke, dat is nou ook wat, kolf je je een slag in het rond maar wordt de productie niet hoger Ik kan me voorstellen dat je daar een afknapper van krijgt. Hoe passen je borsten in het borstschild. Is je tepel heeeeel veel kleiner dan het halsje van de trechter, passend, of heb je het idee klem te lopen...... Zal wel niet veel uithalen want je kolfde wel meer. Er bestaan wel middeltjes om de productie te verhogen. Ik mail je daar prive over. Je schreef al dat je eigenlijk wel wilt proberen Daniel weer aan de borst te krijgen. In elk geval is heel veel huid-huid contact goed. Veel bloot tegen bloot. Daarnaast raad ik je aan een LK bij jou in de buurt te zoeken die kan meekijken wat Daniel nu aan de borst doet. 1 keer zien levert meer op dan 20 keer heen en weer mailen. Kijk op de site van www.nvlborstvoeding.nl voor vrijgevestigde lactatiekundigen bij jou in de buurt. Succes Ilse